26 Ocak 2007 Cuma

FIRIN MAKARNA

Muhterem'le Afiyetle
İlk hamsili pilav tarifini verdiğim zaman abime "bir akşam sizede hamsili pilav yaparım" diye söz verdim.
Bir pazar günü akşam yemeğinde abimlere hamsili pilav yaptım.
Yemek etkinliğinde kullandığım resimler o akşam ki hamsili pilavdan.
Bakınız; Pilav Pastası ve Hamsili Pilav
Hamsili pilavı bizim ailenin büyükleri seve seve yer ama başta ben ve çocuklar yemiyoruz.
Ne yapayım? ne pişireyim? derken, aklıma fırın makarna yapmak geldi.
Benim çocuklar, yeğenlerim ve kendim için fırın makarna yaptım ama makarna güzel kızarmış, görüntü yerinde-tadı yerinde, biz onların hamsili pilavını yemedik ama onlar bizim fırın makarnadan birer dilim yiyerek tadına baktılar.
O gün telaştan unutmuşum, benim makarna sade oldu ama içine beyaz peynir yada kavrulmuş kıyma ekleyerek pişirebilirsiniz.
Daha önce fırın makarna yapıyorken süt-yumurta karışımı kullanıyordum, makarna hep sıvı kalıyordu.
Artık beşamel sosla yapıyorum, börek gibi dilim dilim kesiliyor.
"Afiyetle Kalın"





FIRIN MAKARNA;
Malzemeler;

1 paket fırın makarna,
2 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri,
Beşamel sos için;
1 litre süt,
1 su bardağı un,
Yarım paket margarin, tuz.
TARİFİ;
Makarnayı tuzlu suda haşlayıp, fırın tepsisine yerleştirin.
Beşamel sos için,margarini eritip, unu ilave edin.
Unu kavurup, ılık olarak sütünü ve tuzunu ekleyin.
Beşamel sosu el blendırıyla çırparsanız, pürüzsüz olur.
Haşlanmış makarnaya biraz beşamel sostan, birazda kaşar rendesinde ilave edip, iyice harmanlayın.
Makarnanın üzerini kalan beşamel sosla iyice kaplayın.
Kaşar rendesinide ekleyip, fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...