28 Ağustos 2018 Salı

BUĞDAYLI, SEMİZOTU SALATASI

Muhterem'le Afiyetle
Kastamonu'dan merhaba😊
1 aylık uzun bir aradan sonra, bugün yazlık ferah bir salata ile "merhaba" demek istedim.
"1 aylık süreçte neler oldu? derseniz, memleketimiz Kastamonu'ya yaz tatiline geldik.
Tatilimizi Kastamonu Merkez de değilde köyde ki evimizde geçirdiğimiz için internet sorunu var, bu yüzden sayfaya hiç bir şey ekleyemedim.
İstanbul'dan çıkmadan önce genellikle bir kaç yazı hazırlar yayına verirdim ama yazı hazırlamaya fırsat bulamadım.
Köyde günlerimiz çok yoğun geçiyor.
Ev neredeyse 1 yıldır kapalı olması sebebi ile (özellikle örümcek ağları açısından) inanılmaz bir haldeydi.
Önce ev temizliği, tadilatları, misafir ağırlamaları derken, sonrasında bayram haftasının yoğunluğu ile bu ayın nasıl geçtiğini anlamadım.
Bayram tebriği yazmaya bile fırsatım olmadı.
Bayram sonrası bir kaç günlüğüne Merkez de oturan oğlumuza geldik.
Bende bu fırsatı değerlendirmek için, yazlık bir tarif vererek ses vermek istedim.
Bu aralar İstanbul'a dönmüyoruz, bir kaç gün sonra köye geri döneceğiz.
Burada fırsat buldukça tarif eklemeye çalışacağım.
Bu arada benden en güncel haberleri Instagram hesabımdan alabilirsiniz.
Cep telefonu internetinde sorun olmadığı için Instagram dan resim yayınlamaya köyden de devam ediyorum.
Instagram adresim👉 muhteremleafiyetle




yoğurtlu semizotu
Gelelim bugünün ferah tarifi olan buğdaylı semizotu salatasına;
Semizotu yaz aylarında en çok aldığım sebzelerin arasında başı çeker.
Yemeğini yazın pek yapmam.
Semizotunu yazın en çok yoğurtlu salata olarak hazırlıyorum.
Buğdaylı hali ise hem daha lezzetli, hemde daha besleyici oluyor.
Birde buğdayla Ispanaklı Buğday Salatası yapılıyor, onun tadı da nefis oluyor, tarifi 👉BURADA
İstanbul da, tatile çıkmadan önce hazırladığım mütavazi bir çay masasının menüsüne bu salatayı dahil etmiştim.
En kısa zamanda o masanın resimlerini de yayınlayacağım.
Semizotu ile hazırladığım diğer tariflerim 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"

buğdaylı semizotu salatası nasıl yapılır?
BUĞDAYLI, SEMİZOTU SALATASI;
Malzemeler;
1 demet semizotu,
1 su bardağı buğday,
5-6 dal dereotu,
2 su bardağı koyu kıvamlı yoğurt,
2 diş sarımsak,
Tuz, zeytinyağı, kırmızı pul biber.

semizotu ile ne yapılır?
BUĞDAYLI, SEMİZOTU SALATASI TARİFİ;
Buğdayı yumuşayıncaya kadar haşlayın, süzün.
Üzerinden soğuk su geçirip, suyunun süzülmesi için süzgeçte bekletin.
Semizotunu köklerinden ayırıp, doğrayıp, yıkayın.
Suyunun iyice süzülmesini sağlayın.
Sarımsakları iyice ezin, yoğurtla karıştırın.
Semizotunu, haşlanmış buğdayı, sarımsaklı yoğurt, tuz ile iyice harmanlayıp karıştırın.
Derin bir servis tabağına buğdaylı semizotunu yerleştirin.
Üzerine zeytinyağı dökün, kırmızı pul biber serpin.
"Afiyet Olsun"

2 yorum:

  1. Köyü olanlara hep imreniyorum, ne kadar güzel.

    Şuan serin serin bu salatadan olsa ne güzel yerdim :) Ellerine emeklerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın papatyam,
      Çok şükür biz köyü olan şanslı grubun içindeyiz.
      Özellikle yaz aylarında sıcaklardan ve şehir hayatından kaçmak için çok iyi oluyor :)

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...