26 Mayıs 2007 Cumartesi

PUF PUF HAMUR KIZARTMASI


Bu tarifi "diyalog yemekleri" blogunun sahibi olan arkadaşım Süheyla'dan aldım.
Ani gelen misafire, kahvaltı masalarına severek yapacağınız bir tarif.
Sıcak sıcak, puf puf çok lezzetli oluyorlar.
Hamuru kurabiye kalıbıyla kesmeyi daha önce yengemde görmüştüm, yengem fırından aldığı hamurları kurabiye kalıplarıyla keser.
Kalıpla kesmek hamura değişik bir hava veriyor.
Önce diğer kalıplarla da yaptım ama en çok çiçek şeklinde olan hoşuma gitti.
Misafir sayısına göre ölçüyü arttırabilirsiniz.
"Afiyetle Kalın"

PUF PUF HAMUR KIZARTMASI;
Malzemesi;

1 su bardağı yoğurt ve suyu,
1 adet yumurta,
1 tatlı kaşığı karbonat,
tuz ve aldığı kadar un.
Kızartmak için;
Sıvı yağ.
Yapılışı;

Yoğurt ve suyunu, yumurtayı, karbonatı karıştırıp kabarmasını bekleyin.
Üzerine çektiği kadar un ve tuzunu ilave edin, yoğurun.




Tezgahın üzerinde açtığınız hamuru isterseniz bıçakla, isterseniz kurabiye kalıplarıyla kesin.


Kızgın  sıvı yağda kızartın.
Sıcak sıcak servis yapın.
"Afiyet Olsun"
 
*Muhteremle Geziye güncellendi.
İstanbul'un fethinin 554.yılı dolayısıyla Rumeli Hisarı'nı konu alan yazı ve resimleri ve Mehter marşı eşliğinde hazırladığım video klibi izleyebilirsiniz.
Bakınız; Muhterem'le Geziye - Rumeli Hisarı


2 yorum:

  1. Adsız06:12

    Muhterem abla, ben bu tarifi 2 kez denedim. Kizgin yagda kizarttim olmadi, orta ateste kizarttim olmadi, icleri hamur gibi pismiyor. Bir tavsiyeniz var mi?

    Elinize saglik.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Özlem,
    Acaba hamuru açıyorken kalın açmış olabilir misin?
    Kalın hamurun içinin pişmesine fırsat kalmadan dışı pişeceği için tavadan erken çıkarmana sebep olabilir.
    Çok ince açarsan kuru ve çıtır olur.
    Kalın açarsan içi pişmez ve kabarmaz.
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...