11 Ağustos 2017 Cuma

AKŞAM YEMEĞİ-4

Muhterem'le Afiyetle
Bu akşam yemeği masasını Kastamonu'ya tatile gelen kızkardeşim, yeğenlerim ve annem için hazırladım.
Annemin yaz aylarında kullandığı evi Abana'da, bizimkisi Çatalzeytin'de, bu yüzden her zaman bir araya gelemiyoruz.
Bu yüzden günü birlik bir ziyaret olmasını istemedik, yatılı olarak geldiler.
Bizim için 2 günlük çok güzel bir hafta sonu oldu.
Not; Ertesi günün özetini yazının sonunda görebilirsiniz.
Kızkardeşim uzun zaman sonra geldiği için, yemek mönüsünü oluştururken bizim için anısı olan çok sevdiğimiz bazı tarifleri (Tang'li tatlı, sucuklu makarna) mönüye ekledim.
Bu yaz favori tarifim olan buğday cacığını yoğurtlu salata olarak, domates salatasını kaşık salata olarak hazırladım.
Birde biz bu yıl köye geldiğimiz zaman, eltim bahçesinde yetiştirdiği sultani bezelyelerden vermişti.
Beni uzun zamandır takip ediyorsanız sultani bezelyeyi ne kadar çok sevdiğimi bilirsiniz.
Aynı zamanda kızım ve kardeşimde sultani bezelyeyi çok seviyor, bende hep bir arada olacağımız günü düşünerek bezelyeyi o akşama kadar pişirmemiştim.
Sebze olarak etli sultani bezelye pişirdim.
Pilav olarak arpa şehriye pilavını tercih ettim.
Köfteyi klasik köfte yapacaktım, son anda tepside Kıbrıs köftesi yapmaya karar verdim.
İçecek olarak konserve olarak hazırlanan erik kompostosu kullandım.
Tatlı olarak, bizim eski yaz tatillerimizde çok anısı olan Tang'li tatlı yaptım.
Annem ve Tuğba'da elleri boş gelmemişler, annem sütlaç pişirmiş, kızkardeşim de kemikli et ile pişirilerek hazırlanan kara lahana sarması hazırlamış.


yağmurlu ve sisli hava
Köyde ki evimizden masa resmi paylaştığım zaman genellikle masayı balkona hazırlamış oluyorum.
Masa resimleri de balkondan manzaraya karşı çektiğim resimler oluyor.
Fakat bu masayı hazırladığım gün (15 Temmuz) köyde hava hem serin ve sisli, hemde çok yağışlıydı.
Mecburen masayı evin içinde hazırladık.
Çok şükür ertesi gün hava biraz açtı da kahvaltı masasını balkona hazırladık.
Kahvaltı masasının resimleri 👉BURADA

akşam yemeği sofrası
AKŞAM YEMEĞİ MÖNÜSÜ;
Masadakiler;




(sonradan geldiği için yemek masasında görünmüyor)

 akşam yemeği sofrası
Yemekler;







Gelelim ertesi güne;
Ertesi gün şansımıza hava biraz açtı da kahvaltıyı balkonda yaptık.
Kahvelerimizi bahçede içtik.
Akşam yemeğinde ise hava serin de olsa yağmur yağmadığı için masayı balkona hazırladık.
Bir gün önceden kalan yemekleri servis tabakları ile masaya yerleştirdik.
Ayrıca yemeklere ek olarak kızkardeşim ve benim çocukların anılarında Tang'li Tatlı kadar önemi olan Sucuklu Makarna yaptım.
Havanın soğuk ve yağışlı olması dışında güzel bir hafta sonu geçirdik.
"Afiyetle Kalın"

1 yorum:

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...