16 Şubat 2013 Cumartesi

ANJELİK ERİK REÇELİ

Muhterem'le Afiyetle
Anjelik erik gerek rengiyle, gerekse tadı ile sevdiğim erik cinsleri arasında ön sıralarda yer alıyor.
Değişik meyvelerden reçel yapmayı sevdiğim için, anjelik erikten de bir reçel kaynattım : )
Açıkçası ortaya bu kadar güzel bir renk ve tat çıkacağını düşünmemiştim.
1 kilo erikten hazırladığım için yarım kiloluk kavanozla 1 kavanoz, bir de küçük bir kasede reçel çıktı.
Küçük kaseyi günlük kahvaltımızda hemen bitirdik ama kavanozda ki reçeli hergüne kullanmaya kıyamadım.
Misafir kahvaltıları için özenle saklıyorum, geçen hafta ki misafirlerimde kullandım.
Kahvaltının resimleri burada
"Afiyetle Kalın"




ANJELİK ERİK REÇELİ;
Malzemeler;
1 kilo Anjelik erik,
1 kilo toz şeker,
1 çubuk tarçın,
1 paket vanilya,
Yarım limon suyu.


ANJELİK ERİK REÇELİ TARİFİ;
Erikleri yıkayın, ortasından kesip çekirdeklerini çıkarın.
Çekirdeklerini çıkardığınız erikleri tencereye yerleştirin.
Üzerine şekeri dökün.
Çubuk tarçını ve vanilyayı da ilave edip, kapağını kapatarak sabaha kadar bekletin.
Sabaha kadar bekleyen erikler suyunu salacaktır.
Suyunu bırakmış olan eriklerin içinde olduğu tencereyi ocağa yerleştirin.
Kısık ateşte karıştırarak reçeli pişirmeye başlayın.

Kaynamaya başlayınca ocağı kısın, suyunu çekmesini ve şekerinin koyulaşmasını bekleyin.
Kaynadıkça reçeliniz kıvamını bulmaya başlayacaktır.
Reçel koyulaşmaya başlayınca 3-4 damla limon suyu sıkın 5-10 dakika daha kaynatıp, ocağı kapatın.
Pişen reçelinizi kuru bir kavanoza boşalttıktan sonra kapağını sıkıca kapatın ve ters çevirerek bir kenarda soğumaya bırakın.
Not;
Eskiden reçellerimi ılındıktan sonra kavanoza boşaltır, soğuduktan sonra kapağını kapatırdım.
Şimdi pişer pişmez sıcakken kavanoza boşaltıp, kapağını kapatıyorum.
Ters çevirerek bir tepsiye diziyorum, soğuduktan sonra yerine kaldırıyorum.
Sıcakken kapağını kapatıp, ters çevirmek kavanozda vakum etkisi yapıyor, daha dayanıklı oluyor. 
 
 "Afiyet Olsun"

12 yorum:

  1. Off rengi çok güzel ellerine sağlık canım. Afiyetle yersiniz inşallah..

    YanıtlaSil
  2. MMMMM...
    miiss gibiii...
    ablacımm ellerine sağğlıkk..
    geçtiğimiz yaz bende denedim anjelik erik ile reçel,ama bir tane dahii bütün parça kkalmadı ablacım eriklerimden.:)
    seninkiler,şeklini bütünlüğünü hiç yitirmemiş.
    maşalaahhh..
    var mı bir formülü??
    öpüyorum ablacım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ayşegül,
      Farklı bir formül uygulamadım ama erikleri seçerken en sert olanlarından seçtim.
      Belki bu sebepten dağılmamış olabilir.

      Sil
  3. Gerçekten de insan yemeye kıyamaz.
    Reçelin görüntüsü ve rengi aşık edecek türden.Tadını düşünemiyorum bile.
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ben bu eriğin kompostosuna bayılırdım ama reçel meraklısı biri olarak merak ettim gerçekten.
    Ellerine, aklına ve yüreğine sağlık.
    Sevgi ve muhabbetlerimle...

    YanıtlaSil
  5. Bu erik cinsini yeni duydum ama rengi çok ve çok muhteşem eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. sanki bizim üryani erige benziyor yada bana öyle geldiablacım:)
    ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  7. Muhterem hanımcım merhaba..çok güzel görünüyor reçel.Elinize sağlık.Özellikle sunum muhteşem :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. zeynep10:49

    aynı işlemleri yaptım ama kaynarken dağıldı benimkiler halbuki eriklerim sertti:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Zeynep,
      Ocağın ısısı çok hararetli olunca dağılmış olabilir, birde acaba kullandığın erikler anjelik değilde, mürdüm eriği olabilir mi?
      Ben anjelik erikten reçel hazırladığımda erikler hiç dağılmadan pişti ama mürdüm eriğinden reçel hazırladığımda erikler dağıldı.

      Sil
  9. misafir kahvaltısı yazdınız tabak şöleni yaptınız reçeli bir kaseye koyarsınız kahvaltı sofrasını çekip koyarsınız ben reçel görmedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Açıkçası bu karmaşık cümlelerden oluşan yazınızdan ne demek istediğinizi anlayamadım.
      Reçelin tarifinde de, kahvaltı masasında da reçel gayet net ortada :)

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...