2 Mayıs 2018 Çarşamba

SULTANİ BEZELYE TURŞUSU

Muhterem'le Afiyetle
Bahar geldi de bitiyor bile ama benim tarifini vereceğim bahar sebzeleri tariflerim henüz bitmiyor.
İç ve taze bakla ile hazırladığım tarifler ve enginarla hazırladığım tarifleri en kısa zamanda yayınlayacağım.
Bugünkü bahar sebzemiz olan sultani bezelye ile vereceğim başka tarifim yok.
Sultani bezelye turşusu bu sezonun son sultani bezelye tarifi olacak.
Daha önce yayınladığım Sultani Bezelye tariflerim 👉BURADA




Sultani bezelye tarifleri
Sultani bezelye ile turşu yapıldığını daha önce hiç görmemiştim.
Geçen yıl tarif ararken yabancı sitelerde karşıma çıktı.
Fakat o günlerde sezon bittiği için tarifi yapacak sultani bezelye kalmamıştı.
Bende bu tarifi bir daha ki bahara yapmak üzere not ettim.
Aralık ayında bizim pazarda çok şaşırdığım bir şey oldu.
Bunca zamandır her sebzenin vakitsiz tezgahlara çıktığını görmüştüm ama ilk defa kış aylarında sultani bezelye gördüm.
Ben o bezelyeyi mevsimi dışında yine almazdım ama aklım hep turşu da olduğu için, "alayım turşusunu yapayım anca olgunlaşır, bahara tarifi yetiştirmiş olurum" diye düşünerek bezelyeyi aldım.
İnanır mısınız bezelye o kadar güzeldi ki ben bu çıtırlıkta ve güzellikte bezelyeyi bahar aylarında bile zor buluyorum.

snow pea pickle
Tam istediğim gibi çıtır çıtır, körpecik olan sultani bezelye ile hemen turşuyu yaptım.
Turşu için diğer turşularımda yaptığım tarifi uyguladım.
Bezelyeye haşlama veya buharda pişirme yapmadım, çiğ olarak kullandım.
Bir kısmını limonlu, bir kısmını da sirkeli hazırladım.
Her iki yönteminde aşama aşama resimlerini çektim.
Sizi yine bol resimli bir tarif bekliyor 😊
"Afiyetle Kalın"

turşu tarifi
SULTANİ BEZELYE TURŞUSU;
Malzemeler; 
(Ölçüler tarif bölümünde olacak)
1 kilo körpe sultani bezelye,
Elma veya üzüm sirkesi,
Limonlu yapmak için; 1 adet Limon,
Deniz veya kaya tuzu,
Limon tuzu,
Kişniş tohumu,
Tane karabiber,
Sarımsak,
Nohut,
Kereviz sapları ve yaprakları,
Kaynar su.

LİMONLU SULTANİ BEZELYE TURŞUSU TARİFİ;
Sultani bezelyeleri yıkayın, iki tarafında ki baş kısımlarını koparın.
Varsa kılçıklarını ya çekerek, ya da bıçakla keserek çıkarın.

Sarımsakların kabuklarını temizleyip bir kaç parçaya ayırın.
Limonu yıkayın, yarım ay şeklinde kalın olarak doğrayın.
Temiz kavanozun dibine bir kaç parça nohut, sarımsak, tane karabiber, kişniş tohumu, 2 dilim limon  yerleştirin.


snow pea
Aralarına sarımsak ve 1-2 dilim limon yerleştirerek kavanozu ağzına kadar sultani bezelye ile doldurun.
Sultani bezelye ince bir sebze olduğu için kavanoza çok kolay dolduruluyor.

limonlu turşu tarifi
Kavanozun en üstüne, bezelyelerin üzerine dibine yerleştirdiğiniz baharatlardan (kişniş tohumu, karabiber) serpin.
1 litrelik kavanoz için, 1 yemek kaşığı kaya tuzu ekleyin.
1 çay kaşığı limon tuzu ekleyin.
Sarımsak dilimlerinden serpiştirin.
Üstüne yarım dilim limon yerleştirin.

kaynar su ile turşu nasıl kurulur?
Kavanozun ağzına kadar kaynar su doldurun.

Sebzelerin yukarı çıkmasını engellemek için, kavanozun ağzına ya ahşap çubuk veya sapları ile birlikte kereviz yaprakları yerleştirin.
İyice bastırıp, kapağını sıkıca kapatın.

Sıcak suyun etkisi ile vakumlanması için kavanozu kapağının üzerine ters çevirin.
Soğuyuncaya kadar kapağının üzerinde tutun.
Bu şekilde kapak hava kaçırıyorsa da hemen anlarsınız.
Daha sonra kavanozu düz çevirip, serin ve gölge bir yerde 20-25 gün kadar bekletin. 
(Kavanozun son hali yazının sonunda)

sirke ile turşu nasıl yapılır?
SİRKELİ SULTANİ BEZELYE TURŞUSU TARİFİ;
Yukarıda verdiğim tarifi limon dilimleri hariç aynen uygulayın.

Fotoğraf makinem kavanozun dibine değil hep ağzına odaklanmış 😒

snow pea


Sirkeli turşuyu limonlu turşudan ayıran bölüme geldik.
Hazırladığınız kavanozun üzerine 1 Türk kahvesi fincanı sirke dökün.

 Üzerini kereviz veya dereotu gibi yeşilliklerle kapatın.

Kavanozu ağzına kadar kaynar su ile doldurun.
Kapağını sıkıca kapatın.

Kavanozu ters çevirin, soğuduktan sonra serin ve gölge bir yere yerleştirin.

snow pea recipes
Limonlu ve sirkeli turşularımız hazır 😊

Ben turşuyu 25 Aralık'ta hazırladım.
7 Şubat'ta resimlerini çekmek için açtım.
Çıtır çıtır çok güzel bir tadı olmuştu.

snow pea
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...