5 Kasım 2010 Cuma

DANA GERDAN HAŞLAMA

Kemikli eti sever misiniz?
Açıkçası kemikle uğraşmayı sevmediğim için ben pek sevmem.
Eşim ise kemikli etlere bayılır.
Sık sık dana gerdan haşlamamı, yada kemikli etle nohut-fasulye gibi bakliyatları pişirmemi ister.
Bense hiç kemiği olmayan etleri, hatta yerken insanı boğacakmış gibi olan nuarı severim.

Not;
Gerdan etinde ki küçük kemik parçaları suyun içine karışabilir, o yüzden sebzeleri iri doğrayın ve etin suyunu kepçeyle derine daldırmadan yüzeyinden alın.
"Afiyetle Kalın"

DANA GERDAN HAŞLAMA;
Malzemeler;
4 parça dana gerdan,
3 adet patates,
3 adet havuç,
6 adet arpacık soğan,
6 adet sivri biber,
4 adet defne yaprağı,
Tuz,
Servis yaparken;
Karabiber.
DANA GERDAN HAŞLAMA TARİFİ;
Gerdan etini önce iyice yıkayın.
Ufak kemik parçaları varsa çıkarın.
Tencereye eti yerleştirip, üzerine çıkacak kadar su ekleyin.
Suyun içine 3-4 adet defne yaprağı ekleyip, eti pişirmeye başlayın.
Bu işlemi düdüklü tencede yaparsanız vakit kazanmış olursunuz.
Pişme esnasında suyuna dikkat edin, eksildikçe üzerini geçecek kadar kaynar su ekleyin.
Etler pişerken üzerine biriken kefini (tortuyu) kaşıkla alın.
Etlerin pişmesine yakın, soyup iri iri doğradığınız patatesleri ve havuçları ekleyin.
Narin oldukları için arpacık soğanlarını ve sivri biberleri patateslerin pişmesine yakın ekleyin.
Etin ve sebzelerin pişmesine yakın tuzunu ve istediğiniz baharatı ekleyin.
Sıcak sıcak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Şehrin tam göbeğinde yer alan Yıldız Korusu'nun bugünlerde nasıl göründüğünü merak ediyor musunuz?
Bakınız; Muhterem'le Geziye-Yıldız Parkı Korusu-Sonbahar

11 yorum:

  1. Canım hayırlı cumalar ellerine sağ
    lık harika olmuş öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. valla tatlım eti hiç sevmiyorum kırk yıl yemesem aramam o kadar düşün yani
    vejeteryanda degilim ama ne bilim yiyemiyorum .
    Bu nedenle çok unutkanlığımda var ama ne olacak sonum bilmiyorum .
    Ellerine sağlık arkadaşım tadanlara afiyet bal olsun

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık,tam benlik bir yemek olmuş.:)
    Kemikli etleri çok seviyorum,çünkü kemiğin lezzeti suya geçince harika bir tat çıkıyor ortaya..
    Eşimde çok sever,ama gerdan kısmını hiç yapmamıştım..İnşallah Kurban sonrası denerim tarifin üzere..
    Hayırlı cumalar,mutlu haftasonları diliyorum..
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. bu tür etler muhteşem lezzetli oluyor.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar
    Çok leziz görünüyor,ellerine sağlık ablacığım,tam bir renk & lezzet şöleni.Beyler bu tarz yemeklere bayılıyorlar hakikaten,ben de çok severim ama :)
    Ayrıca cici gönlün,desteğin ve samimiyetin için çok teşekkür ederim,tarifsiz bir ihya içersindeyim,cici cumalar diliyorum.
    Her daim yürek yüreğe olmak dileği ile

    YanıtlaSil
  6. Harika görünüyor bayramda yaparız artık ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. işte ! benim kızımın en sevdiği yemek çok besleyici lezzetli muhteşem ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık sevgili ablacım.çok güzel ve lezzetli görünüyor.sana yakışan bir lezzet yani.yani herzamanki gibi süper.mintiden kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. bende kemikli eti çok severim....onlardaki yağ yemeğe ayrı bir lezzet veriyor çünkü...

    ama kırık kemik parçaları konusunda haklısın...yapılması gerekenleri yerine getirirsek bu sorunuda bi nebze çözmüş oluyoruz...

    ellerine sağlık..harikaa görünüyor..

    YanıtlaSil
  10. hayırlı sabahlar Muhterem ciğim
    haşlamanın görüntüsü çok güzel renkler iç açıcı olmuş ama bende senin gibi kemikli et ve özellikle de haşlama sevmeyenlerdenim eşim ve çocuklar için pişiriyorum tabi ki
    onlar çok severler ben içindeki patateslerden dahi yiyemem:)
    ellerine sağlık canım
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  11. açıkçası bende hiç sevmem ablacım anne ve babam çok sever allahtan nişanlım da sevmiyor da evlenince istemicek benden:))
    bizde hep annem pişirir ve bana sen ne anlarsın der gülüşürüz:))

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...