13 Eylül 2017 Çarşamba

MÜRDÜM ERİKLİ DONDURMA

Havalar sıcakken dondurma tariflerimi vereyim 😊
Bu aralar mevsim meyveleri ile bayaa bir tarif hazırladım.
Kastamonu da bulunduğum günlerde kızılcıklar olmuştu, orada bol bol kızılcıklı tarif hazırladım.
İstanbul'da halen kızılcık var, henüz mevsimi bitmedi.
Tarifleri sırasıyla yayınlayacağım İnşaallah.
Bugünler de incir ve erik zamanı olduğu için ikisi ile tarifler hazırladım.
Erik bizim köyde olduğumuz zamanlarda kapımızın önünde yetişen erik ağacından.
İstanbul'a gelirken bol bol getirip arkadaş, akaraba ve komşularımıza dağıttık.
Erikle birde crumble (kırıntı tatlısı) hazırladım, onun tarifi de 👉BURADA
Tarifimize gelirsek;
Erik mürdüm eriği olduğu için tadını ve rengini daha da çıkarması için önden biraz pişirdim.
Bu tarifi kırmızı erik ve anjelik erik ile hazırlarsanız çiğden ekleyebilirsiniz.
"Afiyetle Kalın"


plum ice cream
MÜRDÜM ERİKLİ DONDURMA;
Malzemeler;
6-7 adet mürdüm eriği,
Karamelize etmek için;
2 yemek kaşığı toz şeker,
Yarım çay bardağı su,
3 tepeleme yemek kaşığı labne peyniri,
1 poşet krem şanti,
5 yemek kaşığı süt,
4 yemek kaşığı pudra şekeri, (pudra şekeri yerine bal kullanabilirsiniz)
1 paket vanilya.

mürdüm erikli dondurma
MÜRDÜM ERİKLİ DONDURMA TARİFİ;
Erikleri yıkayın, bir kaç parçaya ayırıp, çekirdeğini çıkarın.

Küçük bir tavanın içine erikleri, yarım çay bardağı suyu ve toz şekeri yerleştirin.

Düşük ısıda karıştıra karıştıra, şeker eriyip karamelize oluncaya kadar, erikler diriliğini kaybedip yumuşayıncaya kadar pişirin.

plum recipe
Karamelize olan ve yumuşayan erikleri mutfak robotunun içine yerleştirin.

evde dondurma nasıl yapılır?
Robotun içine labne peyniri, krem şanti, süt, vanilya, pudra şekerini ilave ederek karıştırın.
Hazırladığınız pürüzsüz malzemeyi dondurma kalıplarının içine doldurun.
Dondurma kalıplarını tezgaha bir iki defa vurarak içinde ki hava kabarcıklarının gitmesini sağlayın.
Kalıpların çubuklarını takın.
Derin dondurucu da en az 5 saat bekletin.

plum ice cream
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...