16 Ağustos 2022 Salı

DOMATES SOSLU DANA TRANÇ

Muhterem'le Afiyetle
Bu tarifi yapalı epey zaman oldu.
Yayınlamak için, o dönemde herkesin evine et girdiği için Kurban bayramı sonralarını bekliyordum.
Fakat son yıllarda Kurban bayramında ve sonrasında hep köyde oluyorum.
Köyde olduğum günlerde de yazı yazmaya, tarif vermeye vakit bulamıyorum.
Erteleye erteye bu zamanı buldu.
Et eskiden de çok ucuz değildi ama günümüzde iyice pahalandı.
Artık gıda alışverişi için yapılan listeye, fiyatı yüzünden et ya çok az giriyor yada giremiyor😔

yemek menüsü
Tariften bahsedecek olursam;
Dana tranç veya nuar dananın en kaslı, yağsız kısımlarını oluşturuyor.
Özellikle nuar herkesin sevdiği bir et türü değil.
Haşlama olarak yapıldığında yavan ve kuru olabiliyor.
Ben düğün çorbası yaparken dana eti kullanacaksam, en çok nuar ve tranç tercih ediyorum.
Bugünkü tarifte eti önceden düdüklü tencerede pişirdim, dilimledim.
Üzerini doğranmış domates ile kaplayıp, fırında pişirdim.
Yanında fırınlanmış patates ve tarifi kış mevsiminde yaptığım için yoğurtlu brokoli ile servis yaptım.
Konu ile ilgili tarifler;




"Afiyetle Kalın"

domates soslu fırında et
DOMATES SOSLU DANA TRANÇ;
Malzemeler;
1 kilo bütün dana tranç veya nuar,
3 adet büyük boy domates,
Yarım küçük çay bardağında Zeytinyağı,
Tuz, karabiber, kekik, kuru defne yaprağı,
Ayrıca;
Fırın kabını kaplamak için alüminyum folyo.

nuar ve tranç eti
DOMATES SOSLU DANA TRANÇ TARİFİ;
Eti bütün halde düdüklü ısınmış sıcak haldeki tencereye yerleştirin.
5-6 Dakika eti çevire çevire çevresini mühürleyin, hafif kızartın.
İçine 3 su bardağı su ilave edin.
2-3 adet kuru defne yaprağını, tuzunu ilave edin.
Düdüklü tencerede et yumuşayıncaya kadar pişirin.
Piştikten sonra eti dilimleyin, fırın kabına yerleştirin.
Üzerine kekik ve karabiber serpin.

Domatesleri küp küp doğrayın.
Not;
Eğer kabuğu sizi rahatsız ediyorsa kabuklarını soyarak doğrayın.
Domatesleri zeytinyağı ile karıştırın.
Damak tadınıza uygun tuzunu serpin.
Etin üzerine dökerek her yerini domates ile kaplayın.

alüminyum folyolu pişirme
Fırın kabının üzerini alüminyum folyo ile kaplayın.
Ben bir tarafı yağlı kağıt olan folyo kullandım.
Eğer fırın kabınızın kapağı varsa onu kapatarak da pişirebilirsiniz.

Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 30-35 dakika pişirin.

etin yanında ne iyi gider
"Afiyet Olsun"
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...