2 Aralık 2011 Cuma

SARI ERİK REÇELİ

yellow plum jam
Bu yıl pek çok meyveden reçel ve marmelat yaptım.
Hatta eşim ve kızım ocakta kaynayan reçel gördükçe "yine mi reçel?" demeye başlamışlardı.
Pek çoğu deneme amaçlıydı, o yüzden 1 veya 2 kilo meyve kullanarak hazırladım.
Hepsinin tadı, görüntüsü beni memnun etti ama ne yazık ki az ölçülerde yaptığım için şu anda evde 1 kavanoz bile reçel yok : )
1 kiloluk meyve ile en fazla 1 kavanoz reçel elde ediyorsunuz.
Şimdi en büyük hedefim portakallar bollaşınca bol bol portakal reçeli ve ayva reçeli yapmak.


yellow plum
Daha önce "erik kompostosu" tarifi verirken, komşumuzun bahçesinde ki erik ağacından bahsetmiştim.
Erik reçelini de yine komşumuzdan gelen eriklerle hazırladım.
Reçeli hazırlarken içine çubuk tarçın ve vanilya ekledim.
Sulu meyveler ile reçel hazırladığım zaman akşamdan meyvenin üzerine şekerini ilave edip, kendi suyunu salmasını bekliyorum, ayrıca su eklemiyorum.
İçinde ki tarçının lezzetinden midir bilmem ama kızımla biz bu yıl ki reçeller içinde en çok sarı erik reçelini beğendik.
"Afiyetle Kalın"

sarı erik reçeli
SARI ERİK REÇELİ;
Malzemeler;
1 kilo sarı erik,
1 kilo toz şeker,
1 çubuk tarçın,
1 paket vanilya,
Yarım limon suyu.

Yellow plum jam
SARI ERİK REÇELİ TARİFİ;
Erikleri yıkayın, ortasından kesip çekirdeklerini çıkarın.

pravuşta erik reçel yapımı
Çekirdeklerini çıkardığınız erikleri tencereye yerleştirin.
Üzerine şekeri dökün.
Çubuk tarçını ve vanilyayı da ilave edip, kapağını kapatarak sabaha kadar bekletin.

Sabaha kadar bekleyen erikler suyunu salacaktır.

Suyunu bırakmış olan eriklerin içinde olduğu tencereyi ocağa yerleştirin.
Kısık ateşte karıştırarak reçeli pişirmeye başlayın.

pravuşta erik
Reçel pişerken köpürebilir, bunu önlemek isterseniz içine 1 tatlı kaşığı tereyağ ilave edebilirsiniz.

Kaynamaya başlayınca ocağı kısın, suyunu çekmesini ve şekerinin koyulaşmasını bekleyin.
Kaynadıkça reçeliniz kıvamını bulmaya başlayacaktır.
Reçel koyulaşmaya başlayınca 3-4 damla limon suyu sıkın 5-10 dakika daha kaynatıp, ocağı kapatın.
Hazırladığınız reçeli temiz ve kuru bir kavanoza yerleştirip, ılındıktan sonra kapağını kapatın.
Pişerken reçelin içinde olan çubuk tarçını da kavanoza koymayı unutmayın!


"Afiyet Olsun"

13 yorum:

  1. ellerine saglik canim, çok güzel anlatmissin, muhtesem görünüyor, tarçin da ayri bir tadd vermistir... :)

    YanıtlaSil
  2. Nasıl güzel bir rengi var,seyretmeye bile doyamaz insan :)
    Ellerine sağlık ablacığım..
    Hayırlı Cumalar diliyorum..

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık çok güzel olmuş sıhhatle yemeği nasip etsin Rabbim:))

    YanıtlaSil
  4. arkadaşlarınız arasında bende olmak isterim:)

    YanıtlaSil
  5. Ben reçelden ziyade marmelat daha çok seviyorum:)fakat sarı erik reçeline bayılıyorum muhteremciğim. Bizim oralarda bu eriğe harman eriği de derler duydun mu canım:)
    çiğ olarak yemesi de harika oluyor
    ama ayva reçeli yaparsan kesin sizdeyim:)çilekten önce bile gelir benim için:)
    ellerine sağlık canım benim.
    çok öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  6. ablacım ellerine sağlık bizde donduruuya koyduk bu yıl komposto yapıyoruz.)

    YanıtlaSil
  7. aa çok güzel.renge bak muhteşem..ellerine sağlık...nefis görünüyor...:)

    YanıtlaSil
  8. rengi harika kahvaltıda olsa ne güzel yenir:) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Muhteremcim bu cok hoş bir reçel dir .
    Bende yapmıştım , ama PC cokunce hersey gitti. Onlarca tarif yüzlerce resim :((((
    Kısmet seneye, ağaç bahçede nasılsa :)
    Afiyetler olsun.
    Rengine hayranım....

    YanıtlaSil
  10. Muhterem hanım güzel dilekleriniz ve yorumunuz için çok teşekkürler kurabiye tarifiniz gerçekten çok nefis herkes çok beğendi ağızda eriyor her zaman favori tarifim olacak bu güzel tarif için size çok teşekkürler
    heryaptığınız gibi reçellerinizde iştah kabartıyor renginin güzelliği kıvamı diyecek söz bulamıyorum tek kelimeyle harika ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Adsız18:33

    Bizim evde hazır reçel veya marmelat pek yenmez ; ev yapımı olanların tadına varınca zaten insan hazıra pek yönelmiyor. Ev yapımı herşey gibi reçelin evde yapılmışı gibisi yok.Ellerine sağlık Muhterem Abla.

    YanıtlaSil
  12. eriklerin kabukları nasıl soydunuz yada arındırdınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Erikleri tek tek yıkayarak kullandım, ayrıca kabuklarını soymadım.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...