28 Nisan 2018 Cumartesi

DÖNERLİ, BİBERLİ MANTAR

Muhterem'le Afiyetle
Marketlerde paketlerde satılan dönerlerden alır mısınız?
Biz alıyoruz, pek çok şekilde kullanıyorum.
Mesela, en çok ev yapımı İskender kebap yapmak için döner alıyorum.
Eğer evde bayat ekmek varsa onu değerlendiriyorum, yoksa pide alarak İskender kebap yapıyorum.
Dönerle hazırladığım İskender kebabın tarifi 👉BURADA
Domatesli şehriye çorbası yaptığım zaman içine ufalıyorum, çorbanın tadı çok güzel oluyor.
Vee son zamanlarda arpa şehriye pilavı yaptığım zaman içine ekliyorum, muhteşem oluyor.
Dönerli, arpa şehriye pilavının tarifi 👉BURADA



döner tarifi
Tabii birde yaz aylarında bol biber, domates ve soğanla soteliyorum.
Bugünkü tarifte ise soğan yok, mantar var, kırmızı ve yeşil biber var.
Servis için, bu aralar çok popüler olan tavuk lokantalarının menülerinden esinlenerek, uzun servis tabağında tereyağlı makarna ve kıvırcık salata ile servis yaptım.
Mantarla hazırladığım diğer tariflerim 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"

hazır döner tarifi
DÖNERLİ, BİBERLİ MANTAR;
Malzemeler;
1 paket döner,
2 adet büyük boy kırmızı biber,
6-7 adet yeşil biber,
300 gram kültür mantarı,
Zeytinyağı, tuz,
Kırmızı pul biber, karabiber,
Mantarı haşlamak için;
Yarım limon.

mantar yemekleri
DÖNERLİ, BİBERLİ MANTAR;
Biberleri yıkayın, saplarını kesip tohumlarını çıkarın.
İstediğiniz boyda doğrayın.
Mantarları yıkayın, bütüklüğüne göre ikiye veya dörde bölün, kayanayan limonlu suyun içine atın.
Siyah suyu çıkacak kadar 10 dakika kaynatın süzün.
Üzerinden soğuk su geçirin.

mantar tarifleri
Tencerenin içine zeytinyağı dökün.
Biberleri ilave edin, kavurmaya başlayın.
Biberler pişmeye başlayınca mantarları ilave edin.
Tuzunu ve istediğiniz baharatları ilave edin.
Not;
Dönerin tuz oranını hesap ederek tuzunu ekleyin!

hazır dönerle neler yapılır?
Döner, pişmiş olarak dondurulduğu için en son döneri tencereye ekleyin.
Birlikte 10 dakika kadar pişirin.
Mutlaka sıcak olarak servis yapın.

Dönerli, biberli mantar
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...