12 Ekim 2006 Perşembe

FIRIN SÜTLAÇ

Muhterem'le Afiyetle
Sütlaç, sütlü tatlılarımızdan hafif bir tatlıdır.
Canınız tatlı istediğinde en azından şerbetli tatlılar kadar ağır olmayan bu tatlıyı yediğinizde fazla vicdan azabı çekmezsiniz 😊
Sütlacı pişirdiğinizde kaselere paylaştırıp, klasik anne usulü o şekilde yiyebilirsiniz yada görünümünü ve lezzetini ikiye katlayan şekilde yani fırında üstünü kızartarak fırın sütlaç olarak yiyebilirsiniz.
Benim tercihim fırın sütlaçtan yana 😏
Gelelim ayrıntılara;
İtiraf ediyorum, ben bu sütlaçları fırında kızartmadım, seyyar ızgara teli ile kızarttım.
Bu tarifi eski fırınımda çok rahat yapıyordum.
Fırınımın üst bölümünde ızgarası vardı, üstünü yakıp tatlıların üzerini kızartıyordum.
Yeni fırınımın üst bölümünde ızgara yok ve üstten pişirme yapamıyorum.
Bir keresinde fırını (fırınım doğalgazlı) normal olarak yaktım
Fırın sütlaçları içine yerleştirdim, tam 2 saat fırının içinde üstü kızarıncaya tutmak zorunda kaldım.
Fakat üzerinin kızarmasını beklerken sütlaçlar neredeyse tekrar piştiler.
Çıktıklarında üzerleri hafif yanmıştı, kaynamaktan sütü buharlaşmış eksilmişti ve ne yazık ki pirinç lapası gibi olmuşlardı.
Bende bir daha üst ızgarası olmayan bu fırında sütlaç yapmadım.
Geçen gün aklıma evdeki elektrikli kokusuz ızgaranın seyyar ızgara teli geldi.
"Neden kaselerin üzerine onu yerleştirip, sütlaçları bu yolla kızartmıyorum?"
diye düşündüm ve uyguladım.
Sonuç; HARİKA !

fırın sütlaç nasıl yapılır?
Tabii çok dikkatli olmak lazım yanma tehlikesi var, kabloyu yakıp çarpılma tehlikesi de var.
Onun için aman DİKKAT!
Üst ızgarası olan fırınlarda odak noktası yemeğin üstü olduğu için üzerini çok daha kolay kızartıyor.
Fırın sütlaçlar da çok kaynamadığı, sütü fazla eksilmediği için hafif sulu oluyor, insanı pirinçle boğmuyor.
Üstelik rengi de bembayaz kalıyor.
Not;
Ben tarifi ızgara teli ile hazırladım ama tarifi fırında pişirecek şekilde verdim.
*Bu tarif Lezzet dergisinde, bu ölçülerle 6 kişilik olarak yayınlandı ama misafir gelince bu ölçü yetmediği için, resimleri çektiğim gün misafir için ölçüyü iki katına çıkararak hazırladım, bu yüzden resimde daha çok kase var.
"Afiyetle Kalın"

fırın sütlaç yapımı 
FIRIN SÜTLAÇ; (6 kişilik)
Malzemesi;

Yarım su bardağı pirinç,
1 su bardağı su,
6 su bardağı süt,
2 çorba kaşığı nişasta,
1 paket vanilya,
1 su bardağı toz şeker,
1 yumurtanın sarısı.
FIRIN SÜTLAÇ TARİFİ;
Pirinci ayıklayıp, yıkayın.
Üzerini örtecek kadar sıcak su ilave edip, 15-20 dakika bekletin.
Bol suyla yıkayıp, süzün.
Tencereye pirinçleri koyun, üzerine suyu ekleyin, koyulaşıncaya kadar haşlayın.
Nişastayı yarım bardak sütte eritip, sürekli karıştırarak pirince ekleyin.
Kalan sütü ve şekeri tencereye ilave edin, karıştırmaya ara vermeden kısık ateşte koyulaşıncaya kadar pişirin.
Not;
Vanilyayı pişmesine yakın eklerseniz kokusu kaybolmaz.
Pişen sütlaçları fırın ısısına dayanıklı kaselere paylaştırın.
Sütlacın 1 kasesini ayırıp yumurta sarısını ekleyip karıştırın.
Yumurta sarısı olan sütlaçtan diğer kaselerin üzerine birer kaşık paylaştırın.
Fırın tepsisine kaseleri yerleştirip, yarısına kadar su doldurun.
Önceden ıstılmış fırında, (mümkünse sadece üst ızgarasını çalıştırın) üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
Fırından çıktığında sıcak olduğu için sulu olan tatlınız dinlenip soğudukça kıvamını bulacaktır.
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...