28 Şubat 2008 Perşembe

KİVİLİ TART

Muhterem'le Afiyetle
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 16=KİVİLİ TART
Her hafta düzenlenen ve çay saatine uygun tariflere yer verilen etkinliğin
16.sına "papatya68" blogunun sahibi Aynur Hanım ev sahipliği yapıyor.
Bu etkinliğe katılmayı hep istemiş ama geç kalmışımdır.
Bundan önce sadece bir tanesine katıldım, diğerlerini kaçırdım.
Herhalde öbür etkinliklerin ayda 1 olmasının verdiği rehavete alışmışım.
Bu etkinliğe Kivili tart tarifi ile katılıyorum.
Daha önce yaptığım tartlarda hep muhallebi kullandım, ilk defa bu tartta krem şanti kullandım.
Birde tart piştikten sonra kalıptan çıkarmakta zorlandığımdan bahsetmiştim. 
Blog arkadaşlarımdan "Lale" sağolsun bana yağlı kağıdı uzun şeritler halinde kesip, 
tart kalıbının dibine + şeklinde yerleştirmemi tavsiye etti. 
Bu tartta ilk defa bu yöntemi uyguladım ve tart çok kolaylıkla kalıptan servis tabağına transfer oldu.
Sizde tartınızı piştikten sonra servis tabağına aktarırken sorun yaşıyorsanız, bu yöntemi tavsiye ederim.
Tariften bahsedecek olursam;
Vereceğim ölçüler yuvarlak Borcam ölçüsüne göredir.
Ben daha küçük olan tart kalıbıma uygulayıp, artan hamurla da tartölet yaptım.
Üst malzemesi için kivi yerine diğer meyveleri de kullanabilirsiniz.


KİVİLİ TART;
Malzemeler;
Tart hamuru Malzemesi;
4,5 su bardağı un,
250 gram margarin,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
1 su bardağı pudra şekeri,
2 adet yumurta,
İç malzemesi;
2 poşet krem şanti,
2 bardak soğuk süt.
Üzeri için;
3-4 adet kivi,
1 adet mandalina,
1 paket Dr.Oetker tart jölesi.
Yapılışı;
Hamur malzemelerini yoğurup,tartın hamurunu hazırlayın.
Tart kalıbınızı yağlayıp,yağlı kağıttan iki adet şerit kesin ve tart kalıbının veya Borcam'ın dibine + şeklinde yağlı kağıdı yerleştirin(bakınız üstte ki resim)
Tart kalıbına hamuru kalıbın kenarlarını da kaplayarak yerleştirin.
Kalıba yerleştirdiğiniz hamuru,kabarmaması için bıçakla bir kaç yerinden delin.
Orta ısılı fırında hemen hemen 35 dakika pişirin.
Pişen ve soğuyan tart hamurunu yağlı kağıtların birer ucundan tutarak kalıptan çıkarıp,servis tabağına yerleştirin.
Soğuk süt ile krem şantiyi çırpın,pişen tart hamurunun üzerine krem şantiyi yerleştirin.
Üzerine soyup doğradığınız kivileri ve mandalinayı dizin.
Tart jölesini üzerinde ki tarife göre pişirip,karıştırarak soğutun.
Jöleyi meyvaların her tarafını kaplayacak şekilde tartın üzerine dökün.

"Afiyet Olsun"

22 yorum:

  1. Adsız10:42

    selam..görüntü muhteşem...elinize saglık...sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Adsız10:56

    Canımmm Muhterem,

    ben senin daha önceki tartlarınıda pek sevmiştim. Görüntüleri aklımda. :))

    Ellerine sağlık muhteremim.

    Seni sımmsıkı kucaklıyorum.

    sıcacık sevgiler.

    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  3. OOOOOOOOO görüntü muhteşem, renkler cap canlı cıvıl cıvıl görünüyor, kiviye bayılıyorum, ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  4. Adsız12:27

    harika bir goruntu
    eminim tadi da muhtesemdir
    ellerine saglik canim...

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  5. çok lezetli ve çok şık görünüyor.ellerinize saglık sevgiler

    YanıtlaSil
  6. SELAM MUHTEREM HANIMCIĞIM ELLERİNİZE SAĞLIK BİR DİLİM ALMAK İÇİN İÇİM GİTTİ ŞAHANE OLMUŞ BU TART ŞİMDİ YAYINLIYORUM SEVGİLERLE KALIN ARKADAŞIM KATILIMINA ÇOK SEVİNDİM

    YanıtlaSil
  7. canım yaa yine etkinliğe yakışır bir tarif yapmışsın..senin tartların artık ünlü oldu..:))

    yağlı kağıt gerçekten pratik bir fikir oldu..artık bizde bu yöntemi kullanırız..teşk.

    ellerine sağlık muhteremciğim..öpüyorum..sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  8. muhteremim valla harika görünüyor tartın....

    seni bu gece rüyamda gördüm.....ben hoş sedaya gitmişim....sende ordaymışsın....diyorumki bize gidelimmi.....sende geliyorsun...

    eve bi giriyorum heryer dağınık,evde hiç yiyecek bişey yok..nasıl telaş yapıyorum........ilk defa gelmiş ama evde bişey yok.....

    elimdede kırmızı lahana büyüklüğünde beyaz lahana var....onu ince ince doğradım..sonrada sana dedimki..biz hiç yemeyiz bu lahanadn....sen nasıl yaparsın falan......böyle bir rüya işte....

    evde bişey yoktu ve dağınıktı ya acayip kötü oldum.....

    öptüm muhteremcim....

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Muhterem, blogunu ilk defa ziyaret ettim, ne güzel şeyler yapmışsın, sunumların, hazırladığın lezzetler çok hoşuma gitti, izin verirsen blogunu arkadaş listeme eklemek isterim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. çok güzel görünüyor
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. yasas�nnnnn
    nihayet hafta sonu
    mutlu sevgi dolu bir haftasonu sonu sana:)))

    YanıtlaSil
  12. çok güzel olmuş yaa bu böyle ne ahenkliler :)

    YanıtlaSil
  13. nasıl güzel dizilmiş o meyveler öyle..bayıldım..şahane..ellerine sağlık.slmlar.

    YanıtlaSil
  14. Adsız22:49

    DUYURUUUUUUU…….
    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ "17"



    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 17 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş çayına gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

    ------------------------------------------------------------------------------------------

    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;01.03.2008--09.03.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ*** http://sefertasi.blogcu.com ****
    Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "16" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

    YanıtlaSil
  15. Ne güzel süslenmis,cok güzel görünüyor ,ellerine saglik canim.Tadanlara afiyet seker olsun.Ailenle güzel bir pazar günü gecirmeni diliyorum canim.

    YanıtlaSil
  16. Canım Muhteremim, öyle güzel öyle itinalı dizmişsinki kiwilerii bayıldımm..Enfes bir pasta olmuş,
    Ellerine sağlık...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Muhteremciğim tartın nefis görünüyor ellerine sağlık. Ama yaptığın herşeyi güzel yapıyorsun zaten. Sayfana girince çıkmak mümkün olmuyor.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Adsız11:45

    ellerine sağlık gayet güzel olmuş. tart hamurunun altına konulan yağlı kağıttaharika bir fikir

    YanıtlaSil
  19. Muhteremciğim Merhaba
    Tartın görüntüşü muhteşem olmuş tablo gibi ellerine sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Muhterem'ciğim tartın çok güzel görünüyor, süslemesi de süper olmuş, ellerine sağlık canım, afiyet şeker olsun, öpüyorum...Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  21. Adsız15:28

    ♥ Kimsesiz zamanların yalnızlığında,aydınlık diyarların masalsı görüntülerinde,küçük bir çocuk yüreğinin annesine olan sevgisi değerinde bir merhaba dostum nasılsın.
    www.karabiberinmutfagi.blogcu.com

    YanıtlaSil
  22. BENİM ETKİNLİĞİMİN BİTMESİNEDE BİR HAFTA KALDI, KAÇIRMAYIN DİYE HATIRLATIYORUM:)))SEVGİYLE KALIN...

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...