31 Mart 2018 Cumartesi

PORTAKALLI LOKUM

Muhterem'le Afiyetle
Mutlu hafta sonları😊
Bugün kışlık meyvelerden olan portakalla, portakallı lokum tarifi verip, kışlık tarif sezonunu kapatıyorum.
Nisan ayından itibaren bahar sebzeleri ve meyveleri ile hazırlanan tarifleri yayınlamaya başlayacağım.
Nişasta ve meyve suyu ile hazırlanan bu lokumlardan bu kış üç farklı meyve ile hazırladım.
Nar ve mandalina ile hazırladığım lokum tariflerini daha önce verdim.
Mandalinalı lokumu hazırlarken su bardağını kalıp olarak kullanıp, dilim dilim kestim.
Bakınız; Mandalinalı Lokum
Narlı lokum lokumu hazırlarken kalp şeklinde kalıp kullandım.
Bakınız; Narlı Lokum
Bu bölümde göreceğiniz portakallı lokumu hazırlarken meyve şekilli buz kalıbı kullandım.
Tesadüf bu ya benim buz kalıbımın desenleri arasında portakal dilimi şekli de vardı.
Ayrıca yine küçük bardaklara da doldurarak yuvarlak dilimler halinde de hazırladım.
Tarifi hazırlarken istediğiniz yöntemi kullanabilirsiniz.
 "Afiyetle Kalın"



Daha önce tarifini verdiğim portakallı tariflerim;
Not; Portakalla bu kadar çok tarif verdiğimi bilmiyordum, şaşırdım.
Bir daha ki kış hepsini "portakallı tarifler" dosyasında resimli olarak bir araya getirmeliyim😊

Portakallı Cheesecake 

Portakal Pelteli Kurabiye

Portakal Kabuğu Reçeli

Portakal Kabuğu Reçeli (2)

Portakal Reçeli

Portakallı, Haşhaşlı Kek 

Portakallı Havuçlu Kek

Portakallı Kızartma Kurabiye

Portakalda Kereviz Salatası

Portakallı Kereviz Yemeği

Ayvalı, Portakallı Kereviz
 
Portakalda Kabak Tatlısı 

Balkabaklı ve Portakallı Pasta 

Portakallı-Çikolata Soslu Muhallebi

Portakal Sepetinde Muhallebi


portakallı lokum nasıl yapılır?
PORTAKALLI LOKUM;
Malzemeler;
2 su bardağı portakal suyu,
3 yemek kaşığı mısır nişastası,
4 yemek kaşığı toz şeker,
1 yemek kaşığı tereyağ,
1 paket vanilya,
Ayrıca;
1 su bardağı hindistan cevizi.

portakallı lokum
PORTAKALLI LOKUM TARİFİ;
Portakal suyunu hazırlamak için portakalları yıkayın, ortadan ikiye kesip narenciye sıkacağında veya limonlukta sıkın.

Portakal suyu, nişasta, şeker, vanilya ve 1 yemek kaşığı tereyağını karıştıra karıştıra koyu muhallebi kıvamında pişirin.

buz kalıbı
Eğer kalıp kullanırsanız kalıbı sudan geçirip, yüzeyinin nemli olmasını sağlayın.

Buz kalıbının içine hazırladığınız portakallı muhallebiden doldurun.
Buzdolabında 2 saat bekletin.
Buzdolabında bekleyip kıvamını bulan muhallebiyi dikkatlice kalıptan çıkarın.
İsterseniz bu şekilde, isterseniz hindistan cevizine bulayarak servis yapın.

portakallı lokum tarifi
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...