29 Temmuz 2010 Perşembe

MİM=İNTERNETTE YEMEKTEYİZ

İnternette Yemekteyiz mimi yeni bir blog oyunu.
Konusu, eğer yemekteyiz yarışmasına katılsaydınız, masanız ve mönünüz nasıl olurdu?
Yarışmaya katılsaydım, 1.resimdeki gibi cıvıl cıvıl çiçekleri olan bir yemek takımı kullanırdım.


28 Temmuz 2010 Çarşamba

EBRULİ KEK

Muhterem'le AfiyetleYıllar önce bu kadar çok televizyon kanalı yokken gazeteler televizyon eki verirdi.
Milliyet gazetesi de her Cumartesi oldukça kapsamlı güzel bir televizyon eki veriyordu.
Derginin en son sayfasında yemek tarifleri olurdu.
O sayfaları koparıp, kendime ayrıca bir kitapçık hazırlamıştım.
Bu tarifi o zaman bu ekten öğrenmiş ve hemen denemiştim.
İçindeki kakaonun nasıl böyle şekil aldığını misafirlerim merak edip, sorarlardı.
Şimdi bu tarif "zebra kek" olarak sık sık bloglarda yer alıyor.
Açıkçası zebra kek olarak daha haşmetli ve güzel görünüyor.
Misafirim az olduğu zaman yada kendimize yetecek kadar az miktarda kek yapacağım zaman baton kek kalıbı ile bu keki yapıyorum.
Kek hamurunu kaşık yada kepçe ile kalıba dökmeniz hârelerin kalınlığını belirleyecektir.
Ben kaşıkla döktüğüm için daha ince çizgiler halinde oluyor.
"Afiyetle Kalın"


27 Temmuz 2010 Salı

KAR YAĞDI KURABİYE

Kar yağdı kurabiye klasik kurabiyelerden farklı olarak, ıslatılarak hindistan cevizine bulanıyor.
Yemek dergisinde ki orjinal tarifte 4 yumurta vardı ama ben 2 tane kullandım.
Şekerli suya batırmadan önce kurabiye oldukça sert oluyor.
Şekerli su ile yumuşatıp, hindistan cevizine bulayarak kurabiyeyi tamamlıyoruz.
"Afiyetle Kalın"

KAR YAĞDI KURABİYE;
Malzemeler;
250 gram tereyağı veya margarin,
4 kahve fincanı toz şeker,
2 adet yumurta,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
4-5 su bardağı un,
Üzeri için;
1 su bardağı hindistan cevizi,
1 su bardağı su,
1 büyük çay bardağı toz şeker.
Tarifi;
Tereyağını eritin, sıcakken şekerle karıştırın.
Bu karışım ılınınca yumurtaları ekleyin.
Ayrı bir kapta unu, kabartma tozu, vanilyayı karıştırın.
Not;
Kullanacağınız un miktarı, yumurtanızın iriliğine, kullandığınız ölçü kabının büyüklüğüne bağlı olarak değişebilir.
Yağ, şeker, yumurta karışımına unu ekleyerek kurabiye hamurunu elde edin.
Hamurdan istediğiniz büyüklükte parçalar kopararak yuvarlayın.
Yağlanmış fırın tepsisine dizin.
Orta hararette ki fırında pişirin.
Bu arada;
Suyu kaynatıp, şekeri içinde eritip, soğutun.
Pişen ve soğuyan kurabiyeleri önce bu suda ıslatıp, hindistan cevizine bulayın.
"Afiyet Olsun"