11 Mayıs 2010 Salı

ÇİLEKLİ KÜMBET PASTA

Kivili kümbet pastayı yaparken aklımda tek bir şey vardı, aynı tarifi çilekle yapmak.
Bu hafta sonu anneler günü için bizde çay düzenlemeye karar verince de bu pastayı denemenin tam zamanıdır dedim.
Gece 12'de pastayı hazırladım, ertesi gün öğlen 11'de servise sundum.
Çok bekleyen çileklerde bazen bozulma-çürüme gibi bir şey oluyor, çileklerde bozulma olmamıştı sadece çileklerin suyu beyaz krem şantiyi biraz boyamıştı.
Bu pastayı kivi ile yaptığınız zaman kivi dilimleri daha büyük olduğu için işiniz çabuk bitiyor.
Çilekler daha küçük olduğu için, biraz daha fazla uğraştırıyor.
Ben çilekleri, dipteki bölümde yuvarlak dilimler halinde, yanlarında ise uzunlamasına keserek kullandım.




YE#55=BAHAR ŞENLİĞİ
Bu tarif ile konusu "Bahar Şenliği" olan yemek etkinliğine katılıyorum.
Ev sahibimiz Özlemin Günlüğü blogunun sahibi olan Özlem'e kolay gelsin dileklerimi iletiyorum.
"Afiyetle Kalın"

ÇİLEKLİ KÜMBET PASTA;
Malzemeler;
1 adet sade pandispanya,
2 paket (4 poşet) krem şanti,
4 su bardağı soğuk süt,
1 Kilo çilek,
1 çay bardağı damla çikolata,
1 çay bardağı ceviz içi,
3 adet muz,
1 paket tart jölesi (hemen servis yaptığım için ben jöle kullanmadım)
Süslemek için nane yaprakları.
Tarifi;
Dibi yuvarlak olan büyük bir kaseyi streç film ile kaplayın.
Ben streç filmin zaptedilemeyen yumuşaklığına dayanamadığım için genellikle ya baklava yuflasının sarıldığı poşetleri yada fırın poşetini keserek kullanıyorum.
Yuvarlak kesilmiş çilek dilimlerini, ortasından başlayarak kaseye dizin.
Kenar kısımlarını yuvarlak dilimlerle de süsleyebilirsiniz, yada çilekleri uzunlamasına keserek kenarlarına dizebilirsiniz.
4 poşet krem şantiyi 4 su bardağı soğuk süt ile çırpın.
Çilekleri düşürmeden çileklerin üzerini krem şantinin yarısı ile sıvayın.
Pandispanyanın yarısını küp küp doğrayın.
İçine kalan krem şantiyi, ceviz içini, damla çikolatayı, muz dilimlerini ekleyin.
Pastanın üzerini süslemek için 2-3 kaşık krem şanti ayırmayı unutmayın!
Hepsini karıştırıp, kasede ki çileklerin üzerine yerleştirin.
Pandispanyanın diğer yarısını süt veya meyva suyu ile hafifçe ıslatıp, kasenin üzerine kapatın.
Buzdolabında 3-4 saat dinlendirin.
Servis yapacağınız tabağa kaseyi ters çevirerek pastayı çıkarın.
Jöleyi üzerinde yazan tarife göre hazırlayıp, bir fırça yardımı ile pastanın üzerine sürün.
Jölenin biraz soğuması için 5-10 dakika daha buzdolabında tutun.
Kenarlarını çilek dilimleri ve nane yaprakları ile süsleyin.
Not;
İçinde ki krem şantinin erimemesi için pasta buzdolabından servise yakın çıkarılmalıdır.
"Afiyet Olsun"

*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Bu yıl çekilmiş resimlerle Sultanahmet ve Gülhane Parkı'ndan lale manzaralarını görmek için, bakınız;
Muhterem'le Geziye-Sultanahmet ve Gülhane Parkı 2010

14 yorum:

  1. Canim pasta nefis görünüyor afiyetler olsun .cilegin tam zamani ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. Canım maşallah yine harikalar yarat
    mışsın.Anneler günün kutlu olsun el
    lerine sağlık kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  3. çok iştah kabartıcı ve nefis olmuş.hem göze hemde mideye htap ediyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. çileğin girdiği tüm tarifler albenili oluyor.
    ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  6. şahane görünüyor canım, bahar gibi olmuş pastan.ellerine sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık Muhterem hanım, çok güzel olmuş pastanız

    YanıtlaSil
  8. Sahane bir görüntü... Ellerinize saglik-...

    YanıtlaSil
  9. Kivili pastanızıda çok beğenmiştim. Çilekli olanda harika görünüyor. Emek isteyen ama çokta nefis görünen bir pasta olmuş.Ellerinize sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Canım döktürmüşsün yine,ellerine sağlık,süper olmuş,gezilerinide takip ediyorum.Herşey için teşekkürlerrr.Sevgi ile kocaman öpüyorum.....

    YanıtlaSil
  11. Cilekli hersey cok guzel olur, kumbet pasta da nefis gorunuyor, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  12. Ohhh cicek gibi olmus.Ellerine saglik.SEVGILER

    YanıtlaSil
  13. çok güzel görünüyor.ellerine sağlık canım....çok öptüm...sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. pastan güzel ne kelime harika olmuş ellerine sağlık arkadasım
    AEO

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...