6 Haziran 2008 Cuma

ÇİLEKLİ TART

Muhterem'le Afiyetle
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 24= ÇİLEKLİ TART
Çay saati tariflerin oluşan etkinliğimizin 24.sü "Keyifli Mutfağım" sitesinin sahibi Tuğba'nın ev sahipliğinde gerçekleşiyor.
Çilek mevsimi geçmeden çilekli tart yapmak istiyordum.
Geçen hafta yuvarlak Borcam ölçüsüne göre olan hamurdan tart hamurumu hazırladım ama Borcam'da değil, tart kalıbında pişirdim.
Artan hamurdan da küçük tartöletler hazırladım.
Vereceğim ölçü ile yuvarlak Borcam'da tart yapabilirsiniz yada tart kalıbında pişirip, artanla tartölet yapabilirsiniz, yada bütün hamurla 13-14 adet küçük tartölet yapabilirsiniz.
Pişen tartı kalıptan kolaylıkla çıkarmak için, tart kalıbınızın altına hamuru yerleştirmeden önce + şeklinde yağlı kağıt yerleştirmeyi unutmayın.
Ben çilekli tartta çilekleri bu şekilde ve muhallebili seviyorum ama siz isterseniz çilekleri dilimleyerek dizebilir, içine muhallebi yerine krem şanti yerleştirebilirsiniz.
Muhallebiyi fırına girmeden önce hamurun üzerine yerleştirirseniz, hamurun şekilsiz kabarmasını da önlemiş olursunuz.
"Afiyetle Kalın"


çilekli tart tarifi
ÇİLEKLİ TART;
Malzemeler;
Tart hamuru için;
4,5 su bardağı un,
1 paket margarin,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
1 su bardağı pudra şekeri,
2 yumurta,
Muhallebisi için;
2,5 su bardağı süt,
1 su bardağı un,
1 su bardağı toz şeker,
1 paket vanilya,
Üzeri için;
1 kilo çilek,
1 paket Dr.Oetker tart jölesi,
Nane yaprakları.
Yapılışı;
Tart hamuru malzemelerini karıştırarak pürüzsüz oluncaya kadar yoğurun.
Yoğurduğunuz hamuru dinlenmeye bırakın.
Muhallebi malzemeleri ile muhallebiyi sürekli karıştırarak,pişirin.
Dinlenen hamuru kalıbınızın büyüklüğünde açın.
Yağlanmış, içine şerit halinde kesilmiş + şeklinde yağlı kağıt serilmiş kalıbınızın içine, açtığınız hamuru yerleştirin.
Diplerini ve kenarlarını iyice yerleştirin, bıçak veya çatalla bir kaç yerinden delin.
Pişirdiğiniz ve karıştırarak soğuttuğunuz muhallebiyi hamurun üzerine yayın.
Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
Muhallebi kızarmayacağı için sizi yanıltmasın, hamur piştiği zaman tart pişmiş demektir.
Fırından çıkan ve soğuyan tartın üzerine istediğiniz gibi çilekleri dizin.
Üzerinde ki tarife göre pişirdiğiniz jöleyi çileklerin üzerine kaşıkla yayın.
"Afiyet Olsun"

14 yorum:

  1. slm
    çok güzel olmuş canım ellerine sağlık.çay saatleri için çok güzel bir tarif
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Muhteşem bir görüntü, bu tart harika olmuş Muhterem'ciğim,ellerine sağlık, sizlere de afiyet şeker olsun, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Harika bir görüntü Muhteremcim , resmen tablo gibi..Ellerine sağlık enfes olmuş, enfesss..
    Öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  4. canım muhteremcim...senin yazdığın yorumları dilekle beraber okuyoruz ve diyoruzki bu bizim herşeyimizi biliyor...düşüncelerimizi okuyor....

    canım hissederek yazdığın o kadar belliki.....aynen yazdığın gibi düşünüyoruz.....teşekkür ederim bütün güzel sözlerin için...

    tartın herzamanki gibi harika....ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  5. canim ya biz seninle yine pisti olmusuz,bende kaysili visneli tart eklemistim,hatirlarsin muzlu pastamizda ayni zamanda yayinlamistik,ve süslemdede nerdeyse ayniydi,kalplerimiz düsüncelerimiz birbirine cok yakin geldi bana,sahane bir tart olmus ellerine saglik canim.
    Güzel bir hafta sonu dielrim

    YanıtlaSil
  6. çok şık duruyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Adsız21:02

    Cok nefis görünüyor, ellerine saglik. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. çok güzel görünüyor..ellerine sağlık canımm sevgilerr

    YanıtlaSil
  9. cok cok guzel gorunuyor ellerıne saglık yıne dokturmussun:)))
    ..............
    yasasın pazartesi cumanın gelmesıne 5 gun kaldı :)
    mutlu guzel bır hafta dılıyorum

    YanıtlaSil
  10. cok cok guzel gorunuyor ellerıne saglık yıne dokturmussun:)))
    ..............
    yasasın pazartesi cumanın gelmesıne 5 gun kaldı :)
    mutlu guzel bır hafta dılıyorum

    YanıtlaSil
  11. daha önce söyledim mi bilmiyorum senin tartların çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Muhteremcim, çilekli tart nefis görünüyor tablo gibi olmuş! Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. çilekli tartı çok severim..gerçi çilekli olan herşeyi pek bi severim..:)
    canım çok güzel bir tart olmuş görüntü süper ..ellerine sağlık.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. tarta bayıldım.Nefis görünüyor.Ellerine sağlık Muhteremcim.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...