1 Ağustos 2014 Cuma

TABBULE

lübnan
Tabbule Lübnan mutfağına ait bulgurlu bir salata çeşidiymiş.
Ben yıllar önce blogumu ilk açtığım günlerde ilk defa Hatice'nin sitesinde görmüştüm, adını daha önce hiç duymamıştım.
Tabbule bizim klasik kısırımıza çok benziyor, tabbulenin kısırdan farkı yeşilliği bol, bulguru daha az, birde salça kullanılmıyor.
Bu sıcak yaz günlerinde yapılabilecek en hafif ve pratik salatalardan birisi.
"Afiyetle Kalın"

lübnan kısırı
TABBULE; (Lübnan Kısırı)
Malzemeler;
1 çay bardağı ince bulgur,
1 demet maydanoz,
5 adet taze soğan,
5-6 dal taze nane,
5-6 dal dereotu,
2 adet domates,
Not;
Ben kış aylarında havuç da rendeliyorum.
Bulguru ıslatmak için;
2 çay bardağı sıcak su,
Sosu için;
Tuz, zeytinyağ, limon.
Sunum için;
Domates ve limon dilimleri.

Tabbule
TABBULE TARİFİ;
İnce bulgurun üzerine sıcak su döküp, bulgur şişip yumuşayıncaya kadar ağzı kapalı olarak 20 dakika bekletin.
Yeşillikleri ince ince doğrayın.
Domateslerin kabuklarını soyup, küp küp doğrayın.
Doğradığınız malzemeyi bulgurla birlikte karıştırın.
Damak tadınıza uygun ölçülerde tuz, zeytinyağı ve limonu karıştırarak salatanın sosunu hazırlayıp, üzerine dökün ve karıştırın.
Servis tabağına alıp, domates ve limon dilimleri ile süsleyerek servis yapın.
"Afiyet Olsun"


2 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor. Ben de adını çok duyar çok görürüm ama hiç denemedim. Ellerinize sağlık. İyi haftalar..

    YanıtlaSil
  2. Adını duyup hiç yapmadığım ve de yemediğim bir lezzet acaba az bir şey yapsam mı diyorum çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...