4 Mart 2014 Salı

ELMAS KURABİYE

Elmas Kurabiye
Elmas kurabiye için ne diyebilirim ki?  Hem nefis, hemde şık bir kurabiye. 
Hamuru için kullandığınız bir kurabiye hamurunu kullanabilirsiniz.
Ben "ıslak kurabiye" tarifi için kullandığım hamuru kullanıyorum.
Ortası için orjinal tarifte kakaolu fındık ezmesi kullanılıyor ama hamuru kakaolu olduğu için ben kakaosuz fındık ezmesi kullanıyorum.
Elinizde inci şekerleme varsa tam ortasına yerleştirerek görünümünü tamamlayabilirsiniz.
Bu kurabiyeleri bir çay masası için hazırlamıştım.
Çay masasına ait resimler 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"




Diamond Cookie
ELMAS KURABİYE;
Malzemeler;
1 Paket (250 gram) tereyağ veya margarin,
2 adet yumurta,
2 yemek kaşığı kakao,
Yarım su bardağı sıvı yağ,
Yarım su bardağı toz şeker,
1 Paket kabartma tozu,
1 Paket vanilya,
Aldığı kadar un, (yaklaşık 4,5-5 su bardağı)
Ayrıca bulamak için;
1 büyük çay bardağı toz şeker,
Üzerine;
Fındık Ezmesi, inci şeklinde şeker.

Diamond Cookie
ELMAS KURABİYE TARİFİ;
Oda ısısında ki yumuşak margarini, yumurtaları, sıvı yağı, şekeri ve kakaoyu karıştırın.
Un, kabatma tozu ve vanilyayı da eleyerek ekleyin.
Hepsini yoğurarak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edin.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın.
Bir yemek tabağının içine toz şeker doldurun.
Hazırladığınız kurabiyeleri toz şekerin içinde yuvarlayın.
Yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı olarak dizin.
Kurabiyelerin tam ortasına parmağınızla bastırıp, çukurlaştırın.
Orta hararette ki (170 derece) fırında pişirin.
Fırından çıktıktan sonra tepsinin içinde soğumasını bekleyin.
Fındık ezmesini krem şanti sıkma torbası veyz şırıngasına doldurun.
Kurabiyelerin ortasında ki çukur bölgeye fındık ezmesi sıkın.
Elinizde varsa inci şekerlerden yerleştirin.

Diamond Cookie
 "Afiyet Olsun"

16 yorum:

  1. ellerinize sağlık .sevdiğim bir kurabiyedir kendileri :)

    YanıtlaSil
  2. Adsız13:02

    çok şık bir kurabiye olmuş,elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık nefis görünüyor. Ben de bayılıyorum bu kurabiyeye...:))
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  4. bi yapmak kısmet olmadı bu şık şıkırdım kurabiyeden :)
    fındık kreması da iyi fikirmiş. ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. Adsız20:33

    ablacım fincana ve tepsiye bayıldım acaba nerden aldınız çok şıklar bernardodanmı aldınız acaba:)))
    kurabiyerl çok güzel olmuş ellerine sağlıkkk:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Fincanla tepsi takım gibi görünüyor ama ne yazık ki değiller.
      Tepsiyi semt pazarından aldım :)
      Fincan takımı bu yıl anneme hediye gelmişti, benim tepsiye uyduğunu görünce resim çekmek için ödünç almıştım :))

      Sil
  6. Harika görünüyor eline saglik;)

    YanıtlaSil
  7. fındık ezmeli de daha bir güzel olur eminim... ellerine sağlık ablacığım...

    YanıtlaSil
  8. Yaa ne kadar da uzun zaman oldu siteni ziyaret etmeyeli
    Her zaman ki gibi sahane olmus cnm eline saglik

    YanıtlaSil
  9. ablacım ellerine sağlık herkes yapıyor bu kurabiyeyi bende merak edıyorum doğrusu çok güzel..
    ellerine sağlk..

    YanıtlaSil
  10. Ablacığım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. Adsız10:15

    çok güzel bir kurabiye şahane görünüyor ellerinize sağlık. Yalnız tarifi seçerek çıktısını almak istiyorum yapamıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Üzgünüm ne yazık ki sayfa da kopyalama yasağı var, bu yüzden seçemiyorsunuz.
      Yıllardır benim emek vererek hazırladığım sayfamdan, kopyala-yapıştır yoluyla bütün tariflerimi kopyalayan sitelere karşı mecburen böyle bir uygulama yapmak zorunda kaldım.

      Sil
  12. Adsız10:31

    şahane çok güzel görünüyor ellerinize sağlık, yalnız tarifin çıktısını alamıyorum :(. Fatoş Aydoğan

    YanıtlaSil
  13. Adsız21:33

    cok güzel görünüor ama ben sekere bulama kısmını anlamadım ne özellik katıoki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Dışını şekere bulayarak elmas gibi parıldamasını sağlıyoruz, bu kurabiyeyi elmas kurabiye yapan dışında ki toz şekerin parıldaması.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...