23 Haziran 2008 Pazartesi

TEPSİDE KUMPİR

Patates hepimizin, özellikle çocukların çok sevdiği bir sebze.
Kumpirde yine çok sevilir ama büyük patatesleri evde pişirmenin zorluğundan dolayı genelde dışarıda yenilir.
Kızımla Bakırköy'e gittiğimizde benden istediği tek şey kumpir oluyor.
Kumpirin içi için pek çok seçenek var.
Acılı ezmeden-zeytin ezmesine-kısıra kadar ne ararsanız kumpirin içinde.
Eskiden içine eklenecek malzemeyi seçmemiz için küçük bir liste veriyorlardı.
Kumpirin içinde ne olmasını istiyorsanız, işaretliyordunuz.
Artık başa çıkamıyorlar demek ki, sipariş verdiğinizde herkese aynı malzemelerden hazırlanmış kumpir geliyor.
Daha önce evde patates közleyerek-fırınlayarak hiç kumpir yapmadım.
Bu tarifi internette görünce çok hoşuma gittiği ve pratik olduğu için denedim ve çok memnun kaldım.
Üst malzemesi konusunda özgürsünüz, ben klasik turşu-garnitür-sosis-mısır ile üstünü hazırladım.
Çay misafirlerinize salata olarak servis yapabilirsiniz.
"Afiyetle Kalın"


TEPSİDE KUMPİR;
Malzemeler; (büyük dikdörtgen Borcam için)
1 kilo haşlamalık patates,
250 gram sosis,
3 adet domates,
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peynir,
Tuz,sıvıyağ.
Üzeri için;
1 kavanoz garnitür,
1 kutu mısır konservesi,
5-6 adet salatalık turşusu,
1 kavanoz közlenmiş kırmızı biber turşusu,
Ketçap-mayonez.


Yapılışı;
Patatesleri yıkayın ve haşlayın.
Sıcakken soyup,püre yapın.
İçine isterseniz 1-2 kaşık tereyağ yada 1 çay bardağı sıvı yağ ve tuz ekleyip,yoğurun.
Yağlanmış Borcam'a hazırladığınız patates püresini yayın.
Üzerine rendelenmiş kaşar serpin.
Domatesleri rendeleyin,yarım çay bardağı sıvı yağ ile birlikte kavurmaya başlayın.
Halka halka doğradığınız sosisleri domateslerin içine ekleyip,birlikte pişirin.
Pişen domatesli sosisleri sıcakken,kaşarların üzerine yerleştirin.


Salatalık turşusunu ve kırmızı biber turşusunu zar ufaklığında doğrayın.
Garnitür ve mısırın suyunu süzerek hepsini karıştırın.
Hazırladığınız üst malzemesini sosislerin üzerine yayın.


Mayonezi buzdolabı poşetine koyup, altına kürdanla bir delik açın.
Mayonez kendi kabından daha kalın ve kontrolsüz aktığı için bu poşet yöntemi ile çok rahat süsleme yapabilirsiniz.
Poşeti sıkarak kumpirin üzerine şeritler ve şekiller çizebilirsiniz.
Kumpiri bu şekilde mayonez ve ketçapla süsleyip, servis yapın.
"Afiyet Olsun"

20 yorum:

  1. en sevdiğim yemeklerin basında gelir kumpir gecende bende denedım ama senınkı kadar guzel gorunmuyordu
    bırdaha boyle susleyecegım :)))
    ___________________
    bu gun pazartesi yasasınnn cumanın gelmesıne sadece 5 gun kaldı mutlu ve guzel bır hafta dılıyorum:))

    YanıtlaSil
  2. Adsız11:12

    selam canım..görüntüye bayıldım..kimbilir nasıl güzel lezzetli olmuştur.hep hazır yedim ama ev yapımı nefis görünüyor....elinize saglık..afiyet olsun sizlere...sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. harika harika resimler insanın iştehını öyle bir açtıki fotoğraf harika anlatmış zaten şimdi bendemi yapsam kalkıpta.ellerinize sağlık.görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  4. Borcamın yarısını yiyebilirim, öyle iştah açıcı ki.. Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  5. Bende evde hic denemedim ama tarifin pratik deneyecegim .Kumpir istah aciyor nefis bir görüntü tadina bakamasamda eminim harika bir lezzet olmustur,eline saglik canim

    YanıtlaSil
  6. Adsız19:42

    merhaba canım bende kumpiri çok severim ve bizde eşimle kumpiri bakırköy sahiline inerken yeriz.harika kumpir yapıyorlar.eminim ki senin tarifinde öyledir.ellerine sağlık.görüntüsü bile müthiş.canım çekti ellerine sağlık,iyi haftalar canım

    YanıtlaSil
  7. muhteremcigim benim evlatlarda kumpire bayilir alisveris sonunda mutlaka kumpir ziyafeti cekilir
    senin kumpir harika ve nefis gorunuyor hic evde denmedim mutlaka deneyecegim.ellerine saglik canim kucak dolusu sevgilerimi gonderiyorum.

    YanıtlaSil
  8. tablo gibi bir görüntü tek kelime ile bayıldım :)

    YanıtlaSil
  9. Harika bir görüntü nefis bir lezzet, biz de çok severiz kumpiri, zaman zaman ben de yaparım bu şekilde, ellerine sağlık canım, sevgilerimle öpüyorum...

    YanıtlaSil
  10. uyyyy nasıl kaçır mışım bu kumpirii..bayılırımm ve nefiss görünüyor...ellerine sağlıkk..süperr

    YanıtlaSil
  11. Adsız17:52

    muhteremle sitesini cok begeniyorum ellerinize saglık çok güzel pratik şeyler ögreniyorum sizden sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. merve16:33

    yaptım gerçekten süper oldu yiyenler bayıldı...:))tşkler

    YanıtlaSil
  13. Adsız15:08

    Blogunuz o kadar güzel tariflerle dolu ki Hayran kaldım (NUR)

    YanıtlaSil
  14. Adsız19:10

    Geçen gün iftarda denedim tarifiniziii.. ve mükemmel oldu. Kardeşimin ısrarıyla eklediğim sosis bile güzeldi yahu. Herkes beğendiği ve çok sevdiğim için sık yapıcağım tarifler listesine girdi :)

    Şimdiden mutlu bayramlarr :)

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Muhterem Hanım ; sayfanız ve harcadığınız emek çok güzel.. Severek mutfakta güzellikler ortaya çıkarmak ve bunu paylaşmak ; akabinde de yapılanların beğenilmesi ile ödüllendirilmek güzeldir..Sayfanızı tarif ararken buldum..Hatta forumumda da bir kaç tarifinizi paylaştım sizden alıntı olduğunu belirterek..
    Umarım mahsuru yoktur..

    Sizden çok şey öğreneceğim ..
    Muhabbetlerimle BERRANA Erdem..

    YanıtlaSil
  16. Berrana'ya;
    Merhaba,
    Güzel sözleriniz için teşekkür ederim.
    Tariflerimin bir kaçını, link vererek, resimler yayınlanırsa resimlerin üzerinde ki yazıya dokunmadan yayınlayabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  17. Adsız12:04

    bu tarifi servisten önce ısıtacakmıyız yoksa soğukmu servis ettiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Kumpiri sıcak patates püresi ile hazırlayıp, kaşar ve tereyağın erimesini sağlıyoruz.
      Soğuk veya ılık olarak servis yapıyoruz.
      Tekrar fırında pişirme ve ısıtma yok.
      Sıcak seviyorsanız servise yakın hazırlayıp, soğumadan servis yapabilirsiniz.
      Kolay gelsin.

      Sil
  18. Adsız15:30

    Bu servis edilirken dagilir nasil olacak siz nasil servis ettiniz cvplayabilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bu tarifi misafirlerimi masada ağırlayacaksam tepside hazırlıyorum.
      Tepside dilimleyerek, dilim dilim tabaklara servis yapıyorum.
      Çok fazla dağılmıyor.
      Eğer misafirlerim kalabalıksa masada ağırlamayacaksam o zaman mini kumpir olarak, pasta kapsullerinde hazırlıyorum.
      Mini kumpirin tarifi BURADA
      Kolay gelsin.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...