29 Nisan 2010 Perşembe

KİVİLİ KÜMBET PASTA

YE #54 Şımartan Meyveli Tatlar Etkinliği;
Bu pastayı "Emel'in Mutfağında" blogunda gördüm.
Mutlaka denemeliyim diyerek not aldım.
Kalp Kurabiye blogundan Deniz'in düzenlediği YE #54 Şımartan Meyveli Tatlar Etkinliği içinde aklıma ilk bu pasta geldi.
İçinde bol bol kivi vardı ve görüntüsü de bir etkinliğe katılacak kadar güzeldi.
Üstelik malzemelerine çok kolay ulaşılabilecek oldukça pratik bir pasta.
Kivilerin kararmaması için en son üzerine jöle sürülüyor ama ben hemen pasta tüketileceği beklemeyeceği için jöleyi sürmedim.
Eğer akşamdan sabaha bekleyecekse meyvelerin kararmaması için mutlaka jöle sürülmeli.
Birde benim kasem büyük olduğu için iç malzemesi biraz az geldi, fazladan kek dilimleri ve muz dilimleri ile bu boşluğu doldurdum.
Krem şanti hiç artmadığı için dış süslemesinde kullanamadım.
Bu tariften çok memnun kaldım, bir de çileklisini yaptım.
Tadı ve rengi ile çilekli olan da çok güzel oldu.

Bakınız;Çilekli Kümbet Pasta

"Afiyetle Kalın"


Kasenin içine bir şeyler dizilerek yapılan tariflerin sunumu çok güzel oluyor.
Hazırlarken, malzemenin ebatlarına bağlı olarak çok el oyalıyor ama sonuç çok güzel oluyor.
Daha önce bu tarzda 3 salata, 2 makarna hazırladım.
En zoru hangisiydi? diye soracak olursanız, yeşil zeytinli patates salatası ve sepet makarna çok oyalayıp, sabır gerektiriyor.
Kivi dilimleri büyük olduğu için çok kolay dizildiler.

Bakınız;

Yeşil Zeytinli Patates Salatası

Renkli Patates Pastası

Bebek Mısırlı Patates Salatası

Pazılı Fırın Makarna

Sepet Makarna

KİVİLİ KÜMBET PASTA;
Malzemeler;
1 adet sade pandispanya,
1 paket sade pasta kreması,
1 paket (2 poşet) krem şanti,
4 su bardağı soğuk süt,
5-6 adet kivi,
1 çay bardağı damla çikolata,
1 çay bardağı ceviz içi,
İsteğe bağlı 2 adet muz,
1 paket tart jölesi,
Süslemek için nane yaprakları.


Tarifi;
Kivileri soyup, dilimleyin.
Dibi yuvarlak olan büyük bir kaseyi streç film ile kaplayın.
Ben streç filmin zaptedilemeyen yumuşaklığına dayanamadığım için genellikle ya baklava yuflasının sarıldığı poşetleri yada fırın poşetini keserek kullanıyorum.
Kivileri kaseye ortasından başlayarak dizin.


2 poşet krem şantiyi 2 su bardağı soğuk süt ile çırpın.
Kivileri düşürmeden kivilerin üzerini krem şanti ile sıvayın.


Pandispanyanın yarısını küp küp doğrayın.
İçine 2 su bardağı soğuk süt ile çırptığınız pasta kremasını, ceviz içini, damla çikolatayı, muz dilimlerini ekleyin.
Hepsini karıştırıp, kasede ki kivilerin üzerine yerleştirin.


Pandispanyanın diğer yarısını süt veya meyva suyu ile hafifçe ıslatıp, kasenin üzerine kapatın.
Buzdolabında 3-4 saat dinlendirin.
Servis yapacağınız tabağa kaseyi ters çevirerek pastayı çıkarın.


Jöleyi üzerinde yazan tarife göre hazırlayıp, bir fırça yardımı ile pastanın üzerine sürün.
Jölenin biraz soğuması için 5-10 dakika daha buzdolabında tutun.
Not;
İçinde ki krem şantinin erimemesi için pasta buzdolabından servise yakın çıkarılmalıdır.
"Afiyet Olsun"

30 yorum:

  1. Çilekle de harika olur.Kivinin yeşiline bayılıyorum elinize sağlık detaylaı tarif içinde çok teşekkürler. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık harika bir pasta olmuş.Tam mevsim pastası afi
    yet bal olsun kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  3. bomba gibi enfeeess görünüyor. ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. harika olmuş kesip yemeye kıyamaz insan:))))
    ellerine emeklerine sağlık
    sıcacık sevgiler

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık nefis olmuş afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık çok nefis görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  7. Muhteremcim ellerine saglik..Yapim asamasini tek tek gösterdigin icinde ayrica tesekkürler...Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. harika bir pasta olmuş.gerçekten şımartan bir lezzet.ellerine sağlık canım.sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  9. eee oldumu şimdi ben bu güzelliğe dayanabilirmiyim?:(
    eveeet dayanırım nolucakki diyetim bitince hangi meyvenin zamanıysa onunla yağarım Allah izin verirse yerim dimi Muhteremciğim:)))
    ellerine sağlık yiyenlere afiyet şifa olsun lop lop et olmasın:D

    YanıtlaSil
  10. Muhteremciğim gitmeden şu sepet makarna tarifine bir bakayım dedim ah keşke bakmaz olsaydım:D
    gözlerimi alamadım çoook zahmetli ama çekilen tüm zahmete değecek kadar da muhteşem olmuş ellerine sağlık diyetten sonra yada bakarsın bir misafir soframa yaparım ben üşenmem sabırlıyımdır yeterki sonuç güzel olsun harikasın canım teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel görünüyor..
    Ellerine sağlık..
    Detaylı tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. çok harika görünüyor.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Canım daha önceki tarfilerine zaten hayrandım bunada bayıldım not alındı en kısa zamanda denenip size bildirilecektir:))

    YanıtlaSil
  14. Muhteremim ellerine saglik kivili pastan nefisss olmus cok begendim canim.
    cok opuyor sevgilerimi gonderiyorum.

    YanıtlaSil
  15. muhterem hanım emeğine sağlık selamlar cuman mübarek olsun

    YanıtlaSil
  16. tariflerinin hemen hemn her aşamasını fotograflamana bayılıyorum.daha açıklayıcı oluyor bence.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  17. Ellerine saglik arkadasim... Diger tariflerin gibi (bilhassa sepet makarna) bu da harika olmus... Hem pratik, hem lezzetli.... Sevgilerimle, güzel birhafta sonu diliyorum...

    YanıtlaSil
  18. ellerinize sağlık harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  19. tablo gibi olmus ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  20. valla ilk gördüğümde çok zor sandım.ama galiba yapabilirim.çilekli denemek istiyorum.inşallah seninki kadar güzel olur.
    ablacım bu arada defnenin kardeşi erkek olacakmış.bugün öğrendim.
    sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  21. Hem pastayi yapip hemde her detayini resimlemen cok emek isteyen is,ama sen bunu bizler icin sabirla yapip paylasiyorsun cok tesekkürler canim her detayini görünce yapmak daha kolay oluyor
    harika görünüyor ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  22. Muhteremciğim hatim bloğuma uğrarmısın lütfen cüzler dağıldı sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Eminim bu muhtesem görüntü kadar tadi da harika, ellerine saglik, sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  24. Muhteremciğim ,hemşerim,sabırlı arkadaşım benim:))muhteşem bir pasta olmuş ellerine sağlık canım.
    malzemeler nefis tadıda öyledir eminim kivi dizme aşamasını atlatırsak:))aslında yapılabilir pratik bir pasta olur.Kümbet pasta gibi.çok öpüyorum canım.mutlu pazarlar..

    YanıtlaSil
  25. Çook güzel olmuş canım ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  26. Harika bir goruntu! Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  27. Maşallah,ne kadar lezzetli ve muntazam görünüyor..
    Ellerinize,yüreğinize sağlık.. :)

    YanıtlaSil
  28. Merhaba,kümbet pastanızı haftasonu misafirlerime yaptım.Çok beğenildi hafif,lezzetli bir pasta oldu.Gerçi sizin kadar güzel süsleyemedim ama fena olmadı.sevgilerimle,hoşçakalın.

    YanıtlaSil
  29. bu 2paket kremsatın cok degılmı cunku anladım kadrıyla kıvılerın uzerıne sürülüyor 1paketde yeterlıdır sanırım buarada kıvıler dusmeden nasıl yapabıldınız buna benzer bır tarif denedım basarılı olamamıstım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili İrem,
      2 poşet krem şanti çok değil, kivilerin sağlam bir şekilde durması için bol krem şanti ile kaplanması gerekiyor.
      Krem şantiyi bir nevi harç olarak görebilirsin.
      Kiviler nemli yapısı sayesinde kasede ki streç filme yapışıyorlar, eğer düşecek gibi olursa kivileri döşedikçe krem şantiyi sürmeye başlayabilirsiniz.
      Kolay gelsin.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...