29 Mart 2011 Salı

LAHANA BÖREĞİ

muhteremle afiyetleBlog yasağı bitti mi?
2 gündür sorunsuz bir şekilde bloguma girebiliyorum.
Ama ortalık bayram yerine dönmediği için "acaba herkesin blogu açılmadı mı?" diye düşünüyorum.
Ne dersiniz yasak tamamen bitti mi? bitmedi mi?
Dünden beri bloguma sorunsuz girince büyük bir hevesle 2 tarif yayınladım.
Bugünde gezi sayfama yazı ekledim, yine buraya yeni bir tarif ekledim.
İnşallah yasak bir daha gelmemek üzere tamamen bitmiştir.




Sahrap SoysalTarifimize dönersek;
Lahana Böreğini uzun yıllar önce Kanal D'de sabahları yemek programı yapan Sahrap Soysal'dan öğrenmiştim.
Börek adını lahana yapraklarının yufka gibi kullanılmasından alıyor.
Bu tarifin bir diğer adı da Lahana Graten.
Beyaz ve Mor lahana ile hazırladığım bütün tariflerim 👉BURADA 
"Afiyetle Kalın"

LAHANA BÖREĞİ; (Lahana Graten)
Malzemeler;
1 adet orta boy beyaz lahana,
300 gram kıyma,
2 adet kuru soğan,
Tuz, karabiber.
Beşamel Sos için;
3 su bardağı süt,
1 tatlı kaşığı tereyağ,
3 tepeleme yemek kaşığı un,
Tuz,
Üzerine;
Kaşar peynir.


TARİFİ;
Lahananın tam ortasındaki ağaçsı bölümü oyarak çıkarın.
Lahanayı gevşeterek yapraklarını açması sağlayın.
İri parçalar halinde yaprak yaprak koparın.
Kaynayan tuzlu suyun içine yaprakları atıp, hafifçe haşlayın.
Yaprakları yufka gibi kullanacağımız için büyük parçalar halinde olması çok iyi oluyor.
Göbek kısmında ki küçük parçalarıda yine ara katlarda kullanabilirsiniz.
Fırın tepsisini yağlayıp, büyük lahana yapraklarının birazını en alta dizin.
Ara bölümlerine küçük yaprakları yerleştirin.
Kıymayı, küçük küçük doğradığınız soğan ile birlikte kavurun.
Tuzunu ve karabiberini ekleyin.
Hazırladığınız kavrulmuş kıymayı lahana yapraklarının üzerine dökün.
Tekrar önce küçük yapraklar sonra büyük yapraklar olmak üzere kıymanın üzerini lahana ile kaplayın.


Beşamel sos malzemelerini tencereye yerleştirip, iyice karıştırarak muhallebi kıvamında pişirin.
Pişen beşamel sosu lahananın üzerine yayın.
Üzerine rendelenmiş kaşar peynir serpin.


Önceden ısıtılmış orta hararetteki fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
Piştikten sonra keserken dağılmaması için 15-20 dakika dinlendirip, dilimleyerek sıcak sıcak servis yapın.
"Afiyet Olsun"
ağa kapısı manzara*Muhterem'le Geziye güncellendi.
İstanbul'un en güzel yerlerini gören nefis manzarası ile Ağa Kapısı Cafe ile ilgili yazıyı görmek için, bakınız;
Muhterem'le Geziye-Ağa Kapısı

20 yorum:

  1. Börek çok güzel görünüyor tadını çok meral ettim gerçekten.


    sevgiler;

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Aycan,
      Ben beyaz lahanayı çok sevdiğim için bu tarife de bayılıyorum.
      Bugüne kadar yaptığım herkes çok beğendi.

      Sil
  2. selamlar ablacımmm,
    nasılsın neler yapıyorsun.
    işlerim pek yoğun pek uğrayamıyorum:)
    ellerine sağlık.
    çok lezzetli ve değişik görünüyor.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım, iyiyim çok şükür sen nasılsın?
      Seninde işlerine kolaylıklar diliyorum.

      Sil
  3. Hiç denemediğim bir lezzet.
    Nefisss görünüyor.
    Ellerine sağlık.

    Sorun henüz bitmedi galiba ben bazı bloglara giremiyorum.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Melihacım,
      Bende blog yasaklarının bitip bitmediğinden emin olamadım.
      İnşaAllah bir daha böyle şeyler yaşamayız.

      Sil
  4. Fotoğraftan nefis duruyor. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin ol tadı da çok güzel oluyor Tümaycım :)
      Teşekkür ederim.

      Sil
  5. lahanayı bizimkiler kokusundan dolayı pek sevmezler.birde böyle deneyecegim.bakalım sonuç ne olacak.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka denemelisin canım,
      Klasik lahana tariflerine benzemediği için bence lahananın bu halini seveceklerdir.
      Teşekkür ederim :)

      Sil
  6. aaa değişikmiş canım ellerine sağlık deneyeceğim bunu:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle denemelisin Handecim,
      Hem çok pratik, hemde çok lezzetli bir tarif.

      Sil
  7. tam cocuklarin sevecegi bir yemek elelrien saglik cnaim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle canım, çocuklarda lahana böreğini çok severek yiyor.
      Teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Adsız21:35

    Ellerinize, emeğinize sağlık.. Bugün denedim, gayet lezzetli bir yemek oldu. Fakat biraz küçüktü borcamımın ebatları,o yüzden kalın oldu ve yemesi çok zor oldu. Daha yayvan bir tepside, bir de lahanalar iyice haşlanıp daha çok yumuşayana kadar pişirilirse daha güzel olacaktı gibi. :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Sizinde ellerinize sağlık.
      Kalın olduğu zaman çatala yaprak yaprak alarak yiyebilirsiniz.
      Kabınız küçük olduğu zaman lahana miktarını azaltabilirsiniz.
      Deneyimlerinizi paylaştığınız için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  9. Adsız08:32

    ben çocukken annem yapardı. ilaveten kıymasına kuş üzümü koyardı. afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, Sarıyer böreğindeki gibi kıymaya kuş üzümü koymak oldukça güzel bir fikir.
      Annenizin ellerine sağlık, öneri için teşekkür ederim :)

      Sil
  10. Adsız19:05

    Çok kötü oldu börek gibi olmadı sulu yemek oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Haşlanmış lahana yapraklarının piştikten sonra kurumasını, yufkayla yapılan börek gibi olmasını beklemiyoruz zaten.
      Resimlerde kuru değil, hafif sulu bir yemek olduğu görünüyor.
      Çok kötü olmamıştır, sizin damak tadınıza hitap etmemiştir.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...