12 Ekim 2010 Salı

MÜRDÜM ERİKLİ, BADEMLİ TART

Geçenlerde, uzun zamandır tart yapmadığımı ama köyden gelen mürdüm erikleri ile tart yaptığımdan bahsetmiştim.
Mürdüm eriğini daha önce kekte kullanmıştım ama ilk defa tartta kullandım.
Açıkçası umduğumdan daha iyi sonuç verdi.
Üzerine serpilen birer çay kaşığı toz şeker eriğin karamelize olmasını sağladı.
Bademler hem tat, hemde görüntü olarak tarta çok yakıştı.
Kreması için, muhallebi pişirmek yerine vanilyalı puding kullandım.
Mürdüm eriğinin mevsimi tamamen geçmeden yapabilirsiniz.
"Afiyetle Kalın"
Diğer tart tariflerimi görmek için, bakınız;

Vişneli tart

Kayısılı fıstıklı tart

Kivili Tart

Çilekli Tart
MÜRDÜM ERİKLİ BADEMLİ TART;
Malzemeler;

Tart hamuru için;
3,5 su bardağı un,
125 gram oda ısısında tereyağ veya margarin,
1 yemek kaşığı yoğurt,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
1 çay kaşığı tuz,
1 su bardağı pudra şekeri,
1 yumurta,
Kreması için;
1 paket vanilyalı puding,
3 su bardağı süt,
Üzeri için;
12 adet mürdüm eriği,
24 adet badem,
Eriklerin üzerine serpmek için toz şeker,
1 çay bardağı toz Antep fıstığı.


TARİFİ;
Not;
Tart kalıbını yağlamak için margarinden 1 tatlı kaşığı ayırın.
Tart hamuru malzemelerini karıştırarak pürüzsüz oluncaya kadar yoğurun.
Yoğurduğunuz hamuru dinlenmeye bırakın.
Tart kalıbını yağlayın.
Pişen tartı kolayca çıkarmak için yağlı kağıttan iki tane şerit kesip, tart kalıbına + şeklinde yerleştirip, bir asansör hazırlayın.


Yağlanmış, içine şerit halinde kesilip + şeklinde yağlı kağıt serilmiş kalıbınızın içine, açtığınız hamuru yerleştirin.
Diplerini ve kenarlarını iyice yerleştirin, bıçak veya çatalla hamuru bir kaç yerinden delin.


Pudingi süt ile pişirin.
Karıştırarak biraz soğutun ve tart hamurunun üzerine yerleştirin.


Eriklerin batmaması için pudingin soğumasını ve hafifçe kabuk tutmasını bekleyin.
Puding soğuduktan sonra yıkayıp, kurulayıp, ikiye ayırdığınız erikleri pudingin üzerine dizin.
Eriklerin her birinin üzerine bir çay kaşığı toz şeker serpin.


Bademleri 5-6 dakika haşlayıp, soğuk suyun içine atın.
Kabuklarını soyup, eriklerin tam ortasına birer tane yerleştirin.


Tartı önceden ısıtılmış orta hararette ki fırında pişirin.


Erikler, üzerinde ki şeker sayesinde karamelize olacaktır.
Tartınızı pudingin biraz sertleşmesi için 1-2 saat dinlendirin.
Üzerini toz Antep fıstığı ve nane yaprakları ile süsleyin.


En başta hazırladığımız yağlı kağıt asansörünü kullanarak, tartınızı servis tabağına aktarın.
Not; Yağlı kağıdın uçlarından tutmak için birine ihtiyacınız olacak.
"Afiyet Olsun"

38 yorum:

  1. Aman aman, o ne guzel bir sunumdur oyle. Cik sik olmus coook. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. Canımmm muhteşem bir tart olmuş el
    lerin dert görmesin.Sayende birşey
    öğrendim asansör fikri süper koca
    man öpüyorum.Bu harika tarttan var
    sa bir dilim alsam:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deryacım,
      Asansör fikri benim için çok kurtarıcı bir uygulama oldu, sana da tavsiye ederim.
      İstediğin tart olsun, hepsi sana feda olsun :)

      Sil
  3. muhterem ablacım ellerine sağlık resime bayıldım tadı kim bilir nasıldır ....sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım, söylemesi ayıp tadı çok lezzetli ve güzel oldu :)

      Sil
  4. ablacım asansör fikri harika:))
    bunu öncelikle belirtmek istedim:))
    ve tartınn....
    biizm buraların eriği ile ne muhteşem olmuştur ellerin dert görmesin ablacığımm:))
    fotoğrafların harika:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Denizcim,
      Evet ya, eriklerim Kastamonu'dan geldi, çok lezzetliler :)

      Sil
  5. tablo gibi olmuş ellerine sağlık kardeşim selamlar

    YanıtlaSil
  6. muhteremcim enfes görünüyor.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. çok güzel bir anlatım, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. ablacım alta serdigin yağlı kağıt çok iyi fikirmiş. eline sağlık, görüntü mis gibi

    YanıtlaSil
  9. Harika bir tarif olmuş ablacığım,ellerine sağlık..Çok da güzel tarif etmişsin,çok faydalı oldu benim için :) Sizden çok şey öğrendim,uzaktan izlerken,Şimdi tariflerinize yorum yapmak,birebir sohbet edercesine düşüncelerimi ifade etmek çok güzel.:) sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Zelihacım :)
      Tariflerimi daha kolay anlaşılması için mümkün oldukça resimli anlatım olarak hazırlamaya çalışıyorum.
      Güzel sözlerin için ayrıca teşekkür ederim, faydalı olabiliyorsam ne mutlu bana :)

      Sil
  10. ah bu tartı görünce sıcağıyla kalıpdan çıkarmaya çalışıp mahvettiğim tartım aklıma geldi:(


    ellerine sağlık canım,nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah papatyam parçalanan tartları ne sen sor, ne ben söyleyeyim.
      Bende çok ziyan etmişimdir, yaşasın yağlı kağıt asansörü :)

      Sil
  11. Tart nefis ama verdiginiz tüyo harika.Tarlari binbir emek verip pisirdikten sonra kaliptan cikarmak hep zor oluyordu.Tesekkürler, sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Zehracım,
      Senin gibi müthiş pastaları, muhteşem tarifleri olan bir ustadan bunları duymak beni çok mutlu etti :)

      Sil
  12. ıyı dıleklerın ıcınnnn cokkkk tsk edeım arkadasım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Edacım,
      Tekrar sana ve eşine çok geçmiş olsun.
      Rabbim acil şifalar versin.
      Allah bir daha göstermesin.

      Sil
  13. asansor fikri de, isimlendirmesi de harika:)

    YanıtlaSil
  14. Tam mevsimi simdi erigin,nefis olmus ellerine saglik cnm.

    Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Serapcım,
      Evet şimdi tam erik mevsimi, bu tarz tarifler yapmanın da tam zamanı :)

      Sil
  15. Harika gorunuyor , ustelik cok acik ve anlasilir sekilde anlatmisiniz Ellerinize dilleriniz e saglik
    Sevgiler,
    Sefa

    YanıtlaSil
  16. tartın harika görünüyor...hem tadıyla hemde görüntüsüyle şahane olmuş yine..

    ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  17. Tart harika ve yağlı kağıdın kullanımı da çok akıllıca, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  18. Harika görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  19. Mürdüm eriğini çok severim.Tartı görünce dayanamadım denedim.Süper oldu arkadaşlarım çok beğendi.Tarif için teşekkürler.Müsadeniz olursa bloğumda ve facebook sayfamda paylaşmak isterim
    http://www.facebook.com/Papatyaninguncesi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarifi beğenip, denemenize çok sevindim.
      Eminim güzel olmuştur, ellerinize sağlık.
      Tarifi kaynak belirterek sayfanızda ve facebookta yayınlayabilirsiniz.

      Sil
    2. canakkaleli00:29

      ben bunun kekini yapiyordum tarti cok hos görünüyor,,anlatiminiz cok güzel ,mutlaka deneyecegim,,tesekkürler,,,,

      Sil
    3. Teşekkür ederim :)
      Bende kekini yapıyorum, hatta blogda tarifi var.
      Yumuşacık dokusuyla keki de çok güzel oluyor.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...