16 Eylül 2007 Pazar

YOĞURTLU SEMİZOTU SALATASI

Muhterem'le Afiyetle
Semizotu salatası yemek bloglarına sık sık konu olur.
Ben semizotu yemeği yapardım ama hiç salatasını yapmamıştım.
Pişirince bile tadı mayhoş olan bir sebze çiğken kimbilir nasıl olur? diye düşünüp, yapmıyordum.
Bir gün sevgili
Pembeli'nin Mutfağı-Nazife'de semizotu salatası gördüm.
Salatanın içinde salatalık-yoğurt ve sarımsak vardı.
Bu salatayı bir deneyeyim, hiç olmazsa salatalık-yoğurt ve sarımsak hatırına yapayım, semizotunu yiyemezsek onları yeriz diye düşündüm.
O gün bir yaptım, bir daha ayrılamadık 😍

Yaz başından beri masamızın vazgeçilmez bir salatası oldu.
Geçen yıl sıcak yaz günlerinde
kabak salatası favorimizdi, bu yaz semizotu salatası favorimiz oldu.

Biliyorsunuz ben balık yiyemiyorum, semizotu ise balık kadar faydalıymış.
İşte bu konuda Profesör Dr. Mehmet Öz'ün bir röportajında söylediği sözler;
Semizotu Omega-3 zengini "Semizotunun içinde bol miktarda omega-3 var. 

Tıpkı balıkyağı gibi bir etkisi oluyor. 
Hem kalbi koruyor, hem kansere karşı koruyor. Öyle ki, balık yemeyenler ya da balık yağı tüketemeyenler, her gün semizotu yiyerek bu eksikliği kapatabilirler."
"Afiyetle Kalın"

*Muhteremle Geziye 1 Yaşında!..

YOĞURTLU SEMİZOTU SALATASI;

Malzemeler; 
1 demet semizotu,
1 demet dereotu,

2 su bardağı yoğurt,
2 adet salatalık,
3 diş sarımsak,
Tuz ve sıvıyağ.
 
YOĞURTLU SEMİZOTU SALATASI TARİFİ;
Semizotunun yapraklarını elinizle koparıp, yıkayın ve süzün.
Süzülen semizotunun üzerine dereotunu incecik doğrayın.
Salatalıkları soyup, halka halka doğrayın.
Sarımsakları tuz ile havanda dövüp, ekleyin.
Yoğurdu iyice çırpıp ekleyin, tuzunu ve yağını ekleyip, karıştırın.
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...