13 Şubat 2013 Çarşamba

PATATES PİZZASI

 
Pizza yapmak için illa hamur yoğurup, mayalanmasını beklemeniz gerekmiyor.
Patates pizzası, hamurla uğraşmak istemeyenler ve hamurun mayasının gelmesini bekleyecek kadar vakti olmayanlar için çok pratik bir tarif.
Özellikle kahvaltılar da masa da göz dolduran bir tarif.
Ben geçen hafta ki kahvaltı misafirlerime hazırladım, kahvaltının resimleri burada
"Afiyetle Kalın"

 
PATATES PİZZASI;
Malzemeler;
6-7 adet haşlamalık patates,
3 su bardağı dilimlenmiş sosis,
1 çay bardağı dilimlenmiş kırmızı biberli yeşil zeytin.
1 su bardağı konserve mısır tanesi,
2 su bardağı rendelenmiş kaşar peynir,
1 yemek kaşığı domates salçası,
Tuz, sıvı yağ.


TARİFİ;
Patatesleri yıkayın ve haşlayın.
Sıcakken soyup, püre yapın.
İçine isterseniz 1-2 kaşık tereyağ yada 1 çay bardağı sıvı yağ ve tuz ekleyip, yoğurun.
Yağlanmış tepsiye hazırladığınız patates püresini yayın.
Halka halka doğradığınız sosisleri yarım çay bardağı sıvı yağ ile birlikte kavurmaya başlayın.
Sosislerin içine 1 yemek kaşığı domates salçası ekleyip,birlikte pişirin.
Pişen salçalı sosisleri, sıcakken patates püresinin üzerine yerleştirin.
Üzerine mısır tanelerini, dilimlenmiş zeytinleri ve istediğiniz malzemeleri (salam-sucuk gibi) yerleştirin.
 
Rendelenmiş kaşar peyniri, tepside ki malzemelerin üzerini kapatacak şekilde yerleştirin.
Önceden ısıtılmış fırında kaşarlar eriyinceye kadar pişirin.
Kaşarların kızarmasına gerek yok, mutlaka sıcakken kaşar erimiş haldeyken servis yapın.
"Afiyet Olsun"

9 yorum:

  1. kahvaltıya çok yakışır denicem:)

    YanıtlaSil
  2. Muhtetemim yine bomba yapmışsın
    Nefis
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık, patates seven biri olarak

    en sevdiğim lezzetlerdendir.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Bu harika bir fikir hemen yazıyorum çok yakında denene derhal yapıla, eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. bende sevgili papatyamdan öğrendim bu pizzayı nefis oluyor yapıyorum sık sık..
    seninde ellerine sağlık ablacımm..

    YanıtlaSil
  6. Patatesin her türlü haline bayılırım helede pizzaya dönüşünce ayrı bir güzel. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  7. Adsız23:07

    Bu tarif cok guzel fakat ben yaptim kestim ama pure sicakken iyice dağıldı ve tepsiden düzenli cikaramadim ne yapmam lazim??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bu tarifin özelliği sıcakken servis edilmesi, sıcak patates doğal olarak sağlam durmayıp yayılıyor.
      Daha düzgün dilimler elde etmek isterseneniz, yarım saat soğumasını ve patatesin biraz sertleşmesini bekleyebilirsiniz.
      Ben bu tarifi yaptığım zaman soğumasına fırsat vermiyorum, spatula yerine servis kaşığı ile servis yapıyorum.
      Dilimler çok muntazam olmuyor ama lezzeti ile kendini affettiriyor :)
      Bir önerimde tek kişilik muffin kaplarında yapmanız olacak.
      Tek kişilik muffin kapları veya pasta kapsülleri ile hazırlayıp servis yapabilirsiniz.
      Kolay gelsin.

      Sil
  8. Adsız01:04

    Tesekkur ederim:))

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...