9 Ocak 2007 Salı

EVLİLİK YILDÖNÜMÜ PASTASI


Bugün eşimle evlilik yıl dönümümüz.
9 Ocak 1987 tarihinde evlendik, bugün hayırlısıyla 20. yılımıza gireceğiz İnşaallah.
Sanki 20 yıl göz açıp, kapayıncaya kadar geçti.
Geriye dönüp baktığımda acısıyla-tatlısıyla, üzüntüsü-sevinciyle, tuzu-biberiyle : ) geçen yıllar.
Ekim 1987 tarihinde oğlumuz Safa dünyaya geldi.
Oğlumla aramızda sadece 17 yaş var, şimdi oğlum da koca delikanlı oldu.
Ekim 1992 tarihinde kızımız Hilal'in dünyaya gelmesiyle çekirdek ailemiz tamamlanmış oldu.
Oğlumla aramız şeker gibidir, bilgisayarın bakım-onarımı ona aittir.
O olmasa bilgisayar çoktan çökmüştü.
Üniversite için şehir dışında olduğu zamanlarda, tatillerde eve gelince hemen bilgisayarı toparlar, virüsleri temizler, her türlü sorununu giderir.
Kızımda blog işlerinde en büyük yardımcım, sorun çıkınca hemen bana yardımcı olur.
Oğlum bana çok düşkün, kızım da babasına daha düşkün.
Sanırım ana-oğul, baba- kız düşkünlüğü bizim evde de geçerli.
Son söz;
Evlilikle ilgili bir kaç güzel söz üzerine olacak.
*Evlilikte başarı yalnız aranan kişiyi bulmak değil, aynı zamanda aranan kişi olmaktır.

*Evlilik bir sandalyeye benzer, onu ayakta tutan 4 ayak;
Dostluk, Saygı, Şefkat, Aşk.
Bu dörtlüyü 4 öpücükle de anlatabiliriz.
Yanağa konan ; Dostluk,
Ele konan; Saygı,
Alna konan ; Şefkat,
Dudağa konan ; Aşk.
Evliliğiniz de bu dörtlü eksik olmasın.
"Afiyetle Kalın"


 
Günün sürprizi annemden geldi.
Bu görmüş olduğunuz güzel çiçeği annem gönderdi.
Çok teşekkür ederim anneciğim, Allah seni başımızdan eksik etmesin.
Bu arada mesaj ve yorumlarıyla, o güzel dilekleriyle evlilik yıldönümümüzü kutlayan herkese ayrı ayrı çok teşekkür ederim.

Hazırladığım evlilik yıldönümü pastaları, muffin, kek, kurabiye, tart önerileri için bakınız;

Evlilik Yıldönümü Pastaları

EVLİLİK YILDÖNÜMÜ PASTASI;
Gelelim pastamıza, pasta kalp şeklinde ama beyaz.
Bizim evlendiğimiz gün İstanbul'da lapa lapa kar yağıyordu ve yerlerde de bayaa kar vardı.
O günü hatırlatması için beyaz krem şanti kullandım, üzerine kar yağmış gibi olsun diye hindistan cevizi serptim.
İlk defa kendim pandispanya pişirdim.
Piyasada kalp şeklinde bulabilseydim yine hazır alırdım.
Pandispanyanın hamurunu, yengemin verdiği tarifle pişirdim.
Üzerinde ki çiçeklere gelince, ne yazık ki onlar gerçek şeker hamuru yada pastanelerde gördüğünüz çiçeklerden değil.
Çevremde pasta için çiçek bulamayınca, oyun hamuruyla : ) kendim yaptım.
Bir an önce Eminönü'ne gidip, pasta malzemeleri temin etmem lazım.
Bayram telaşından bugün-yarın derken, Eminönü'ne gidemedim ve oyun hamuruna kaldım.
Çiçeklerimiz bizim aileyi anlatıyor.
Koyu mavi babayı, kırmızı anneyi, açık mavi oğlumuzu, pempe kızımızı temsil ediyor.
Pastanın içine, muz ve damla çikolata yerleştirdim.
Kekini ıslatmak için de portakal suyu kullandım.


EVLİLİK YILDÖNÜMÜ PASTASI;

Malzemeler;
Pandispanya hamuru için;
4 fincan şeker,
4 " un,
1 " su,
3 adet yumurta,
1 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu.
İçi için;
1 su bardağı soğuk süt,
1 paket krem şanti,
1 adet muz,
1 çay bardağı damla çikolata,
Keki ıslatmak için; 
2 su bardağı portakal suyu.
Üzeri için;
1 su bardağı soğuk süt,
50 gram margarin,
1 paket pasta kreması,
1 su bardağı hindistan cevizi.
TARİFİ;
Pandispanya malzemeleriyle kekinizi hazırlayın, içinde yağ olmadığı için koyu kıvamlı bir hamur oluyor.
Yağlayıp, unladığınız kek kalıbına yerleştirin.
Önceden ısıttığınız fırında, kısık ayarda ağır ağır kekinizi pişirin.

Kek pişip, soğuduktan sonra ortasından ikiye kesin.
Kekinizin yarısını servis tabağına yerleştirip, 1 su bardağı portakal suyu ile ıslatın.

Üzerine hazırladığınız krem şantiyi, doğradığınız muzu ve damla çikolatayı yerleştirin.
Kekin diğer yarısını da 1 su bardağı portakal suyu ile ıslatıp, içi yerleştirdiğimiz kekin üzerine kapatın.
Artan krem şanti ve pasta kremasını margarin ve soğuk sütle çırpın.
Kekin üzerini kremayla kaplayın.
Hindistan cevizini serperek pastanızı tamamlayın.
Üzerini meyva-çikolata veya kuruyemiş ile süsleyebilirsiniz.

 
Oyun hamurunu sadece resim çekmek için kullandım, çekimden sonra hemen pastanın üzerinden alıp, çikolata parçaları yerleştirdim.
"Afiyet Olsun"

2 yorum:

  1. Adsız13:31

    SEVGİLİ MUHTEREM ABLACIM DİCEM ÇÜNKÜ BEN DAHA 26 YAŞINDA VE TAM BUGÜN 02/02/2009 DA 8 YILLIK EVLİYİM VE 9 YILIMA ADIM ATTIM YAZINI OKUYUNCA ÇOK ÇOK AMA ÇOK DUYGULANDIM HELE BU SEVGİYİ 4 ÖPÜCÜKLE ANLATALIM BÖLÜMÜNÜ OKURKEN GÖZYAŞLARIMI TUTAMADIM ELİNE KOLUNA YÜREĞİNE SAĞLIK . SİZEDE ALLAH NİCE YILDÖNÜMLERİ NASİP ETSİN İNŞALLAH TORUNLARINLA NİCE YILLAR KUTLARSIN ALLAH BİZEDE SİZİN GİBİ YILLAR NASİP ETSİN SEVGİLER SAYGILAR O GÜZEL ANNE KOKAN ELLERİNDEN ÖPERİM :)) EBRU YÜKSEL

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Ebru,
    Yorumun o kadar güzel ve içten yazılmış ki,sabah okuyunca çok sevindim.
    Hele "anne kokan ellerin" sözün çok hoşuma gitti.
    Seninde evlilik yıldönümün kutlu olsun.
    Saygıyla ve sevgiyle nice yıllara...

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...