13 Eylül 2008 Cumartesi

FIRINDA KEMİKLİ KUZU ETİ

Muhterem'le Afiyetle
Kuzu etini sever misiniz?
Ben pek tercih etmem ama eşim sevdiği için arada sırada kuzu eti pişiriyorum.
Çabuk pişmesi avantajı ama yağlı olması ve kokusu bence dezavantajı.
Bana kalsa bu kemikli etleri haşlama olarak hazırlayacaktım.
Eşimden fırında pişirelim ve suyunada pilav yapalım önerisi geldi.
Resimdeki pilav başka tencerede pişirilip,etlerin altına yerleştirilmedi,etin pişmesine yakın suyuna pirinç eklenmesi ile hazırlandı.
Önce etleri fırında 1 saatten fazla pişirdik,ortaya çıkan suyuna pirinç ekledik.
Pilav nasıl olmuştu? diye soracak olursanız,umduğumdan iyi olmuştu fakat Borcam'ın üzerini bir kapakla veya folyo ile örtmediğim için kenarlarda ki pirinçler biraz kızarmıştı.
"Afiyetle Kalın"

FIRINDA KEMİKLİ KUZU ETİ;
Malzemeler;
4 parça kemikli kuzu eti,
Pilav için;
2 su bardağı pirinç,
Tuz,karabiber.
TARİFİ;
Kuzu etlerini yıkayıp, Borcam'a dizin.
Üzerine 1 su bardağı su ekleyin, kızarmasınıda istiyorsanız etin üzerini örtmeyin.
Önceden ısıtılmış sıcak fırında, arada sırada alt üst çevirerek 1 saat pişmeye bırakın.
Et suyunu salacaktır,tekrar saldığı suyu çekmeden ayıklayıp, yıkadığınız pirinci Borcam'a ekleyin.
Gerekirse pirincin üzerini geçmeyecek kadar su ilavesi yapın.
Tuzunu ve karabiberini ekleyin.
Pirinçlerin yumuşak olması için üzerini folyo ile kaplayın.
Pirinçler pişinceye kadar fırında tutun.
"Afiyet Olsun."

17 yorum:

  1. mm nefis olmus canimin ici elciklerine saglik

    YanıtlaSil
  2. Adsız14:16

    selam..bende kuzu eti tercih edenlerdenim:)biraz yaglı ama olsun...harika bir yemek olmuş..elinize saglık...bereketli ramazanlar dilerim.
    http://hunerlieller.net

    YanıtlaSil
  3. Adsız21:09

    hayırlı akşamlar canım bende kuzu etini kokusu yüzünden pek tercih etmem ama fırında güveç yaptığımda 1 numaralı tercihimdir.ellerine sağlık.yemek süper olmuş.pilav fikride çok güzel afiyet olsun size.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. Adsız22:21

    slm..buna benzer bir yemeği bursa da kapama ismi ile yapıyorlar..ona benzemiş..ama biraz farklı..inş.güzel bir kapama resmi çekebilirsem ben de yayınlarım...ellerine sağılk.slmlar

    YanıtlaSil
  5. ahh ah ben pek severim kuzu etini:)) yağlı yağlı kavurup yerim yağına bandıra bandıra şimdi senin fırındakide enfes görünüyor ondanmı yapsamda yesem gömülsem borcamın içine kafamı soksamda çıkarmasam:))) sanırım ne kadar sevdiğimi anladın eyavrım:))ellerine sağlık harika görünüyor boşver pirincin kenarı kızarsın kıtırık kıtırık olur:)) öpüyorum sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. aaa bende çok severim kuzu etini...

    bayılırım hatta...

    nefis görünüyor...tamda bana göreymiş ....alayımda akşama yerim barii.....

    YanıtlaSil
  7. Muhteremciğim, marifetli arkadaşım benim çok teşekkür ederim. Bu arada ellerine sağlık, "fırında kemikli kuzu eti" nefis görünüyor. İnsana oruç bozdurur:)
    Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Muhterm,
    Tam Ramazan'a has yemek olmuş..Bloglara baktıkça insan daha çok acıktığını hissediyor.İftarda ise su ve çorba ile hemen doyuyoruz..Ellerine sağlık canım..Hayırlı iftarlarınız ve bereketli sofralarınız olsun..

    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  9. Canim ellerine saglik nefiis olmustur eminim,ama ben pek kuzu etini sevmiyorum nedense kokusu beni biraz uzaklastiriyor,ama esim bayilir onun için arada bir de olsa yaparim,ama benim tercihim dana eti o hani kokmuyor:)) hiihii,esim simdi bunu görmesin ister valla,öpüyorum canim kendine iyi bak,sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Bende cok severim kuzu etini,kokusu olsada yine severim.Harika olmus,bizde yapariz kapama diyoruz buna biz.Eline saglik canim.Esine afiyet olsun:)
    Sevgilerimle,serap.

    YanıtlaSil
  11. kuzu etiyle benimde aram pek ii değildir ama şahane görünüyor..ellerine sağlık ablacım sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Muhterm'ciğim harika olmuş, bayılırım bu şekilde, davet sofraları için de mükemmel bir sunum, bamyan da nefis olmuş,ellerine sağlık güzelim,iyi iftarlar diliyorum, ailecek en içten sevgilerimizle...

    YanıtlaSil
  13. ama olmazkii dahada acıktım şimdii:) harika olmuş ellerine sağlık canım..kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  14. ben sefmem pek..mecbur olmadığım sürece asla yemem.ama malesefki eşim ve oğlum çok seviyorlar arada yapıyorum ama daha çok dışarda yiyolar..
    canım ellerine sağlık..kapama gibi olmuş bu nefis şey..

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Muhterem,dediğin gibi kuzu yada koyun etini kokusu nedeniyle ben de çok tercih etmem,bi de alerji yapıyor bana:-( ama görüntü süper,ellerine sağlık.

    ben yarın akşam misafirlerim için senini yalancı su böreği tarifini yapacağım ama işte olduğum için bu akşamdan yapıp dolaba koysam birşey olur mu acaba,bozulurmu,ya da tadı değişirmi.cevaplarsan çok sevinirim canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Neslihan,
    Yalancı su böreğini akşamdan hazırlayıp,çiğken dolapta bekletmeni,misafirinin geleceği günde pişirmeni öneririm.
    Artan böreklerimden edindiğim izlenimle tazesinin lezzetinin daha güzel olduğunu söyleyebilirim.

    YanıtlaSil
  17. Celal Erdal Dinç10:10

    Ben yazdığınız tarifi pilavlı olarak yapmadım ama benim tarifimde güzel oluyor.Şimdi biz kuzu veya koyun eti kokusu olmadan et yemiyoruz.Kuzu kol veya budunu 3-4 parçaya boldürüyorum.BİRKAÇ YERİNE KESİK ATTIKTAN SONRA tuz+karabiber+kimyon ile sosladıktan sonra üzerine süt ilave ederek ertesi gün yemek vaktinden2,5 saat evvel Aliminyumfolyaya sararak tepsiye diziyorum.fırın 160 derecede olarak en az 2,5 saat piriyorum.Ptates püresi ile çok lezzetli oluyor.Afişyet olsun

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...