13 Nisan 2010 Salı

MANTAR MANTISI

Mantarın her halini ailece çok severek yeriz.
Sarımsaklı yoğurt ile sunulmuş yemekler ise zaten çok lezzetlidir.
Bu yüzden ikisinin bir araya geldiği mantar mantısı da tam bize göre : )
Bazı tariflerde mantar mantısı sadece haşlanarak hazırlanıyor ama sadece haşlanmış mantar biraz yavan kalıyor.
Kararmaması için limonlu suda haşladıktan sonra zeytinyağında 5-10 dakika sote yaparsanız lezzetine lezzet katarsınız.
"Afiyetle Kalın"




MANTAR MANTISI;
Malzemeler;
Yarım kilo küçük boy kültür mantarı,
2 su bardağı yoğurt,
3 diş sarımsak,
Tuz, zeytinyağı, kırmızı pul biber.
Tarifi;
Mantarları kırmadan saplarını koparın, suda bekletmeden hemen yıkayıp, süzün.
Kaynayan limonlu suda haşlayın.
Yarım çay bardağı zeytinyağında haşlanan mantarları soteleyin.
Üzerine tuzunu ekleyin.
Mantarları servis tabağına alın.
Üzerine sarımsaklı yoğurdu ve kırmızı pul biber ile kızdırılmış yağı döküp, servis yapın.
"Afiyet Olsun"

Çamlıca tepesi manzara resimleri*Muhterem'le Geziye sonunda bir gezi yazısı ile güncellendi.
1 aydır İsmek Feshane 2009 sergilerini yayınladığım gezi sayfamda bugünden itibaren gezi yazıları tekrar başlıyor.
Bu arada yayınladığım İsmek Feshane 2009 sergisinin resimlerini görmek isterseniz, bütün branşları bir arada görebileceğiniz, fihrist sayfası 👉BURADA

İlk gezimiz Çamlıca Tepesine, yazının sonunda ki videoyu seyretmeyi unutmayın! Bakınız;
Muhterem'le Geziye - Çamlıca Tepesi 2010


21 yorum:

  1. Hımmm
    güzel görünüyor hiç duymamıştım :))
    sanırım kendi uydurman ama nefis görünüyor oldukcada pratik hızlı hazırlanan bir mantı...
    Ellerine sağlık canım ..
    Afiyet olsun....

    YanıtlaSil
  2. Farklı güzel bir tarif olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Canım bende çok severim mantarlı tüm lezzetleri ellerine sağlık koca
    man öpüyorum...

    YanıtlaSil
  4. Bizimde çok sevdiğimiz bir taddır. Ellerine sağlık canım.

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Bizimde çok sevdiğimiz bir taddır. Ellerine sağlık canım.

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. muhteremcim ellerine sağlık canım nefis olmuş..

    YanıtlaSil
  7. Ellerine saglik, degisik bir fikir, bayildim, harika gorunuyor.

    Sevgilerimi birakiyorum...

    YanıtlaSil
  8. elinize sağlıı.çok pratik ve güzel bir tarif.bu arada sayfanızı çok beğeniyorum.sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Muhteremcim ben bunu yagda kizartarak yapayorum..Tabiki se´ninki daha saglikli.Ama Mutfagimda diger kizartma yemekler neredeyse yok gibi...Ama mantar kizartilica daha güzel oluyor...Birde böylesini dene derim..!

    YanıtlaSil
  10. mantar süper olmuş ellerine sağlık selamlar

    YanıtlaSil
  11. Hic denemedim ama not aldim mantari cok severim en kisa zamanda deneyecegim size afiyetler olsun canim

    YanıtlaSil
  12. Selam, mantarı çok severim, bunu mutlaka deneyceğim. Ellerine sağlık canım.
    Her yer ne güzel değilmi İstanbul da, her yerde laleler, paylaşımına teşekkürler...

    YanıtlaSil
  13. SEvglili Muhterem
    çok çok teşekkür ederim temennilerine..
    hepimiz daima iyi olalım..
    sevgiler- esenlikler...

    YanıtlaSil
  14. Bende çok seviyorum mantarın bu halini çok leziz görünüyor ellerine sağlık canım..kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Muhteremciğim bizde mantar sever bir aileyiz ben bu şekilde hiç yapmadım değişik ve lezzeti güzel geldi bana mantar alır almaz denemek istiyorum dediğin gibi biraz sotelemek daha lezzetli yapar ellerine aklına sağlık fikir için teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
  16. ben yanınada patates kızartması istiyorum mümkünse:)

    ellerine sağlık canım,bayılırım mantara.

    YanıtlaSil
  17. off bayılırım mantara..

    YanıtlaSil
  18. nefis görünüyor muhteremcim ellerine sağlık...daha önce hiç denemedim mantar mantısını...mutlaka deneyeceğim...öpüyorum.sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. görüntü muhteşem ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. çok iştah açıcı duruyor ellerine sağlık canım
    denemem lazım
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  21. mantarlı tarif ararken bu degişik ve lezzetli tarifle karşılaştım:)mutlaka deneyecegim. süper görünüyor.ellerine saglık arkadaşım..

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...