13 Ekim 2016 Perşembe

MÜRDÜM ERİKLİ, LABNELİ TATLI

Bugün size pamuk gibi yumuşacık, sütlü olduğu için hafif ama içinde ki malzemeler sebebi ile biraz kalorili bir tatlı tarifi vereceğim.
Bugünkü tarifin ana malzemesi mürdüm eriği fakat bu tarifi istediğiniz meyve ile yapabilirsiniz.
Mesela ben bu tarifi bir de incir ile hazırladım, o da çok lezzetli oldu.
Bu tarifin içinde ki eriği malzemelerin içine çiğ olarak değil şekerle biraz pişirip, karamelize ederek ekledim.
Hazırladığım erikleri mutfak robotundan çektim, tatlı malzemeleri ile karıştırdım.
Ayrıca yine erikleri şekerle hafifçe karamelize edip servis yaparken tatlının üzerine yerleştirdim.
Not;
Bu tarifi mürdüm eriği ile hazırladım fakat diğer erik cinsleriyle de yapabilirsiniz.



Erik cinsleri ile çok tarif verdim ama mürdüm eriği ile verdiğim tarifler henüz bir elin parmaklarını geçmiyor. 
Önümüzde ki sene kısmet olursa ilk erikler piyasaya çıktığı anda bütün erik cinsleri ile hazırladığım tarifleri bir dosyada resimli olarak toplamak istiyorum.
Erikle yapabileceğiniz tarifleri bir arada olunca daha kolay bulabilirsiniz.
Mürdüm eriği ile hazırladığım diğer tarifleri görmek için, bakınız;





  
Diğer Erik cinsleri ile hazırladığım tariflerimi görmek için, bakınız;


 
"Afiyetle Kalın"

MÜRDÜM ERİKLİ, LABNELİ TATLI;
Malzemeler;
6-7 adet mürdüm eriği,
Karamelize etmek için; 3-4 yemek kaşığı toz şeker,
1 paket (200 gram) labne peyniri,
1 poşet krem şanti,
2 su bardağı süt,
4 yemek kaşığı pudra şekeri,
1 paket vanilya,
Üzeri için;
4 adet erik,
3 yemek kaşığı toz şeker.

labne peyniri ile tatlı nasıl yapılır?
MÜRDÜM ERİKLİ, LABNELİ TATLI TARİFİ;
Erikleri yıkayın, bir kaç parçaya ayırıp, çekirdeğini çıkarın.
Küçük bir tavanın içine erikleri ve toz şekeri yerleştirin.
Düşük ısıda karıştıra karıştıra, şeker eriyip karamelize oluncaya kadar, erikler diriliğini kaybedip yumuşayıncaya kadar pişirin.
Karamelize olan ve yumuşayan erikleri mutfak robotunun içine yerleştirin.
Robotun içine labne peyniri, krem şanti, süt, vanilya, pudra şekerini ilave ederek karıştırın.
Hazırladığınız malzemeyi kaselere paylaştırın.
Üzeri için;
Erikleri yıkayın ortadan ikiye ayırın, çekirdeğini çıkarın.
Tavaya toz şekerin yarısını serpin, eriklerin iç yüzeyi tavaya bakacak şekilde yerleştirin.
Üzerine kalan toz şekeri serpin.
Düşük ısıda şeker eriyip, karamelize oluncaya kadar pişirin.
Karamelize olan erikleri tatlıların üzerine yerleştirin.
Buzdolabında 1 saat kadar dinlendirip soğuk olarak servis yapın.

labneli tatlı
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...