2 Nisan 2010 Cuma

HAZIR BAKLAVA YUFKASINDAN BÜZME BAKLAVA

Hazır baklava yufkasını pratik olduğu için kullanmayı seviyorum.
Şerbetli tatlıları en kısa sürede hazır baklava yufkası ile hazırlayabiliyorsunuz.
Daha önce pek çok tarif denedim ve yayınladım.
Geçen ay büzme baklava ve şöbiyet yaptım.
Bu şekilde de çok kolay hazırlandı.
Üstelik az yufka kullanıldığı halde, çok bereketli oldu.
Hazır baklava yufkası ile hazırladığım diğer tatlı ve börek tariflerim 👉BURADA



hazır baklava yufkası tarifleriNOTLAR;
Büzme baklavayı ilk denediğimde 1 yufka ile hazırladım.
Gayet güzel ve çıtır çıtır oldu.
Sonra belki daha güzel olur diye düşünerek, 3 yufka kullanıp, sararak hazırladım.
Ama çok kalın oldu, şerbeti de içine çekmedi.
2 yufka kullanarak sardıklarım da güzel oldu.
Onun için size tavsiyem bu tatlıyı 3 yufka kullanarak sarmayın.
Güzel pişmesi ve şerbetini iyice çekebilmesi için tepsiye çok sıkışık yerleştirmeyin.
"Afiyetle Kalın"

HAZIR BAKLAVA YUFKASINDAN BÜZME BAKLAVA;
Malzemeler;
11 adet baklava yufkası,
3 su bardağı ceviz içi,
250 gram tereyağ,
Şerbet için;
2,5 su bardağı toz şeker,
2,5 su bardağı su,
yarım limonun suyu,
Üzerine;
Çekilmiş Antep fıstığı.
Not;
Ölçüler dikdörtgen Borcam'a göredir.


HAZIR BAKLAVA YUFKASINDAN BÜZME BAKLAVA TARİFİ;
Size bol resimli tarif hazırladım : )
Şerbet malzemesini kaynatın.
Sonuna doğru yarım limon suyu sıkın 5 dakika daha kaynatıp, soğumaya bırakın.
Hazır baklava yufkasının 1 tanesini serin ve üzerine erimiş tereyağ gezdirin.
Üzerine çekilmiş ceviz içi yerleştirin.
Oklavayı yufkanın dar olan ucuna yerleştirip, yufkayı oklavaya sarın.


Yufkayı oklavadan çıkarmadan ortaya doğru her iki tarafından büzün.


Borcam'ın dar olan tarafına hazırladığınız yufkayı oklavadan yavaşça kaydırarak yerleştirin.


Çok fazla sıkıştırmadan yufkaları (11 adet) sarıp, büzüp, tepsiye dizin.


Tereyağını eritin.


Tereyağını yufkaların her yerine gelecek şekilde dökün.


Önceden ısıttığınız orta hararette ki fırında kızarıncaya kadar pişirin.
Ben doğalgazlı fırın kullandığım için, fırın ısı ölçüsü veremiyorum.


Kızaran tatlınızı soğutun ve ılık halde ki şerbeti üzerine dökün.
Şerbetini çeken tatlınızı istediğiniz büyüklükte kesip, üzerine çekilmiş Antep fıstığı serperek servis yapın.
"Afiyet Olsun"

79 yorum:

  1. HARİKA OLMUŞ ARKADAŞIM ELLERİNE SAĞLIK

    HAYIRLI CUMALAR

    Cuma günü, bana çok salavat getirin. Çünkü Cuma günü, şahitlerin hazır olduğu bir gündür. Yani o günde melekler, (ibadet edenlerin yanında) hazır bulunurlar. Sizden biriniz bana salavat getirdiğinde, (bitirinceye kadar) salavatı melekler tarafından bana sunulur.
    [Hadis (İbn-i Mace)]

    YanıtlaSil
  2. enfes...şu an o bir tabak tatlıyı afiyetle yiyebilirim.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı cumalar muhteremcim.İyiki baklava yufkaları var değilmi canım yapımı pratik ve nefis lezzette oluyorlar.Çok nefis görünüyor canım ellerine sağlık:)
    bir dilim aldım sevgilerimi bıraktım:))öpüyorum canım..

    YanıtlaSil
  4. Muhterem Hanımcığım elinize sağlık. Şuruplu tatlıları bende çok seviyorum. Çok ta nefis görünüyor.Emeğinize sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. selam.tatlı nefis görünüyor.hazır yufkalar sayesinde hayatımız pek kolaylaştı...ellerinize saglık.hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  6. bende devamli bulundururum hazir baklava yufkasi esim serbetli tatliyi cok sevdigi icin cok yaparim
    citir citir mis gibi tereyagli olmus yanina cay benden tatlilar senden olsun
    Bizde dün 15 tepsi baklava yaptik kendimiz actik 6 tepsisini böyle büzmeli yaptik
    baklavalar 1 sene önce vefat eden kayinpederim icin camide yemek verecegiz
    hayirli bereketli cumalar canim

    YanıtlaSil
  7. Canım bu kadar olur bende yaptım ama yayınlamadım.Bencede çok pratik
    ve leziz ellerine sağlık kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bende çok öpüyorum deryacım :)

      Sil
  8. Muhterem Abla inan nasıl cesaret aldım senden anlatamam, hiç de öyle zor gelmedi bana. fotoğraflı anlatım da iyi olmuş, ilk fırsatta sanırım ilk bayramda deneyeceğim bunu. bir soru sana hangi marka hazır baklava yufkası alıyorsun, hangisi iyidir ve nerden?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Yasemin,
      Bol resimli tarif ilk defa tarifi yapacaklar için çok iyi oluyor.
      Mümkün oldukça tariflerimi bol resimli yapmaya çalışıyorum.
      Bu arada;
      Baklava yufkam BİM'in Unlum adında ki yufkası.
      Genellikle bu markayı kullanıyorum, yufkaları iyi oluyor.
      Sadece 1 kere bayat çıktı ama o risk diğer markalarda da var.
      Birde fiyatı piyasadakilere göre çok uygun.
      Ben birde Hastel marka kullanmıştım, o markada çok iyi oluyor.

      Sil
  9. şekerim bütün o tepsiyi yiyebilirim şu an :) bayılırım bayılırımmm ellerine sağlık çok çok güzel olmuş görüntü mest etti beni :) iyi hafta sonları
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sedacım, iyi hafta sonları :)

      Sil
  10. Tam benlik.Hayatta beceremem yufka açmayı. Hem pratik hem de çabuk daha ne ister insan. Nefis görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Evde mutla bulundurduğum bu yufka. Hele bayramlarda resmen cankurtarıcı oluyor:)

    Nefis görünüyor bu büzmeler,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de can kurtarıcı bir ürün, teşekkür ederim papatyam :)

      Sil
  12. aynı tarifi bende 2 gün önce yaparak derindondurucuya koydum.aniden gelen misafiler için hazır oluyor.gerçekten çok prarik ve lezetli ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. buralarda bir hemşehrimi daha bulmak beni çok sevindirdi..
    bende kastamonuluyum:))
    üstelik etkinliğimin bannerini de gördüm çok mutlu oldum.. bana da beklerim..
    sevgiler..

    deniz, kalpkurabiye

    YanıtlaSil
  14. Adsız12:40

    gerçekten çok güzel gözüküyor.daha önce hiç denemedim.bunu deniycem mutlaka.bir sorum olcak tereyağını ılıkmı döküyoruz .teşekkür ederim


    ayşegül eren

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Sevgili Ayşegül,
      Tereyağ, akıcılığını yani sıvı halini kaybetmeyecek kadar ılık olursa iyi olur.
      Kolay gelsin.

      Sil
  15. Adsız19:27

    Merhaba muhterem hanim sizin tarifinizle cevizli sarma yapmaya calistim ama ben sadece 2 yufkadan yaptim esim icin. Kalanini dondurucuya kaldirdim yanliz bir sorum var size. tekrar yapmak istedigimde yine 2 tane cikarip yapsam olur mu yoksa saldirip tekrar dondurunca køtu mu olur? 2 kisiyiz cunku sadece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Merhaba,
      Ne yazık ki baklava yufkalarının gramajı az olanlarını piyasaya çıkarmıyorlar.
      Baklava yaparken sorun olmuyorda, böyle az yufka kullanılan tariflerde elimizde çok sayıda baklava yufkası artmış oluyor.
      Ben bu tarifi yada diğer az yufka kullanılan tarifleri yaptığım zaman artan yufkaları buzdolabının üst raflarında paketinin içinde muhafaza edip, en geç 1 hafta içinde başka bir tarifte kullanıp, bitiriyorum.
      Şimdilik hiç dondurucuya kaldırmadığım için nasıl olur bilemiyorum.
      Bence, eğer yufkalar dondurucuda çok sertleşip, dökülmezse bu şekilde kaldırmanın bir mahzuru yoktur.
      Bu arada;
      Artan yufkalarınızı börek yaparakta değerlendirebilirsiniz.

      Kolay gelsin.

      Sil
  16. Adsız14:52

    Cevabiniz icin cok ama cok tsk ederim. Bu arada tatli super oldu esim cok begendi.

    Sevgilerle amine.

    YanıtlaSil
  17. Adsız22:32

    merhabalar bim in yufkasından pek memnun kalmıyorlar bende almaya cesaret edemedim. güzel oluyor deil mi?oklavanın kalınlığı inceliği önemli mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Merhaba,
      Ben yıllardır Bim'in baklava yufkasını kullanıyorum.
      Sadece 1 paketinde bir sorun yaşadım.
      Her zaman gayet iyi sonuç alıyorum.
      Oklavanın kalınlığı ve inceliği önemli değil.
      Kalın oklava olunca tatlının ortasında daha büyük bir delik olmuş oluyor.
      Duyduğuma göre bazı ev hanımları 8 numara şişle sarıp, ortadaki deliğin daha küçük olmasını sağlıyorlarmış.
      Kolay gelsin.

      Sil
  18. Adsız21:01

    teşekkür ederim tariflerinizi çok beğendim buarada hepsi gerçekten çok güzel bu tatlıyıda ve bir kaç tariifinizi deneyeceğim.blogunuzun artık bende bir takipçisiyim :)sevgiler.....

    YanıtlaSil
  19. Adsız21:00

    merhaba muhterem hanım geçen size yazmıştım dün yaptım sizin tarifinize göre ama sanırım yufkanın azizliğine uğradım 15 tane falan ancak sarabildim çok çabuk yırtılıyor yufka geri kalanlarını yine sizin tarifinize göre peynirli yaptım o daha kolay oluyor haliyle ama sanki biraz kalın oldu 4 kattan denemeyi düşünüyorum bi daha sefere çünkü içi hamursu oldu gibimize geldi kolay gelsin hoşçakalın:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki yufka bayat çıkarsa sarılmıyor :(

      Sil
  20. Adsız18:35

    sütlü nuriye tatlınızı yaptım vede çok beğendim. bu konularda biz hanımlara yardımcı olduğunuz için size ne kadar tşkür etsek az.ellerinize vede emeğinize sağlık. ayla inan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  21. Adsız17:29

    Tahta elbise askisinin alt kismini kirarak oklava niyetine kullanildiginda cok cok iyi sonuc veriyor..Duyrulur...Pinar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo bu da güzel fikirmiş, öneriniz için teşekkürler :)

      Sil
  22. Adsız16:46

    Ben de yaptım cok guzel oldu bide meba diye bir marka var onda tarifte veriyor üstündeki sloganları hosuma gittiginden almıstım "G.Antep baklavasını sizde evinizde yapabilirsiniz " yazıyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz markayı daha önce duymadım ama sloganları güzelmiş :)

      Sil
  23. yonca ile filiz19:04

    biz ikji bacı baklava tarifi ararken bunu gördük bayıldık yapıcaz şimdi çok umuytluyuz inş güzel olurda kocalarımızın gözüne gireriz bye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Samimi ve içten yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  24. Adsız14:15

    çok güzel oldu defalarca yaptım çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim, bildirdiğiniz için teşekkür ederim :)

      Sil
  25. Adsız10:08

    Siz iki tane yufka ile yapmamızı söylemiştiniz ama fotoğraflarda tek yufka ile yaptınız ikinci yufkayı nasıl yapacaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Notlar bölümünde bu tatlıyı ilk önce 1 yufka ile yaptığımı yazmıştım, resimleri o zaman çektim, bu yüzden resimlerde tek baklava yufkası görünüyor.
      Eğer 2 baklava yufkası kullanmak isterseniz ilk yufkayı tezgahın üzerine serdikten sonra biraz erimiş tereyeğ sürün, üzerine 2.yufkayı serin, onun da üzerine hafifçe tereyağ sürüp, ceviz içini serpin.
      Oklavaya sararak büzme işlemini gerçekleştirin.
      Kolay gelsin.

      Sil
  26. Merhabalar, hazır yufka benim gibi çalışan hanımlar için büyük kolaylık. Ayrıca tarifinize bayıldım. Sağlıkla kalın

    YanıtlaSil
  27. Adsız03:41

    Merhabalar yine muhtesem bir tarif daha tebrik ederim sizi tarifleriniz cok guzel oluyor. Ben kendim yufkali tatlilarimda boreklerimde hep SEYMEN marka kullanirim bir kez almistim cok memnun kaldim hep oyle aliyorum artik.sukurler olsun ki daha bayat yufkasini hic gormedim sanarsinizki gunluk yufka.Hatta gecenlerde misafir geliyor markette ikramlik alisveris yapiyorum.telefon bekledigimden daha erken geliyorlar.bende yufka alirken gordum hazir mantilari sigara borekleride varm
    Iis onlardanda aliverdim hazir olsun diye. Pek guzel oldular oneririm oyle hizli gelen misafire bire bir. Ellerinize saglik yufkayi posete sokanlardan allah razi olsun. Daha ne diyeyim. Kolay gelsin hanimlar. Bende burma tatlisini sisle yapiyorum 6 numara ideal.benide bu saatte uyku tutmadi tarif bakiniyim dedim malum haftaya gun bende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Samimi yorumunuz için teşekkür ederim.
      Deneyimlerinizi paylaşmanız Seymen markasını kullanmak isteyenler için çok açıklayıcı olmuş.
      Burma tatlısını kalın şişle sarma fikrini daha önce bir kaç kişiden daha duymuştum ama henüz o şekilde sarmadım.
      Gün hazırlıkları için şimdiden kolay gelsin.

      Sil
    2. Adsız00:42

      Muhteremcim sisle cok daha pratik oluyor yufkanda kuru değilse cok rahat sarıliyor. Ben senin tarifini cok beğendim canim yarin yine yapacagim. Bayrama da dokerim serbetini onun icin sence nasil yapmakiyim serbeti nasil dokmeliyim

      Sil
    3. Adsız00:46

      Ay evet arkadasim yufkalari bide elle acmak vardi. Bu arada gunun nasil gecti? Muhteremcim sen nasilsin?yeni tarifin var mi?

      Sil
    4. Tatlıyı önceden yapıp, beklettiysen şerbetin ılık olmalı.
      İsmini yazmadığın için hitap etmek zor oluyor ama ben iyiyim sağol, yeni tarifler olduğu zaman yayınlıyorum.
      Sık sık ana sayfayı, son eklediklerim bölümünü ziyaret edersen yeni tariflerimi görebilirsin.

      Sil
    5. Adsız17:51

      Muhteremcim pek internetle isim yok kizim aciyor bana bende bakiyorum o yuzden isim yazmayi unutmusum artik unutmam heralde ismim Jale artik bana hitap edebilirsin herhalde tatlimi yaptim pek guzel kabardi diyim artik sana ben serbetini de arefe gunu haslarim artik ilikca olarak

      Sil
    6. Seninle tanıştığıma memnun oldum Jale :)

      Sil
  28. Adsız00:44

    Ay benim tabaklardan tarifte muhtesem eskilerden bi sarki varsi hatirlarmisin bilmem aman muhterem diye her terifini okuyunca alklima o gelir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, o şarkıyı biliyorum. Leman Sam söylüyor.
      Şarkının adı da "Kandilli"

      Sil
  29. Adsız10:14

    muhterem hanım tatlıyı ertesi gün yiyeceksek buzdolabındamı bekleticez yoksa oda ıısındamı?
    birde bir peketten 11 tane çıkıyormu?zeynep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Zeynep,
      Kusura bakmayın işlerimin yoğunluğundan son günlerde internete giremediğim için sorunuzu geç cevaplıyorum.
      Tatlıyı tereyağlı olduğu için oda ısısında bekletiyoruz, buzdolabına koymuyoruz.
      1 paket baklavalık yufkada eğer 800 gramlık paketse 40 adet baklava yufkası oluyor,
      yani fazla fazla çıkıyor.
      Bazı markaların daha az gramajda yufkası oluyor, az yapacaksanız gramajı ve yufka sayısı az olan yufkayı tercih edin.
      800 gramlık yufkalar baklava yapmak için çok uygun, bu tarifte ki gibi az yufka kullanılan tariflere çok geliyor.
      Kolay gelsin.

      Sil
  30. Adsız10:18

    sence tek katmı yapalım en çok hangisini tavsiye edersinz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Kusura bakmayın işlerimin yoğunluğundan son günlerde internete giremediğim için sorunuza bayramın sonunda cevap yazabiliyorum.
      Bu tatlıyı 2 yada 1 yufka ile hazırlayın.
      3 yufka ile yapıldığında kalın oluyor, içine şerbeti çekmiyor.
      Ben bu bayramda 2 yufka kullanarak hazırladım, gayet güzel oldu.
      Kolay gelsin.

      Sil
  31. Adsız18:25

    merhabalar tatlı soğuk şerbet sıcakmı olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Tatlı soğuk, şerbet ılık olacak.
      Şerbet sıcak olursa tatlıyı hamurlaştırır, bu yüzden ılık olması gerekiyor.
      Kolay gelsin.

      Sil
  32. Adsız17:11

    merhaba muhterem hanım tarifinizi gördüm cok begendim cıtır cıtır görünüyor serbetlendikten sonrada böyle cıtır kalıyormu birde bayramdan ıkı uc gun önce yapsak buzlukta bekletsek bayram günü cıkarıp serbetlesek olurmu ki bi bozulma olurmu tatlıda daha önce hic denedinizmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Öncelikle sorunuza geç cevap vediğim için ne olur kusura bakmayın.
      Ben 20 Temmuz'dan beri tatil için köyde ki evimizdeyim, internet çok az çektiği için ve sadece telefonla girildiği için sorunuza hemen cevap veremedim :(
      Bu tatlı şerbetlendikten sonrada çıtır kalıyor ama şerbetinin sıcaklığına dikkat etmeniz gerekiyor.
      Servisten bir kaç gün önce tatlıyı pişirebilirsiniz, buzlukta bekletmenize gerek yok.
      Şerbetini servis yapacağınız gün dökebilirsiniz.
      Kolay gelsin.

      Sil
  33. Adsız00:35

    Ben tek olarak degil de 2 kat olarak sardım ama boylece sizin ki gibi 11 yufka olmadan 22 yufka oldu sayısını arttırmıs oldum serbet olcusu nasil olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Şerbet ölçüsünü 1 kat arttırmanız yeterli olacaktır.
      Yani 3,5 su bardağı şeker, 3,5 su bardağı su kullanarak şerbet hazırlayabilirsiniz.
      Kolay gelsin.

      Sil
  34. Adsız11:34

    çok güzel oldu bende geçen bayramda denemiştim.tarifinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyiminizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim, sizinde ellerinize sağlık.

      Sil
  35. Adsız08:38

    Biazdan deneyecegim,sonucu yazarım inşllh...

    YanıtlaSil
  36. Adsız23:41

    bimden almış olduğum unlum marka hazır yufka sanırım bayat çıktı, bükme baklava yapmaya çalıştım ancak bükemeden yırtıldılar..başka önereceğiniz bir marka varmı??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bimin yufkaları genellikle iyi çıkıyor ama bazen böyle bayat olanı da denk gelebiliyor.
      Bir keresinde benimde başıma gelmişti :(
      Ben Bimin yufkası dışında Hastel ve Yu-ka markalarını kullandım.
      Kolay gelsin.

      Sil
  37. Adsız17:14

    Yarım limon suyu yazmissiniz tarifinizde. Tarifinize uydum ama serbet çok ekşi oldu. Koca tatli heba oldu. Tarifi yapacaklarin bilgisine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Tarifi yapmanıza sevindim, limonun çok gelip tadını bozmasına üzüldüm :(
      Tarifi verirken yarım limon yazdım çünkü limonların çoğu fazla sulu çıkmıyor.
      Ben yarım limon kullandığım zaman sorun çıkmıyor, belki de sizin kullandığınız limon daha suluydu, en iyisi bundan sonra malzeme ölçüsünü limon damlası veya çay kaşığı ölçüsü olarak vereyim.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...