1 Aralık 2009 Salı

KIYMALI PİDE

Ailenin bir arada olduğu günlerde insanın içinden, hamur işi yada özel bir yemek yapmak geliyor.
Bu yüzden Pazar kahvaltılarında yada hafta sonu ikindi çaylarında mönülerde ağırlığı hamur işlerine veriyoruz, tabi kiloyu da kontrol edemiyoruz : )
Bu pideyi eşimin evde olduğu bir Pazar günü hazırladım.
Sabahtan hiç bir planımız yoktu, öğlen gelen bir telefonla eşim Sultanahmet'e gitmek zorunda kalınca, hemen pidenin hamurunu yoğurdum ve mayalanmaya bıraktım.
Bizde kızımla birlikte eşimin peşine takıldık ve kendimizi Eminönü'ne bıraktırdık.
Pazar günü olduğu için pek çok dükkan kapalıydı ama yinede işimizi görecek kadar açık yer bulduk.
Şansımıza Mısır Çarşısı da açıktı, eksik baharatlarımı tamamladım ve ıhlamur aldım.
Pasta malzemelerimde eksiklerim vardı, gelmişken onlarıda alayım dedim ama Nüans dışında bütün pasta malzemeleri satan dükkanlar kapalıydı.
Nüans'tan alışverişimi yaptım, tekrar eşimle buluşup 1 buçuk saat içinde eve geri döndük.
Eve geldiğimizde pidenin hamuru çok güzel kabarmıştı.
Bu hamur malzemesinden orta boy 3 adet pide çıkıyor, ikisini kıymalı, birisini de kaşarlı olarak hazırlayıp, pişirdim.
Pideyi çay, bol salata ve kahvaltılık malzemelerle birlikte servis yaptım.
"Afiyetle Kalın"


 
Notlar;
Bu tür mayalı hamurlarda genellikle 1 bardak ılık süt olur fakat o gün evde süt yoktu, sütün yerine de yine ılık su ekledim, hiç sorunsuz kabardı.
Verdiğim ölçülerle 1 adet yuvarlak Borcam ve bir tart kalıbı ile 2 adet pide çıkıyor.
Yada küçük boy tart kalıbıyla 3 adet pide çıkıyor.
Kıymaya soğan dışında kırmızı ve yeşil biber, domates, maydanoz ekleyerek renkli bir iç malzemesi hazırlayabilirsiniz.
KIYMALI VE YUMURTALI PİDE;
Malzemeler;
Pide Hamuru Malzemesi;

1 adet küçük paket yaş maya veya 1 paket instant maya,
1 su bardağı ılık su,
1 su bardağı ılık süt,
1 çay bardağı sıvı yağ,
1 adet yumurta,
2 tatlı kaşığı tepeleme toz şeker,
2 tatlı kaşığı tuz,
Aldığı kadar un (tahminen 5-5 buçuk su bardağı)
Üzerine;
1 adet yumurta (üzerine sürmek için)
Kıymanın üzerine kırmak için; pide başına 1 yumurta
500 Gram kıyma,
2 adet orta boy kuru soğan,
3 yemek kaşığı çörek otu.
Kalıbı yağlamak için;Biraz sıvı yağ ve un.
TARİFİ;
Mayayı ılık su ve süt içinde iyice ezin.
Sıvı yağı,yumurtayı ekleyip, karıştırın.
Ununu ilave edip, tuzunu ve şekerini ekleyin.
Kıvamlı bir hamur oluncaya kadar yoğurun.
Çok çabuk toparlanan bir hamur olduğu için çabucak toparlanacaktır.
Hamurun üzerini örtüp, sıcak bir yerde 15-20 dakika dinlendirin.
Soğanı mutfak robotunda çok ufak doğrayın.
Tencerede 3-4 kaşık zeytinyağında soğanı kavurup, içine kıymayı ekleyin.
Tuz ve istediğiniz baharatları ekleyerek kıymayı pişirin.
Dinlenen ve kabaran hamuru ikiye ayırın.
Hamurun diğerini de farklı bir iç malzemesi kullanarak hazırlayabilirsiniz.
Yuvarlak bir Borcam veya benim kullandığım gibi bir tart kalıbını yağlayıp,un serpin.
Hamuru merdane yardımı ile açıp, kalıbınıza kenarları biraz yukarıda olacak şekilde yerleştirin.
Daha sonra kenarlarını içe doğru kıvırın.
Yumurtayı kırıp, iyice çırpın.
Kalıbın içine yerleştirdiğiniz hamuru önce yağlayın, sonra çırptığınız yumurtayı hamurun kenarlarına ve içine sürün.
Ortasının çok kabarmaması için bıçakla bir kaç yerinden delin.
Kavurduğunuz kıymadan pidenin ortasına yerleştirin.
Pidenin kenarlarına çörek otu serpin.
Hazırladığınız pideyi sıcak bir yerde mesela önceden ısıtmanız gereken fırının üzerinde yarım saat bekletin.
Önceden ısıttığınız orta hararette ki fırında pişirin.
Yumurtalı yapmak için;
Hazırladığınız pidenin tam ortasına fırından çıkarmadan 15 dakika önce yumurta kırabilirsiniz.
Sıcak sıcak servis yapın.
"Afiyet Olsun"


*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Uzun bir aradan sonra nihayet gezi sayfamı güncelledim.
Eylül ayında çektiğim resimlerle hazırladığım yazıyı görmek için, bakınız;

11 yorum:

  1. Adsız16:51

    hmmmm mis gibi bir lezzet
    ellerine saglik canim
    pide olsunda nasil olursa olsun:))

    afiyetle...

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık sıcakken yeme
    si enfes olur sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık nefis gözüküyor. Eğer fırından aldığımız hamurla yapılabiliyorsa benim için çok pratik olur kaç tane ekmek hamuru almalıyım? Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. nefis görünüyor yanında da ayran tadına doyum olmaz :)

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık özellikle yumurtalı olana bayıldım...

    YanıtlaSil
  6. geçmiş bayramını kutlarım anca dönebildim kusura bakma canım
    pide şahane görünüyor canım çekti doğrusu
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Gecikmeli olarak bende Bayramını kutluyorum canım..


    Pideler öyle nefisler ki,uzanıp her ikisini de almak geldi içimden..Ellerine sağlık..


    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  8. geçmiş bayramını kutluyorum canım benim biraz geç oldu ama sen kardeşinin kusuruna bakmazsın inşallah...
    birazda can sıkıcı bir haber vereyim sana bir site adının yazdığı halde malesef tariflerini çalmış link bu http://leylailefarklilezzetler.blogcu.com/Tatlilar/sayfa/3 benimde birsürü tarifimi çalmış mallesef ...birşeyler yapalım bunlar için...

    YanıtlaSil
  9. Ballı Cimcime'ye;
    Ekmek hamuru ile bu pide yapılır.
    Ekmeklerin gramajları farklı olduğu için, sana büyük ekmek hamuru ile 2 adet çıkabileceğini söyleyebilirim.
    Tabi pideyi küçük yada büyük yapman da sayısını belirleyecektir.
    Birsence'ye;
    Resimlerimi izinsiz yayınlayan sayfayı bildirdiğin için çok teşekkür ederim.
    Verdiğin linke girip, yapılan emek hırsızlığı ile ilgili kınama mesajı yazdım ama yayınlayacağını hiç sanmıyorum.
    Haklısın, mutlaka hepimiz bu konuda ciddi bir şeyler yapmalıyız.

    YanıtlaSil
  10. Adsız11:40

    Ellerine saglik, mis gibi olmuslar.

    Kilo milo olsa da hamurisi olmadan olmaz!

    Hayirli cumalar...

    YanıtlaSil
  11. İşte budur!
    Akşamüstü gazete okurken gazeteyle pizza hut reklamıda verilmiş broşür halde bende diyorum pizim pidemiz daha güzle çok hamur mideye zarar geçen arkadaş zoruyla yedim mahvetti derken işte bu dedim tam karşıma çıktı:)))
    nefis olmuş inanki bunu tekte yerim ama bugünlerde dikkat ediyorum kilo işlerine yoksa nefisss:)))

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...