24 Nisan 2018 Salı

GÜL REÇELİ

Muhterem'le Afiyetle
Günlerdir bahar tarifleri yayınlıyorum fakat bu tarifler hep bahar sebzeleri ile yapılan yemek ve salataları içeriyordu.
Bugünde bahar ve yaz aylarında bulabileceğiniz bir ürünle, taze gül yaprakları ile hazırlayacağınız gül reçeli tarifi vereceğim.
Daha önce blogda gül mayası ile hazırlanan gül reçeli tarifi vermiştim.
Bakınız; Gül Reçeli ve Gül Mayası
Bizim evde gül reçeli eksik olmaz, fakat ben taze gül yaprağı mevsiminde köyde değilsem, eşimin ablasının veya abisinin verdiği gül mayası ile reçel yapıyordum.
Gül mayası ile yaptığınız gül reçelinin taze gül ile yapılandan tat olarak pek farkı yok.
Fakat benim gönlümde yatan hep taze gül yaprakları ile reçel yapmaktı.
Yapmak istediğim gül reçeli taze gül yaprakları ile ve mutlaka pembe veya kırmızı gül olmalıydı.
Ne yazık ki beyaz gül ile yapılan reçellerde gül yaprakları kahverengiye dönüyor.
Çok şükür geçen yaz Haziran ayında güllerin en verimli olduğu günlerde taze gül yaprakları ile reçel yapmak kısmet oldu.
Ve rengi tam benim istediğim gibi oldu😍




köydeki evimiz
Bu arada;
Halen İstanbul'dayım, bu resimleri geçen yaz köyde reçeli hazırladığım günlerde çektim!

Biz geçen yaz köye Ramazan Bayramında gitmiştik.
Bayram telaşları geçince, Nebiye Yengem kapısının önünde ki pembe gülleri göstererek "bu güllerle reçel yap istersen, yakında yapraklarını dökecekler" dedi.
Tabii ben aradığım fırsatı bulmuşum, durur muyum hemen işe giriştim.
Fakat pembe güllerin çoğu geçmek üzereydi, reçel yapacak kadar çok yoktu.
Diğer eltim Serpil yengemde "bizde de reçellik kırmızı gül var, onlardan ilave et" dedi.
Önce gülleri topladım, sonra reçel yaptım.
Elinizde ki malzeme gül gibi muhteşem bir ürün olunca resim çekmelere doyamıyorsunuz😍
Bol resimli tarif sizi bakliyor 😊

pink rose

red rose

taze yapraklarıyla gül reçeli tarifi
TAZE GÜL YAPRAKLARIYLA GÜL REÇELİ;
Malzemeler;
15-20 adet gül,
1 kilo toz şeker,
3 su bardağı su, (klasik su bardağı, büyük olmayacak)
1 çay kaşığı limon tuzu veya yarım limonun suyu.

reçellik gül resmi
TAZE GÜL YAPRAKLARIYLA GÜL REÇELİ TARİFİ;
Gülleri toplarken dibinden koparmadan sapından koparın.
Daha sonra gül yapraklarını elinizde toplayarak, sanki biber dolmasının sapını çıkarırmış gibi sapını çıkarın.
Gül yapraklarının dibinde kalan beyaz kısım reçele acılık veriyormuş, gül yapraklarını elinizden bırakmadan beyaz kısımlarını kesin.

Hazırladığınız güllerin hepsini su dolu bir kabın içinde tozlarından arınması için biraz bekletin.
Daha sonra sudan çıkarıp, bir kaç kez yıkayın.

Gül yapraklarını, suyunun süzülmesi için biraz süzgeçte bekletin.
İsterseniz biraz keserek yaprakları küçültebilirsiniz.
Ben pembenin yaprakları küçük olduğu için bütün olarak, kırmızının yaprakları büyük olduğu için keserek kullandım.

Suyu süzülen gül yapraklarını tencereye yerleştirin.
Üzerine şekeri dökün.
Tencerenin kapağını kapatarak kendi suyunu ve aromasını salması için 1 gece bekletin.

Şekerle birlikte 1 gece bekleyen gül yaprakları ertesi gün biraz su bırakmış oluyor.
Bıraktığı su, reçelin kıvamı için yeterli olmadığı için üzerine 3 su bardağı su ilave edin.

Tencereyi ocağa yerleştirin.
Kaynamaya başlayınca ocağı kısın.
Arada bir karıştırarak dibine sarmasını veya taşmasını engelleyin.
Yaprakların yumuşamasına yakın limon tuzunu ilave edin.
Limon tuzunuz yoksa yarım limonun suyunu kullanabilirsiniz.
Limon suyunu veya tuzunu ilave ettikten 5 dakika sonra ocağı kapatın.

Reçeli hemen kullanmayacaksanız sıcakken kavanoza koyup, kapağını kapatın ve hemen kavanozu ters çevirin.
Sıcağın etkisi ile kavanozun kapağı vakumlanacak ve daha uzun süre dayanacaktır.

red rose jam
"Afiyet Olsun"

2 yorum:

  1. Adsız15:59

    iyi günler tarinizi mutlaka deneyeceğim 3 sb su fazla gelmiyormu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Gül yaprakları su bırakmadığı için 3 su bardağı su fazla gelmiyor.
      Şekerle birlikte kaynadıkça kıvama geliyor.
      Su eklemezsek sadece gül yaprağından oluşan, sürülemeyen bir reçel olur.
      Kolay gelsin.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...