26 Mart 2007 Pazartesi

ETLİ SULTANİ BEZELYE

Baharın müjdecisi bakla dedik ama bir diğer müjdecisi de sultani bezelyedir.
Üstelik ömrü sadece 3 en fazla 4 haftadır.
Sultani bezelyenin, bir diğer adı da yaprak bezelyedir.
Şahsen ben çok severim, semtimizde haftada 3 pazar kuruluyor, bu bezelyeyi almak için mutlaka birinden birine uğrarım.
Piyasaya ilk çıktığında fiyatı 3-3.5 YTL'yi buluyor, fiyatının düşmesine fırsat kalmadan kartlaşıp, ortadan kayboluyor.
1-2 haftadır tezgahlarda boy gösteriyor, şunun şurasında daha ne kadar körpe olarak bulabileceğiz.
Zamanı tükeniyor, yapmak isterseniz elinizi çabuk tutun.
Sultani Bezelye ile hazırladığım tüm tarifler 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"


 
sultani bezelye resmi
ETLİ SULTANİ BEZELYE;
Malzemeler;

1 Kilo sultani bezelye,
300 gram kuşbaşı et,
3 adet domates,
1 adet kuru soğan,
Sıvı yağ-tuz.
Yapılışı;
Bezelyenin başlarını,yanında ki kılçıklarını da unutmadan temizleyin.
Eti tencereye yerleştirin,suyunu salıp,çeksin.
Et suyunu çekince su ilave ederek, yumuşayıncaya kadar pişirin.
Etler yumuşadıktan sonra sıvı yağı,doğradığınız soğan ve domatesi ekleyin.
Biraz kavurduktan sonra bezelyeleri ilave edin,tuzunu ekleyin,ağır ateşte pişirin.
"Afiyet Olsun"

2 yorum:

  1. Adsız15:23

    ellerıne saglık muhterem nefıs gozukuyo keske omru daha uzun olsa bu guzel sebzenın bende aynen senı gıbı yapıyorum ama farklı bı tarıf bulabılırmıyım dıye gırdım hepsı aynı salatanı denıycem amam bıde ben caresını buldum cok alıp dıfrız de donduruyorum sende dene mahrum kalmamıs olursun sevgılerle fılız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önerin için çok teşekkür ederim Filiz,
      Bende bir miktar dondurucuya kaldırıp, nasıl olduğunu deneyeceğim :)

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...