2 Kasım 2010 Salı

YUMURTALI PANCAR SAPI

Muhterem'le AfiyetleEkim ayında pancarın kök kısmını kullanarak, bol bol pancarlı tarifler denedim.
Pancar çoğu zaman turp gibi kök olarak satılıyor ama bazen saplı ve yeşil yapraklı olarakta tezgahlarda yer alıyor.
Yapraklarının ve saplarının olduğu zaman pazı saplarını yumurta ile pişirdiğim gibi pancarın saplarını da yumurta ile pişiriyorum.
Saplarının muhteşem rengi ile gayet iştah açıcı bir yemek oluyor.
"Afiyet Olsun"



Daha önce yayınladığım pancarlı tarifler BURADA


pancar tarifleriYUMURTALI PANCAR SAPI;
Malzemeler;
1 demet yapraklı pancar sapı,
2 adet kuru soğan,
Yarım çay bardağı zeytinyağı,
3 adet yumurta,
Tuz, karabiber, kırmızı pul biber.
YUMURTALI PANCAR SAPI TARİFİ;
Pancarın saplarını yapraklarından ayrı olarak önce yıkayın, daha sonra ince ince doğrayın.
Kaynar suyun içinde sapları biraz diri kalacak şekilde haşlayın.
Yaprakları da önce yıkayın, daha sonra orta kalınlıkta doğrayın.
Önden biraz pişmiş olan sapların içine yaprakları ilave edin.
2-3 dakika da saplarla beraber haşlayın, hemen süzün, üzerinden soğuk su geçirin.
Tavaya zeytinyağını koyun, içine küçük doğradığınız soğanı ekleyip kavurun.
Kavrulan soğana, haşladığınız pancar saplarını ve pancar yapraklarını sularını iyice sıkarak ekleyin.
Tuzunu ve istediğiniz baharatları ekleyerek kavurun.
Yumurtaları bir kapta kırıp, iyice karıştırın.
Pişmiş olan sapların üzerine yumurtaları ekleyin.
Yumurtaları ara da bir karıştırarak pişirin.
Sıcak olarak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

*Muhterem'le Geziye güncellendi.
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı için düzenlenen havai fişek gösterilerini seyretmek için yola çıktım ama yetişemedim.
Benimkisi tam bir "havai fişek gösterisinden sonra Boğaziçi" çalışması oldu.
Ayrıntılar için, bakınız;
Muhterem'le Geziye-Cumhuriyet Bayramı Havai Fişek Gösterileri

16 yorum:

  1. Muhteremcim
    çok nefis görünüyor pancarın rengini zaten çok severim genelde saplarını gözlemenin içine koyarız ama bu şekildede çok nefis olmuş en kısa zamanda deneyeceğim canım.
    Ellerine sağlık .
    Teşekkürler......

    YanıtlaSil
  2. Canım hamarat yaratıcı arkadaşım be
    nim ellerine sağlık.Harika görünü
    yor öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. ablacımm ellerin dert görmesinn pek güzel olmuştur eminim ki..
    hiç tatmadım ve de çok merak ettim..:))
    mutlu günler dilerimm..:))

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık Muhterem Hanımcım harika görünüyor olsada yesem

    YanıtlaSil
  5. Harika olmuş çok severim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. muhteşem görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Pancar saplarini bende kavuururm bol kuru sogan ve zeytin yagli.
    Hic yumurta kirmamistim icine birde yumurtali denemek lazim.
    Ellerinize saglik
    sefa

    YanıtlaSil
  8. Hic denemedim bu pancar sapini, ama pancarin kendisini cok severim. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  9. Çok leziz ve değişik bir tat severim ilginç şeyleri. Harika bir kahvaltılık ve beş çayı eşlikçisi olur. Ellerinize sağlık... Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  10. Hiç denemediğim ve çok beğendiğim bir tarif. Mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım..iştah açıcı görünüyor..sevgiler

    YanıtlaSil
  12. değişik bir fikir..pancarın sadece turşusunu yedim ama böyle saplarını kullanmak hiç aklıma gelmedi.

    ellerine sağlık..çok güzel görünüyo..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Muhterem'ciğim,
    Ne güzel tesadüf, bugün ben de pancar sap ve yapraklarını kavurdum ve yumurtalı olarak yedim. Ben de yarın koyacağım bloga!

    YanıtlaSil
  14. bu sene bi pazara çıkıp pancar alamadım:(

    PEK NEFİS GÖRÜNÜYOR CANIM,ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
  15. selam
    cuman mübarek olsun Muhterem ciğim
    değişik bir tarif olmuş ellerine sağlık
    sevgiyle muhabbetle kal

    YanıtlaSil
  16. Geçen sene boğazdan gemiden seyretmiştik. Tek kelime ile MUHTEŞEMDİİİİ

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...