30 Mart 2007 Cuma

ALDIM-KULLANDIM-MEMNUNUM

ALDIM-KULLANDIM-MEMNUNUM : )
Beni bu blog oyununa 10 gün önce ilk kez Nihan davet etmişti.
Fırsatını bulup, bir türlü yazıyı hazırlayamadım.
Genelde diğer bloglarda mutfak eşyaları tanıtılmış, benimde memnun olduğum mutfak eşyası çok ama biraz değişiklik olsun diye memnun olduğum diğer eşyaları da tanıttım.
Geçen hafta mutfak eşyaları satan bir mağazada 27 ytl'ye nıcer dıcer gördüm.
Tv reklamlarında fiyatı 99 ytl "Bu fırsat kaçmaz ucuzunu bulmuşken alayım" dedim.
Eve bir geldim ki bizim aletin daha elmayı görünce bütün bıçakları dağıldı.
Satış fişinin üzerinde nicer dicer yazıyor ama ne kutusunun üzerinde nede aletin üzerinde bir şey yazmıyor.
İçinden kullanma kılavuzu bile çıkmadı.
Hemen ertesi gün iade ettik de üzerime kalmadı.
Bence ne alısanız alın, iyisini alın.
Fiyatı ucuz diye görünüşe kapılmayın.
İngilizler ne der bilirsiniz "ucuz mal alacak kadar zengin değilim"



FIRINIM; BEKO D-6614
Fırınımdan çok memnunum, 2.5 yıl önce aldık.
Çoğu fırının aksine fırın bölümü gazlı.
Gazlı olmasını bizzat istedim, elektrik kesildiğinde işimin yarım kalmasını istemem.
Elektrik kesildiğinde kombide yanmadığı için çok soğuk havalarda fırınımı yakıp, katalitik gibi kullanabiliyorum.
Piyasada ki çoğu markanın gazlı fırını yok, herkes elektirikli üretmeye başlamış.
Bundan önceki fırınım Auer markaydı, ondan da çok memnundum ama artık fırın bölümü gazlı olanlardan üretmiyorlarmış.
Fırınımın tek kusuru fırın bölümünde üst ızgarası yok, üstü kızarması gereken fırın sütlaç ve beşamelli yemekleri daha uzun sürede pişirmek zorunda kalıyorum.
Diğer ufak mutfak eşyalarımın çoğu ya Beko yada Arçelik.
En azından servis garantisi ve yedek parça güvencesi çoğu markaya göre daha yaygın.
Bulaşık makinam Arçelik firmasının ürettiği ilk makinalardan Leydi-170.
Maşallah halen tıkır tıkır çalışıyor.


DİJİTAL FOTOĞRAF MAKİNAM;SONY DSC-S600
Geçen yıl yaptığım en akıllıca iş bu makinayı almak oldu, yoksa blog işlerine de giremezdim.
Fotoğraf makinamdan çok memnunum, harika özellikleri var.
Resim kalitesi çok güzel, film çekme özelliği de var.
Garibimi o kadar çok kullanıyorum ki, başkasının 2-3 yılda çektiği resim sayısına ben 1 yılda ulaştım sanırım.
Geçen hafta gezi blogum Muhterem'le Geziye için bir yere gittim, hafıza kartı olmadığı halde tam 102 resim çekmişim.
Muhterem'le Afiyetle için bir yemeğin en az 5-6 resmini çekip, arasından yayınlayacağım resmi seçiyorum.
Bu makinenin kusuru var mı? diyecek olursanız, tam bir pil canavarı!
Gerçi bunca çekime bu kadar çabuk pil bitirmesi normaldir ama bütçem sarsıldı pil parasından : )
Neredeyse pile verdiğim para makinaya verdiğim paraya ulaşacak.
Birde her pili beğenip,çalışmaz, en çok Duracell Alkalin pili sever.


PİL ŞARJ CİHAZIM; DURACELL
Pil canavarı makinamı doyurmak zorlaşınca, pil şarj cihazı aldım.
Önce ucuz fiyata şarj edilebilir pil aldım ama piller bir türlü verimli çalışmadı.
Bende şarj cihazı gibi Duracell şarj edilebilir pil aldım, artık onu kullanıyorum.
Artık pile hiç para vermiyorum.
 

YOĞUŞMALI KOMBİM;DEMİRDÖKÜM SARGON CONDENSE
Blogcu'da ki profil yazımda bahsetmiştim, eşim sıhhi tesisatçı.
Son yıllarda kombi ve doğalgaz işinden epey ekmek yedik.
Bizde 12 yıldır Ariston kombi kullanıyorduk, sonbaharda kombimiz arızalandı.
Gerçi bu arıza işlerini son dönemde sık sık yapmaya başlamıştı.
Biz tamir ettirip, kullanmaya devam ediyorduk.
Baktık bu son arıza bize epey tuzluya gelecek, üstelik bir daha bozulmayacağının garantisi de yok.
Yeni kombi almaya karar verdik, eşim bu piyasanın içinde olduğu için yoğuşmalı almayı tercih etti.
Yoğuşmalı kombi de nedir? diyecek olursanız;
Baca gazını yoğuşturarak baca gazından kaybedilen atık ısıyı geri kazanma sistemine göre çalışan cihazlara yoğuşmalı cihaz, bunların aynı cihaz içinde hem ısıtma yapan, hemde sıcak su sağlayanlarına yoğuşmalı kombi denir.
Yani çıkan gazı bacadan atmadan evvel biraz daha kullanıp, size tasarruf yaptırıyor.
Bizde sıcak çok sevildiği için en fazla % 10 tasarruf yaptık ama şöyle tasaruffu seven ve uygulayan birinde ciddi tasarruf yapılabilir.
Neden Demirdöküm derseniz, yoğuşmalı kombide en uygun fiyat Demirdöküm'de vardı.
Bazı markaların yoğuşmalı kombi fiyatı 3500 ytl (3.5 milyar)'yi buluyor.
Ustamız : ) Demirdöküm'ünde çok iyi bir marka olduğunu, pek çok müşterisine taktığını, güvenle kullanabileceğimizi söyledi.
Kombimizin birde oda termostadı var.
Kombi mutfakta,termostat salonda, kombinin yanına gitmeden termostatdan ısısını ayarlayabiliyoruz.

benim adım kırmızı
ALDIM-OKUYAMADIM-MEMNUN DEĞİLİM : (
Benim Adım Kırmızı kitabını aldım, büyük bir hevesle okumaya başladım ama ilerleyemedim.
Her satırı 4-5 kere okudum, geri döndüm okudum, ara verdim okudum, olmadı-olmadı-olmadı!
Ben bu kitabı okuyamıyorum daha doğrusu anlamıyorum.
Kitaplığımın bitirilememiş tek kitabı olmaya mahkum görünüyor.
Bazen öğretmenler çocuklara okumaları için bu kitabı ödev olarak veriyorlar, onlar için çok üzülüyorum.

*Bu kitabı yazıya koyma fikri, kitabı bitiremediğimi bilen ve bunu bana yazı ve yorumlarında sık sık hatırlatan Halenze-Özlem'den geldi.
-Güzel fikirdi Özlem, teşekkür ederim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...