13 Şubat 2012 Pazartesi

ELMALI PAY

Elmalı Pay tarifimin resmini yıllar önce çekmiş, bugün-yarın derken taslaklarımın içinde yayınlamayı unutmuşum.
Belki eski resimlerimden hatırlarsınız, ben tariflerimi bu şekilde peçeteli yada servisli olarak hazırlayıp, resmini çekerdim.
Artık sadece tarifin resmini çekiyorum, ayrıca bu tarz düzenlemeler yapmıyorum.
Elmalı pay, bildiğiniz elmalı kurabiyenin tepside pişmiş hali, şekil vermeye vaktiniz yoksa bu şekilde yapın.
Lezzetinden hiç bir şey kaybetmiyor, üstelik hazırlaması daha kolay oluyor.
"Afiyetle Kalın"

ELMALI PAY;
Malzemeler; (Yuvarlak Borcam için)

Hamur Malzemesi:
2 çorba kaşığı yoğurt,
1 paket margarin,
2 çorba kaşığı şeker,
1 paket kabartma tozu,
Aldığı kadar un, (hemen hemen 3, en fazla 3.5 su bardağı)
İç Malzemesi;
3 elma rendesi,
4 çorba kaşığı toz şeker,
2 tatlı kaşığı tarçın,
1 çay bardağı çekilmiş ceviz içi.
Üzerine serpmek için; pudra şekeri.
TARİFİ;
Rendelenmiş elmayı, toz şekeri cevizi ve tarçını küçük bir tencerede şeker eriyinceye kadar pişirip, soğumaya bırakın.
Hamur malzemelerini, oda sıcaklığında iyice yumuşayan margarini, hemen hemen 3, en fazla 3.5 su bardağı un ile yoğurarak kıvamlı bir hamur haline getirin.
Hamuru ikiye bölün, yuvarlayarak pezi haline getirin.
Merdaneyle 2 cm inceliğinde açın.
Yağladığınız tepsiye hamuru yayın.
Elmalı harcı hamurun üzerine yayın.
Diğer hamur pezisini de aynı şekilde açın, iç malzemesinin üzerine serin.
Orta hararette ki fırında pişirin.
Fırından çıkan elmalı payın üzerine eleyerek pudra şekeri serpin.
"Afiyet Olsun"

11 yorum:

  1. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Elmalı, tarçınlı ve cevizli. Tam benlik. Miss gibi kokusu da bonusu.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  2. Çok tatlı olmuş
    elmalı herşeyi seviyorum hatta gördüğüm her tarife de yorumlarımda yazarken belirtiyorum:-)
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Nefis görünüyor ablacım, ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Elinize saglik olsun suslemesi cok guzel sirin olmus.
    Boyle daha kolay elmali kurabiyeyi yapmak..
    Sevgiler canim...

    YanıtlaSil
  5. çok güzel olmuș
    aldım kaçtım
    ellerine saĝlık
    :-)))

    YanıtlaSil
  6. görüntü çok güzel ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. nefis görüntü,harika çok çok severim :)

    YanıtlaSil
  8. Muhteremciğim eline sağlık benimde bekleyen çok fazla tarifim var ve vakit buldukca yayınlayabilmek istiyorum
    Elmalı herşeyi de severim hafif olur
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık çokta pratik bi sunum
    izlemeye aldım sevgiler

    YanıtlaSil
  10. eline sağlık olsun canım :)

    YanıtlaSil
  11. Görüntü süper, bu görüntüye eminim lezzeti de süperdir, ellerinize saglik.. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...