16 Ocak 2017 Pazartesi

HAZIR BAKLAVA YUFKASINDAN TEPSİ BÖREĞİ

muhteremle afiyetle
Hazır baklava yufkası kullanır mısınız?
Beni uzun zamandır takip edenler baklava yufkasını sık sık kullandığımı bilirler.
Baklava yufkası ile hep tatlı yapılmaz, çok güzel çıtır çıtır börek de olur.
Ben baklava yufkasıyla tatlı tarifi verdiğim kadar börek tariflerine de yer veriyorum.
Daha önce 3 çeşit börek tarifi vermiştim, bu dördüncü börek tarifi oldu.
Bu börek yıllar önce biraz da mecburiyetten ortaya çıktı.
İftar için kalabalık misafirlerim gelecekti, bende bereketli ve pratik olduğu için baklava yufkası aldım.
Tatlıyı hazırlamak için paketi bir açtım ki yufka birbirine yapışmış ve bazı kısımları lime lime dökülüyor.
O sinirle neredeyse bütün yufkayı çöpe atacaktım.
Yufkaları katlayıp tekrar paketine yerleştirdim.
Tabiki o yufka ile tatlı yapmaktan vazgeçtim.
Başka bir tarifle tatlı hazırladım.
Misafirlerin ertesi günü daha sakin düşünerek yufkayı tepsi böreği şeklinde değerlendirmeye karar verdim.
Sağlam olan yufkaları alt ve üst kısımlarına kullandım, lime lime dökülenleri iç kısmına döşedim.
Bol sosla pişen, içi yumuşacık, dışı çıtır bir börek ortaya çıktı.
Ortaya çıkan sonuçtan çok memnun kaldım ve sonradan da sırf bu böreği yapmak için yufka alır oldum.
Bugünkü tarifte iç malzemesi peynirli ama kıymalısı da çok güzel oluyor.




peynirli börek
Baklava yufkası ile hazırladığım diğer tariflerim  BURADA
"Afiyetle Kalın"  

Baklava yufkası ile tepside börek
HAZIR BAKLAVA YUFKASINDAN TEPSİ BÖREĞİ;
Malzemeler;
1 paket hazır baklava yufkası,
Sosu için;
2 yumurta,
2 su bardağı süt,
2 çay bardağı sıvı yağ,
1 çay kaşığı kabartma tozu,
İçi için;
1 kalıp beyaz peynir,
Yarım demet maydanoz,
Üzeri için;
1 adet yumurta sarısı,
Çörek otu. 

HAZIR BAKLAVA YUFKASINDAN TEPSİ BÖREĞİ TARİFİ;
Yumurta, süt, sıvı yağ, kabartma tozunu karıştırıp, yufkalara sürülecek olan sosu hazırlayın.
Peyniri ufalayın, maydanozu doğrayıp iç malzemenizi hazırlayın.
Kullanacağınız tepsiyi yağlayın.
Baklava yufkalarını tek tek açıp havalandırarak ilk olarak 5 adet tepsiye yerleştirin.
Üzerine hazırladığınız sos malzemesinden sürün.
Tekrar 5 adet yufka yerleştirin.
Tekrar sos malzemesi sürün.
Yufkaların yarısını bu şekilde tepsiye dizin.
Üzerine hazırladığınız peynirli iç malzemesinden yerleştirin.
Yine aynı sırayla yufkaları dizip, üzerine sos malzemesi sürerek yufkaların hepsini bitirin.

Artan sos malzemesinin içine 1 adet yumurta kırıp karıştırın.
Böreğin üzerine sürün.
Böreği istediğiniz büyüklükte dilimleyin.
Not;
Bu börekte dilimlemeyi pişirmeden önce yapmanız gerekiyor.
Her bir dilimin üzerine çörek otu serpin.

Önceden ısıttığınız orta hararette ki fırında (180 derece) kızarıncaya kadar pişirin.
Not;
Börek sosla iyice ıslandığı için fazla hararetli olmayan ısıda ağır ağır pişmesi gerekiyor.
Piştikten sonra dilimlediğiniz yerden tekrar keserek dilimlerini çıkarın.

tepside börek
"Afiyet Olsun" 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...