21 Nisan 2020 Salı

KİVİ CİPSİ

Muhterem'le Afiyetle
Uzun bir aradan sonra merhaba😊
Bu yıl, blog hayatımın en verimsiz yılını yaşıyorum.
Tarifi verilecek onlarca tarif ve yazıları yazılacak onlarca gezi yazısı beni bekliyor ama o yazıları yazacak enerjiyi bulamıyorum.
Senenin başından itibaren yaşadığımız olayların üzüntüsü, üstüne birde Koronavirüs salgını derken, eminim pek çok kişi de benim gibi enerjisini kaybetti.
Koronavirüs günlerinde neler yapıyoruz;
Şehir dışına gitmedik İstanbul'dayız.
Kış ayları olmasaydı köydeki evimize giderdik ama soğuk hava yüzünden gitmedik.
Biz gitmedik, sonrasında da İstanbul için şehirlerarası yolculuk yasağı geldi.
Karantinaya uyup, evden dışarıya kolay kolay çıkmıyoruz.
Evde 2 kişi olduğumuz için çok sık alışveriş ihtiyacımız olmuyor.
Elhamdülillah çok şükür iyiyiz, sağlığımız için evde durmak gerekiyorsa durarız.
Dışarı çıkmak zorunda olmadığımız için şükrediyorum.
Sağlık çalışanları için, iş gereği mecburen hergün dışarı çıkmak zorunda olanlar için dua ediyorum.
Allah yar ve yardımcıları olsun, sağlıcakla gidip, sağlıcakla dönsünler İnşaAllah.


kiwi fruit
Günlerce tarif yazmak için enerji bulamadım ama bir yandan da bazı tariflerin zamanı geçmeye başladığı için üzüldüm.
Kışlık sebze ve meyvelerle hazırladığım tarifleri daha fazla vakti geçmeden yayınlamaya karar verdim.
Kivi, ekşimsi tadı sebebiyle ne yazık ki pek çok kişinin severek yediği bir meyve değil.
Oysa C vitamini ve daha pek çok faydalı vitaminleri içinde barındıran oldukça kıymetli bir meyve.
Tatlılarda, pastalarda sunum için güzel bir görsellik katıyor.

Son yıllarda bir kaç çeşit sebze ve meyve ile cips hazırladım.
Bu sefer kivi ile cips hazırlamaya karar verdim.
Sulu bir meyve olduğu için patates veya pancar gibi kolay olmadı.
İlk yaptığım tepsiyi, kiviyi tül gibi ince doğradığım için bir anlık dalgınlıkla yaktım.
İkinci defa yaptığım zaman biraz daha kalın doğradım, gayet iyi oldu.
Kivinin cips olarak tadı nasıl? derseniz, hafif ekşimsi tadı bence cips hali ile daha güzel oluyor.
Daha önce portakal, kırmızı pancar ve kabak ile fırında, sultani bezelye ile kızartarak cips hazırlamıştım.
Bakınız;

Portakal Cipsi

Kırmızı Pancar Cipsi

Kabak Cipsi

Sultani Bezelye Cipsi


KİVİ CİPSİ;
Malzemeler;
5-6 adet sert kivi,
Fırın tepsisine sermek için;
Yağlı kağıt.

KİVİ CİPSİ TARİFİ;
Kivileri yıkayın, kabuklarını soyun.
Not;
Ben bir kısmını kabuklarını soyamadan kullandım,
Kivileri ince olacak şekilde doğrayın.
Eğer kivileriniz çok sulu ise kağıt havlu ile üzerlerine hafifçe bastırarak kurulayın.


Fırın tepsisine yağlı kağıt serin, üzerine kivi dilimlerini tek tek dizin.
Fırının en düşük derecesinde, nemini kaybedip çıtırlaşıncaya kadar (tahminen 1-1,5 saat) pişirin.
Elektrikli fırınlarda, fanlı olarak 100 veya 120 derecede pişirebilirsiniz.
Not;
Bazı tariflerde cipsi yapılacak meyve veya sebzenin nemini daha çabuk kaybetmesi için, fırının kapağının çok az aralık bırakılması önerilmiş.
Kiviler biraz piştikten sonra diğer tarafını çevirirseniz daha güzel bir şekilde kuruyor.
Fırından çıktığı zaman tepsinin içinde soğumasını ve çıtırlaşmasını bekleyin.
Hemen tüketmeyecekseniz, çıtırlığını ve tazeliğini koruması için soğuduktan sonra kavanoza doldurup kapağını sıkıca kapatarak kaldırabilirsiniz.

kivi cipsi resmi
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...