8 Aralık 2011 Perşembe

SÜTLÜ LEVREK ÇORBASI

balık çorbası
Bugüne kadar pek çok balık tarifi verdim ama balık çorbası tarifi vermemiştim.
Son zamanlarda eve alınan balıklarla çorba denemelerim oldu.
Önce hamsi ile bir çorba yaptım, tadı balık yemediğim halde benim bile hoşuma gitti.
Geçen hafta da eşimin aldığı levrek ile levrek çorbası yaptım.
Hamsi çorbası tamamen doğaçlama ortaya çıktı fakat levrek çorbasının bir benzerini yemek dergisinde görmüştüm.
Bembeyaz eti ile levrek, çorba yapmak için çok uygun bir balık.
Hamsi çorbasının tarifi BURADA
"Afiyetle Kalın"

SÜTLÜ LEVREK ÇORBASI;
Malzemeler;
1 adet fileto levrek,
1 adet orta boy havuç,
1 adet kırmızı biber,
1 adet küçük boy kuru soğan,
1 su bardağı süt,
2 yemek kaşığı un,
4-5 dal maydanoz,
Tuz, karabiber, sıvı yağ.
TARİFİ;
Levreği balıkçınızdan alırken fileto olarak hazırlatın.
Yine de kılçıklarının tamamen çıktığından emin olun.
Kuru soğanı küçük küçük doğrayın, sıvı yağda pişirmeye başlayın.
İçine zar büyüklüğünde doğradığınız havuçları ve kırmızı biberi ekleyin.
Kılçıksız levrek etini de küçük küçük doğrayıp, tencereye ilave edin.
5-6 dakika karıştırarak hepsini soteleyin.
Üzerine 3 su bardağı su ilave edin.
Sebzelerin diriliği kayboluncaya kadar pişirin.
Unu süt ile çırpın, karıştıra karıştıra tencereye ilave edin.
Tuzunu ve karabiberini ilave edip, 1-2 taşım kaynatıp, ocağı kapatın.
Maydanozları ince ince doğrayın ve çorbaya ilave edin.
"Afiyet Olsun"

*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Geçen hafta ziyaret ettiğim, sonbaharın bütün renklerini içinde barındıran, tam bir masallar diyarı tadında ki Atatürk Arboretumu ile ilgili yazı dizisinin 1.bölümünü görmek için, bakınız;
Muhterem'le Geziye-Atatürk Arboretumu (canlı ağaç müzesi) 1.Bölüm.


12 yorum:

  1. Muhterem hanım muhteşemsiniz! İnanın severek takip ettiğim ender bloglardansınız. Tebrik ediyorum.

    Balık çorbası denemem olmuştu daha önce fakat, ben her balığı sevmediğim için sanırım,bana ağır gelmişti. Birde bu tarifle denemek lazım.
    Görüntü iştah açıcı duruyor. Ellerinize sağlık.

    Gezilerinizde çok güzel. Takipteyim.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. bayılıyorum şu sonbaharın kızıl sarı haline..resimler süper olmuş, balığı da nedense hep sebzeli yada fırında yemeyi tercih ediyoruz biz,çorbasını hayatta istemez eşim, ama seninki çok iştah açıcı göründü gözüme eline sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  3. Canım balık çorbası hiç içmedim sen
    yaptıysan lezizdir ellerine sağlık
    sımsıcak sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık. Çok lezzetli görünüyor. Ben hep restaurantlarda içmişimdir balık çorbası. Hiç denemeye cesaret edemedim. Ama sizin tarifinizi görünce mutlaka denemeliyim diye düşündüm. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  5. Canım,
    ellerine sağlık. Çorba nefis görünüyor.
    Hem çok besleyici, hem de lezzetli. Bu havalarda sıcacık ne güzel.
    Fotoğraflara bayıldım. Bu kadar güzellik insanın nefesini kesiyor.
    Ağaçlardaki renkler beni mest etti. Paylaşım için teşekkürler.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  6. çok önce bir yerde balık çorbası içmiştim ve çok sevmiştim.
    uzun zaman yapmayı düşündüm ama bir türlü fırsat bulamamıştım tarifi not ettim umarım en kısa zamanda yapabilirim
    ellerine sağlık.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. balık çorbasına biz de çok seweriz ailece muhterem ablacım...:)
    birde kuzu balığı ile deneyin derim ben..
    muhteşem bir lezzet çıkıyor ortaya...
    ellerinize sağlık...
    muhabbetle..
    :)
    şimdi de biraz gözlerim bayram etsin bakalım...
    haydii gezi sayfasına...
    :))

    YanıtlaSil
  8. şu güne kadar hiç balık çorbası yemedim...senin çorbayı görünce canım çekti..çok merak ediyorum artık deneme zamanı geldi galiba...ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Balık çorbası hiç denemediğim bir tarif birazda çocuklarım yüzünden. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. hiç balık çorbası görmedim ablacımm:)
    ellerine kollarına sağlık:)
    nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
  11. Önce ellerinize sağlık ve paylaştığınız için teşekkürler. Merak ettiğim şu; unu çiğ kullanınca un kokmuyor mu çorba? Unu yağda biraz kavursak daha iyi olmaz mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Güzel sözleriniz için teşekkür ederim.
      Unu süt ile karıştırdığımız zaman un kokusu olmuyor.
      Ben un ve süt ikilisini kullandığım zaman çiğden kullanıyorum, bugüne kadar un kokusu almadık, hiç rahatsız etmedi.
      Tabii ki unu kavurursanız daha da lezzetli olur, belki çorbanın rengi biraz daha koyu olur.
      Kolay gelsin.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...