24 Kasım 2012 Cumartesi

ET YEMEKLERİ

Et yemekleri dosyası hazırlamayı uzun zamandır istiyordum.
Bunun için özellikle Kurban bayramı sonrasını bekledim, ne yazık ki pek çok eve daha çok Kurban Bayramı'nda et giriyor.
Bu dosya da kuzu eti de dahil kırmızı et tariflerine yer verdim.
Köfte ile hazırlanan tarifleri görmek için, bakınız; Köfteli Tarifler

KIRMIZI ET;

Besin değeri yüksek bir gıda maddesidir. 100 gram ette 15 ila 20 gram protein bulunur.
Etin içinde ayrıca fosfor, demir ye bakır gibi madensel tuzlar, A, D vitaminleri ve B vitamini bileşikleri vardır.
Özellikle karaciğer demir ve bakır mineralleri, A ve D vitaminleri yönünden daha zengindir.
Et, kan yapar ve kansızlığı önler. 
Bedeni canlı ve güçlü kılar.
Zihinsel gelişmeyi sağlar.
Şişmanlığı önler.
Bu özellikleriyle et soframızın baş tacı olmuştur.
Beslenmede etle ilgili şu özelliklerin de bilinmesi gerekir.
Dana, piliç ve tavşan etinin, karaciğer ve beyinin sindirimi kolaydır.
Bunlara hafif etler adı verilir.
Koyun etine ve sığır etinin bazı parçalarına yarı hafif ya da yarı yağlı etler denir.
Bunların sindirimi beyaz etin (hafif etin-yağsız etin) sindiriminden biraz daha zordur.
Kaz ve ördek etine, koyunun ve sığırın yağlı kısımlarına ağır et ismi verilir. Adından da anlaşıldığı üzere bunların sindirimi daha zordur. En ağır et domuz etidir.
Zengin gelişmiş ülkelerde hastalıkların pek çoğuna yağlı domuz eti neden olur.
Et tüketiminde ölçüyü kaçırmamak gerekir.
Gut, damar sertliği, kalp hastalıkları, sinir bozukluğu ve sindirim rahatsızlıklarının kaynağında aşın et tüketimi vardır.

FAYDALARI:
Kırmızı Et, protein yönünden oldukça zengin bir besin maddesidir. Proteinler de, bütün canlı organizmaların en önemli yapı taşıdır.
* Canlıların büyümeleri, üremeleri, kalıtım özelliklerinin bir nesilden diğer bir nesile taşınması protein içeren besinlerin aracılığı ile olur.
* Canlı varlıkları, çeşitli hastalıklara karşı koruyan antikorlar gibi önemli maddeler de protein yapıdadır.
* Hücrelerimize glikoz (şeker) alımını sağlayacak enerji dengesini sağlayan insülin protein yapıdadır.
* Saç ve tırnak yapımızı meydana getiren keratin de protein yapısındandır.
* Kasların büyük kısmı da miyozin ve aktin denilen protein türlerinden meydana gelir.
*Kırmızı ette B12 vitamini bulunur. Bu vitamin ise vücut için çok gereklidir. Eksikliği ileriki yaşlarda sıkıntı oluşturur.
*Büyümede önemli etkisi vardır. Özellikle çocukların mutlaka tüketmesi gerekiyor.
*B12 vitamini sayesinde sinir hücrelerinin büyümesi ve tamirinde etkin rol oynar.

Kırmızı Et, bebek ve özellikle de çocuklar için en önemli besin kaynaklarından biridir ve en yüksek derecede demir ihtiva eden gıdadır. Ayrıca; gelişme ve büyüme, sağlıklı gözler, deri ve kemikler için gerekli olan vitamin A yüksek oranda bulunduğu için, vücudun sağlıklı gelişmesinde çok önemli bir rol üstlenir. Tüm bunların yanında kırmızı et, sağlıklı kemikler için Vitamin D, kırmızı kan hücreleri için gerekli olan Vitamin B12, deri sağlığı ve yeni hücrelerin yapılanması için de Çinko içerir.
Ayrıca, sinir hastalıklarının ve pernisiyöz aneminin tedavisinde sıklıkla kullanıldığı gibi bağışıklık ve sinir sistemini çok büyük oranda destekler ve güçlendirir.
Bilgi yazısı burada ve burada yayınlanan yazılardan derlenmiştir.



 


 

 

 



Haşlama et tarifi verilir de çıkan sudan pilav yapılmaz mı? Bu tarifle et suyuna pilav yapabilirsiniz.

 

 

 
 
 






 
 
 
 
 


"Afiyetle Kalın"

3 yorum:

  1. Hayırlı günler, Yapmayın böyle ne olur. Nasıl iştahım kabardı resmen acıktım. Bir kırmızı et sever olarak hepsi muhteşem görünüyor. Tariflerinizden mutlaka faydalanacağım. Tek kelime ile leziz ve nefis olmuşlar. Ellerinize, emeklerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. ya canim masAllah barekte Allah
    eli öpülesi hatunsun
    bayildim hele o hünkar beyendi varya tabagi al kac dedi gönlüm
    su an gece 1.30

    muhabbetle Allaha emanet

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize saglik her sey muhtesem!

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...