4 Nisan 2018 Çarşamba

GARNİTÜRLÜ BALIK SALATASI

Muhterem'le Afiyetle
Balık salatası denince aklınıza ne geliyor?
Eminim bol soğanlı kıvırcık salatanın içine serpiştirilmiş ton balıklı salata tarifi geliyordur.
Bugünkü tarifimizin klasik balıklı salatalarla pek ilgisi yok.
Bu salatanın içinde garnitür var, taze soğan, dereotu maydanoz gibi yeşillikler var.
Balık olarakta bu kış bol bol tükettiğimiz Karadeniz somonu kullandım.
Bu kış balık olarak (eşim için arada hamsi aldığımızı saymazsak) genellikle Karadeniz somonu aldık.
Balık gibi kokmaması, etinin yumuşacık ve lezzetli olması, fırında hemen pişmesi gibi güzel sebeplerden dolayı hep onu tercih ettik 😊




fish salad
Bu tarif için balık kullanacağım zaman ben garnitürleri doğrayıncaya kadar balığı fırında pişirdim.
Kılçıklarını temizleyip ufak parçalara ayırdım, salataya ekledim.
Ben Karadeniz somonu tercih ettim ama siz eti bol olan diğer balıkları (palamut, çupra gibi) tercih edebilirsiniz.
Veya balıkla uğraşmak istemezseniz 1 kutu ton balığını bu salatada kullanabilirsiniz.
"Afiyetle Kalın"


balık salatası nasıl yapılır?
GARNİTÜRLÜ BALIK SALATASI;
Malzemeler;
1 kase ufalanmış balık eti,
4-5 adet taze soğan,
5-6 dal maydanoz,
5-6 dal dereotu,
1 su bardağı haşlanmış mısır,
2 adet kırmızı biber,
5-6 adet kornişon turşu,
Sosu için;
Zeytinyağı, tuz, limon.

somonlu balık salatası
GARNİTÜRLÜ BALIK SALATASI TARİFİ;
Balığı yıkayıp, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirn.
Orta hararette ki (180 derece)  fırında pişirin.
Piştikten sonra derisini, kılçıklarını temizleyip ufalayın.
Taze soğanları, maydanozları, dereotlarını yıkayıp, küçük küçük doğrayın.
Kornişon turşuyu, kırmızı biberi doğrayıp salataya ekleyin.
Bütün malzemeyi balığı hırpalamadan nazikçe karıştırıyoruz.
Son olarak damak tadınıza uygun oranlarda tuz, zeytnyağı ve limon suyunu ekleyip karıştırın.

balıklı salata
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...