11 Temmuz 2006 Salı

ELMALI KURABİYE

Muhterem'le Afiyetle
Hemen hemen her ev hanımının bir elmalı kurabiye tarifi vardır.
Bende bu tarifi Emine Beder'in küçük kitapçıklarından almıştım.
Çok memnun kaldığım güzel bir kurabiye tarifidir.
Bu hamuru merdane ile açıp çay bardağı ile keserseniz oldukça bereketli oluyor.
Sigara böreği tarzında sararsanız, biraz daha az çıkıyor.
Kestiğiniz hamurların kulaklarını içeriye doğru kıvırarak sararsanız, alt resimde ki kurabiyelere benzer.
Birde bu kurabiye hamurunu yuvarlak borcama tart olarak hazırlıyorum.
Onun tarifini görmek için bakınız; Elmalı Pay
"Afiyetle Kalın"



Emine Beder'in elmalı kurabiye tarifi
ELMALI KURABİYE; 
Malzemeler:
3 elma rendesi,
4 çorba kaşığı toz şeker,
2 tatlı kaşığı tarçın,
1 çay bardağı çekilmiş ceviz içi.
Hamur Malzemesi:
2 çorba kaşığı yoğurt,
1 paket (250 gram) margarin,
2 çorba kaşığı şeker,
1 paket kabartma tozu,
Aldığı kadar un, (hemen hemen 3, en fazla 3.5 su bardağı)
Üzerine serpmek için; pudra şekeri.
ELMALI KURABİYE TARİFİ;
Rendelenmiş elmayı, toz şekeri cevizi ve tarçını küçük bir tencerede şeker eriyinceye kadar pişirip, soğumaya bırakın.
Hamur malzemelerini, oda sıcaklığında iyice yumuşayan margarini, hemen hemen 3, en fazla 3.5 su bardağı un ile yoğurarak kıvamlı bir hamur haline getirin.
Kurabiye yapmak için hamuru ikiye bölün, yuvarlayarak pezi haline getirin.
Merdaneyle 2 cm inceliğinde açın.
Sigara böreği saracakmış gibi hamuru 8 eşit parçaya bölün.
Elmalı harcı geniş tarafına koyarak sarın.
Yağlanmış yada yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirin.
Diğer hamur pezisinede aynı işlemi uygulayın.
Önceden ısıtılmamış fırında pişirin.
Fırından çıkan kurabiyelerin üzerine eleyerek pudra şekeri serpin.
"Afiyet Olsun"

6 yorum:

  1. Adsız10:57

    elinize sağlık ben uzun zamandır bu tarifi arıyorum ama bişey sormak istiyorum margarin oda sıcaklığında mı olacak yoksa eritecekmiyiz cevap yazarsanız sevinirm tekrar elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Margarin oda sıcaklığında olursa çok iyi olur.
    Ben vaktim varsa 2-3 saat önceden margarini buzdolabından çıkarıp, yapıyorum.
    Oda sıcaklığındaki yumuşak margarin hamuru daha çabuk toparlıyor.
    Eğer vakit yoksa mecburen ocakta el tavasında kaynatmadan,hafifçe eritiyorum.
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  3. Adsız16:28

    teşekkür ederim yaptım çok lezzetli oldu ama ben şeker koymadım hamuruna 1 çay bardağı pudra şekeri ekledim çok lezzetli olduuu :)Tarifiniz için çok teşekkür ederim kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık eminim çok güzel olmuştur, pudra şekerli kurabiyelerde kıyır kıyır yapısı ile çok güzel oluyor.
      Teşekkür ederim :)

      Sil
  4. arzu01:56

    Supersiniz bende seneler once emine beder'in tarifinden yararlanip yapiyordum. tabi aradan uzun sure gectigi icin unutmus ve tarifi kaybetmistim. cok tesekkur ederim tarife sayenizde yeninden kavustum. emeginize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, kaybettiğiniz bir tarifi bulmanıza vesile olduğum için çok sevindim Arzu Hanım :)

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...