15 Haziran 2009 Pazartesi

DOMATES PEYNİRLİ PİDE

Muhterem'le Afiyetle
Pamuk gibi yumuşak bir pide mi arıyor sunuz?
İşte bu pide tam size göre.
Ben çıtır çıtır olan hamur işlerini sevmediğim için yumuşak olan tarifleri deneyip, yapıyorum.
Bu pideyi de Cumartesi günü yaptım.
Hamuru çok çabuk kıvama geldi ve bekleme süresine de uyunca oldukça güzel kabardı.
Hamurdan yuvarlak Borcam'a sucuklu-yumurtalı olarak hazırladım.
Sucuk yiyemediğim için kendim için tart kalıbına en sevdiğim ikili olan domates-peynirli hazırladım.
Son anda aklıma kıvırdığım kenar kısımlarına çörek otu serpmek geldi.
Çörek otu ile hem tadı, hemde görüntüsü daha da güzelleşti.
Akşam 2 dilim yedim.
Gerisini sabah kahvaltısında yedik, hâla yumuşacıktı.
Vereceğim ölçülerle 2 adet pide hamurunuz oluyor.
Beyaz peynir yerine çökelek kullanabilirsiniz.
Bu tarifi kahvaltı misafirlerime de hazırladım.
Kahvaltı masasının resimleri 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"



pamuk gibi pide tarifi

DOMATES PEYNİRLİ PİDE;
Malzemeler;
Pide Hamuru Malzemesi;
1 adet küçük paket yaş maya,
1 su bardağı ılık su,
1 su bardağı ılık süt,
1 çay bardağı sıvı yağ,
1 adet yumurta,
2 tatlı kaşığı tepeleme toz şeker,
2 tatlı kaşığı tuz,
Aldığı kadar un (tahminen 5-5 buçuk su bardağı)
Üzerine;
1 adet yumurta,
200 gram suyu iyice süzülmüş beyaz peynir,
Maydanoz,
10 adet cherry domates,
3 yemek kaşığı çörek otu.
Kalıbı yağlamak için;
Biraz sıvı yağ ve un.
TARİFİ;
Mayayı ılık su ve süt içinde iyice ezin.
Sıvı yağı,yumurtayı ekleyip, karıştırın.
Ununu ilave edip, tuzunu ve şekerini ekleyin.
Kıvamlı bir hamur oluncaya kadar yoğurun.
Çok çabuk toparlanan bir hamur olduğu için çabucak toparlanacaktır.
Hamurun üzerini örtüp, sıcak bir yerde 15 dakika dinlendirin.
Dinlenen ve kabaran hamuru ikiye ayırın.
Hamurun diğerini de farklı bir iç malzemesi kullanarak hazırlayabilirsiniz.
Yuvarlak bir Borcam veya benim kullandığım gibi bir tart kalıbını yağlayıp, un serpin.
Hamuru merdane yardımı ile açıp, kalıbınıza kenarları biraz yukarıda olacak şekilde yerleştirin.
Daha sonra kenarlarını içe doğru kıvırın.
Yumurtayı kırıp, iyice çırpın.
Kalıbın içine yerleştirdiğiniz hamuru önce yağlayın, sonra çırptığınız yumurtayı hamurun kenarlarına ve içine sürün.
Ortasının çok kabarmaması için bıçakla bir kaç yerinden delin.
Beyaz peyniri iyice süzün, maydanozu incecik kıyıp, peynire ekleyin.

Hazırladığınız peyniri hamurun ortasına yerleştirin.
Kenarlarına çörek otu serpin.

Cherry domatesleri dilimleyin, peynirlerin üzerine dizin.
Hazırladığınız pideyi sıcak bir yerde mesela önceden ısıtmanız gereken fırının üzerinde yarım saat bekletin.
Önceden ısıttığınız orta hararette ki fırında pişirin.
Sıcak sıcak servis yapın.
"Afiyet Olsun"


*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Beyazıt'tan ve Eminönü evcil hayvan pazarından resimlerin yer aldığı yazıyı görmek için, bakınız;
Muhterem'le Geziye- Beyazıt ve Eminönü Evcil Hayvan Pazarı

12 yorum:

  1. mutlaka deneyeceğim,nefis görünüyor.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Canım harika gözüküyor hımm...
    Bende yumuşak hamur işlerini severim yani tam bana göre bu:))
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Tablo gibi olmus...Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  4. görüntüsü herseyi anlatiyor,cörekotu cok yakismis pideye,ellerine saglik arkadasim yumusacik piden nefis olmus

    YanıtlaSil
  5. baştan çıkarıcı:) şahane görünüyor ellerine sağlık canım..kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  6. piden çok güzel olmuş...

    bende sucuk sevmiyorum pek..midemi ekşitiyor gibi tuhaf oluyorum...

    ama bu peynirli domatesli hali çok hoşuma gitti...

    ellerine sağlık...
    nefisssss.....

    YanıtlaSil
  7. Canımmm uzun bir aradan sonra tekrar merhaba.Çok ziyaretine geldim ve yorum yazdım belki hatır
    larsın.Sonra blog şablonumda değişiklik yaparken adresin silindi
    şimdi tekrar buldum pide süper elle
    rine sağlık sevgiler.Bende beklerim

    YanıtlaSil
  8. Denemek istediğim tarifleriniz var bu pideler gibi ama sağ tu kilidiniz var canım yaaa:(

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Şenay,
    Tariflerimi beğenmene sevindim ama benim sayfamın sağ tuş kilidi şimdilik yok!

    YanıtlaSil
  10. selam
    kalıbın çapı kaç cm acaba.çok güzel olmuşşşşşşşş

    YanıtlaSil
  11. Canikom'a;
    Ne olur kusura bakmayın sorunuzu hemen cevaplayamadım.
    Kalıbın çapı 27 santim.
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  12. harika birpizza oldu .tarif için tşk ederim.siteniz çok güzelllllllllll

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...