6 Ekim 2010 Çarşamba

PATLICAN BÖREĞİ

Bu sezonun son patlıcan tarifini verip, patlıcan sezonunu (en azından blogumda) kapatıyorum.
Patlıcan çok ilginç bir sebze, süngerimsi yapısı ona istediğimiz şekli vermekte çok faydalı oluyor.
Patlıcanın diğer sebzelere oranla pek çok tarifi var.
Bu yaz bununla birlikte 7 patlıcan tarifi vermişim.
Allah kısmet ederse önümüzde ki yaz patlıcanla ilgili vermeyi düşündüğüm pek çok tarif var.
Bu tarif patlıcan graten tarifi gibi hazırlanıyor.
Ben börek diyorum çünkü aynı börek gibi hazırlanıyor, yufka yerine patlıcan kullanıyorsunuz.
Hafif olması için patlıcanları kızartmadım ama kıymanın, salçalı sosun ve beşamel sosun verdiği lezzetle tadı gayet güzel oldu.
"Afiyetle Kalın"
PATLICAN BÖREĞİ;
Malzemeler;
1 kilo uzun kemer patlıcan,
250 gram kıyma,
2 adet kuru soğan,
2 adet kırmızı biber,
1 yemek kaşığı biber salçası,
Yarım çay bardağı zeyinyağ,
Tuz, kekik, karabiber,
Beşamel sos için;
3 su bardağı süt,
1 yemek kaşığı tereyağ,
3 tepeleme yemek kaşığı un,
Tuz,
Üzerine;
Kaşar peynir.


TARİFİ;
Patlıcanları alacalı soyun.
Acısını almak için tuzlu suda ıslatıp, 15 dakika bekletin.
Patlıcanları tuzlu sudan sıkarak çıkarın.
İnce dilimler halinde kesin.
Kare şeklindeki Borcama patlıcan dilimlerini bir iki sıra dizin.


Soğanları soyup küçük küçük doğrayın.
Biraz zeytinyağının içinde soğanları pişirmeye başlayın,
Soğanların içine kıymayı, zar büyüklüğünde doğradığınız kırmızı biberleri, tuz, kekik ve karabiber ekleyip, kavurun.
Patlıcan dilimlerinin üzerine kavrulmuş kıymayı yerleştirin.


Kıymanın üzerine tekrar patlıcan dilimleri yerleştirin.
Salçayı 1 buçuk su bardağı su ve yarım çay bardağı zeytinyağı, 1 tatlı kaşığı tuz ile çırpın.
Patıcanların üzerine salçalı suyu boşaltın.


Beşamel sosu hazırlamak için;
Beşamel sos malzemelerini tencereye yerleştirin.
Sürekli karıştırarak muhallebi kıvamında pişirin.
Pişen beşamel sosu patlıcanların üzerine yayın.
Üzerine rendelenmiş kaşar peynir serpin.


Önceden ısıtılmış orta hararetteki fırında patlıcanlar pişip, beşamel sosun üzeri kızarıncaya kadar pişirin.


Keserken beşamel sosun dağılmaması için yemeği 15-20 dakika dinlendirin.
Dilim dilim kesip, sıcakken servis yapın.
"Afiyet Olsun"

24 yorum:

  1. Ne kadar hafif bir patlican yemegi olmus ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık muhteşem ol
    muş.Tam bir görsel şölen öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. çok hoş değişik bir tarif canım ellerine sağlık.afiyet olsun sizlere .öpüyorum çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. insanın aklını başından alan bir görüntü. çok enfes olmuş.
    ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. bende hiç mevsiminde yemek tarifi veremiyorum..aslında dikkat etmek lazım..demekki ben mevsiminde sebze tüketmiyorum..bundan bu çıkar işte:)

    ellerine sağlık...çok güzel hafif bir yemek....

    YanıtlaSil
  6. mutlaka yapacağım, bizimkiler bunu seveceklerdir.. harika görünüyor.. mmmm..
    http://neovation.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. Harika olmuş,ellerinize sağlık..Bu şekilde görmemiştim daha önce,bu da sizin farkınız sanırım :) Görüntüsü şahane,tadının ne kadar güzel olduğu bakınca anlaşılıyor..sevgiler

    YanıtlaSil
  8. harika görünüyor denenecekler arasına aldım:)))
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. muhteremcim çok nefis ve değişik olmuş börek.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Süper nefis olmuş. Patlıcanla yapılan her şeyi çok seviyorum. Çok leziz, çok güzel ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  11. ÇOk hafif bir yemek olmuş görünümü güzel servisi kolay ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. tek kelimeyle enfes... ellerinize sağlık selamlar

    YanıtlaSil
  13. CANIM HARIKA GORUNUYOR
    TAM DAVET YEMEGI OLMUS ELLERINE SAGLIK ....SEVGILER

    YanıtlaSil
  14. ablacımm merhabalar:))
    sebzeli fırın makarnaya bir kez daha bakmak için gelmiştim çünkü birazdan pişireceğiimm:)) ama bu börekleri gördüm takılı kaldım:) bu yaz ne çok patlıcan ydik değil mi:))
    maşallah bize:))
    ellerine sağlık ablacığım:)

    YanıtlaSil
  15. DUYURU
    Bloglardan Seçmeler 24 Kasın 2010 günü ÖĞRETMENLER GÜNÜ özel sayısı olarak yayınlanacaktır.

    Katkı sağlamak isteyenler, öğretmenlerimizle ilgili her türlü yazı ya da başka çalışmalarını
    29 Ekim 2010 gününe kadar Bloglardan Seçmeler'e gönderebilirler.

    İlgi göstereceğinizi umuyorum.

    Sevgi ve saygılarımla

    Sabahattin Gencal

    YanıtlaSil
  16. oh oh ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  17. selam ellerinize saglik cok nefis görünüyor cok begendim. sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. SİZİN TARİFİ EVDEKİ MALZEMELERLE REVİZE ETTİM HARİKAYDI TEŞEKKÜRLER :))

    http://neovation.blogspot.com/2010/10/kabak-boregi.html

    YanıtlaSil
  19. Muhterem Hanımcım ellerinize sağlık..Her zamanki gibi çok farklı ve lezzetli bir tarif vermişsiniz

    YanıtlaSil
  20. ellerinize sağlık, çok nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  21. bende dün yaptım çok hoşbir tarif ama bir daha ki sefere kızartıpta yapıcam çünkü patlıcanın o buruk tadını bizimkiler pek sevmiyor paylaşımiçin çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  22. Patlıcan en pahalı sebzelerden İngilterede:)
    İyi ki Türkiyede en ucuz ve en güzeli var:)
    ben çok severim patlıcanı bu şeklini görmekte çok güzel lezzetien lezzet katmıştır güzleim nimetin.
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  23. Adsız00:04

    Patlıcanı çiğden kullanıyoruz ve beşamel sosla kaşar kızadana kadar patlıcanlar pişiyor doğru mu anlamışım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Evet doğru anlamışsınız, bu tarifte patlıcan dilimleri çiğ kullanılıyor, kıymanın ve beşamel sosun etkisi ile bence gayet güzel oluyor.
      Ama daha lezzetli olmasını isterseniz patlıcan dilimlerini ızgarada veya yağda kızartıp o şekilde kullanabilirsiniz.
      Fakat takdir edersiniz ki yağda kızardığı zaman yemek daha ağır oluyor.
      Kolay gelsin.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...