8 Ekim 2010 Cuma

KAHVALTI MASASI-10

Daha önce bahsetmiştim, annem yazın 2-3 ayını Abana'da ki evinde geçiriyor.
Bu yıl Ramazan ayının sıcak günlere gelmesi ile annem Ramazan'ı ve Bayramı da Abana'da geçirdi.
15 gün önce İstanbul'a döndü.
Her yıl annemin İstanbul'a döndüğü günün akşamı hepimiz annemde yemeğe toplanırız.
Annemde Abana'dan getirdiği incirleri, yazın hazırladığı kızılcık tarhanasını ve normal tarhanasını ve daha pek çok yöresel ürünleri çocuklarına paylaştırır.
Bu yıl kızkardeşimden "erken gelebiliriz sende kahvaltıya toplanalım" önerisi geldi.
Annemle evimiz yakın olduğu için kahvaltıya bana toplandık, akşam yemeğinde ise eşlerimizle birlikte annemdeydik.
Konu kahvaltı olunca erken toplanacağımız için, el oyalayacak peynirli patlıcan sarmasını ve biraz zahmetli olan sebzeli böreği gece yaptım.
Sabah, sıcak yenen sosisleri ve salatayı hazırlayıp, masayı kurdum.
Tatlı yerine kaymak, reçel ve bal masadaki yerini aldı.
Annemde gelirken Kanlıca ve Yumurta mantarı kavurması ve çiğ börek getirdi.

KAHVALTI MÖNÜSÜNDE YER ALANLAR;


Sebzeli Börek


Peynirli Patlıcan Sarma


Kaşarlı Sosis


Peynirli Roka Salatası


Kaymak, Çilek reçeli, bu sezonun kestane balı.
Klasik kahvaltılıklar;Beyaz peynir, kaşar peyniri, siyah ve yeşil zeytin.

"Afiyetle Kalın"

17 yorum:

  1. o masada olmak istiyorum bennnn:)))
    kızılcık tarhanasını merak ettim hiç içmedim
    masa harika ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. cok güzel bir sofra olmus ellerine saglik,benim annem babam halen dönmediler ineboludan,onlar dönerken de öyle tarhana tursu ne varsa getiriyorlar istanbula

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar
    Başta sebzeli börek olmak üzere hepsi nefis görünüyor eline sağlık

    Hesna

    YanıtlaSil
  4. Muhteremcim anneleri karşılama kültürü sizdede var:)bizde de devam ediyor ailemizin geldiği gün hepimiz toplanırız:)çocuklarımızda böyle alıştı aslında çok güzel bir gelenek değilmi.Memleketten gelen nevaleler bölüşülür:)
    sofradaki lezzetler hepsi bir birinden güzel canım yiyenlere afiyet olsun.çok öpüyorum..

    YanıtlaSil
  5. Harika bir kahvaltı sofrası olmuş,ellerine sağlık.

    Kanlıca mantarı ve çiğ börek kesinlikle nefissss:::)))


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. muhreremcim şahane bir kahvaltı olmuş.gözün aydın anneciğinede kavuşmuşun.sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ablacımm emeklerine sağlık:)
    kızkardeşin kesinlikle biliyor ağzının tadını:) ki ablasında toplanılıyor hemen:))
    hariksınız bol bereketli hoş muhabbetli sofralar dilerim:)

    YanıtlaSil
  8. Ben çok kilo aldım çok. Böyle güzel masaları, birbirinden leziz ve iştah açıcı kahvaltılıkları görünce dayanamıyorum. Ellerinize sağlık.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  9. Hersey ne kadar guzle gorunuyor ellerinize saglik.
    Sevgiller,
    sefa

    YanıtlaSil
  10. elinizesağlık,çok zevkli ve keyifli bir sofra olmuş afiyet olsun...sayenizde patlican sarmasını bende peynirli yapacağım,kızılcık tarhanasını bende merak edip amasradan almıştım...sevgiler

    YanıtlaSil
  11. NASIL ÖZENLE HAZIRLANMIŞ Bİ SOFRA BÖYLEE BANA FİKİRLERDE VERDİ CANIMIDA ÇEKTİRDİ ŞİMDİ.YİYENLERE AFİYET OLSUN ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER

    YanıtlaSil
  12. selam Muhteremciğim hatimler başladı canım bende sana 26. cüzü yazdım okuyunca haber verirsen sevinirim şimdiden Allah kabul etsin se vgiler

    YanıtlaSil
  13. kesinlikle nefis bir kahvaltı sofrası..
    elinize sağlık
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. O y oy oyyyy böyle kahvaltı sofralarını özledim..ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. O y oy oyyyy böyle kahvaltı sofralarını özledim..ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. O y oy oyyyy böyle kahvaltı sofralarını özledim..ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. nefis ve de leziz bir sofra, elleriniz dert görmesin.
    ben de abanalıyım. ne güzel bir tevafuk

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...