28 Mayıs 2010 Cuma

ŞEFTALİLİ ŞERİT MİLFÖY

Muhterem'le AfiyetleTatlıdan tuzluya milföy, mutfaklarımızda kendine hep yer buluyor.
Ne kadar sanayi ürünü olduğunu, çok yağlı olduğunu bilsekte, pratikliği, lezzeti, buzlukta saklanabilme özelliği ile de kolay kolay hayatımızdan çıkmayacağa benziyor.
Bu tarif milföyle yapabileceğiniz pratik bir tatlı, kışın elma dilimleri, yazın şeftali dilimleri ile hazırlayabilirsiniz.
"Afiyetle Kalın"




ŞEFTALİLİ ŞERİT MİLFÖY;
Malzemeler;
1 paket milföy hamuru,
İç malzemesi;
3-4 adet şeftali,
1 çay bardağı çeyrek halde ceviz içi,
Toz şeker,
Tarçın.
Üzeri için;1 yumurta sarısı,
Piştikten sonra serpmek için 1 su bardağı pudra şekeri.
Tarifi;
Şeftalinin kabuklarını soyup, dilimleyin.
Şeritlerden dışarı çıkmaması için meyvenin dilimler halinde olması gerekiyor.
Buzunu çözdürdüğünüz milföy yapraklarını tezgahın üzerine yerleştirin.
Milföyün üzerine bıçakla 5 adet 1 parmak uzunluğunda, milföyü koparmadan kesikler açın.
Her milföy yaprağının üzerine şeftali dilimlerini, iri parçalar halindeki ceviz içini, 1 tatlı kaşığı şekeri ve tarçını ekleyin.
Milföyün iki ucunu ortada birleştirin.
Yağlı kağıt serdiğiniz yada hafif yağladığınız tepsiye kesik kısımları üstte kalacak şekilde yerleştirin.
Üzerine yumurta sarısı sürün.
Önceden ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişirin.
Fırından çıkan milföylerin üzerine pudra şekeri serpin.
"Afiyet Olsun"
*Muhterem'le Geziye güncellendi.
İstanbul'da gemi gezilerine çıkma mevsimi geldi.
Masmavi deniz ve gökyüzü eşliğinde Kabataş-Üsküdar arasında yaptığımız gezinin ayrıntılarını, bol resimlerini ve müzikli videoyu izlemek için, bakınız;
Muhterem'le Geziye- Kabataş, Üsküdar Boğaziçi Gezisi

13 yorum:

  1. Canım hayırlı cumalar bende elma ve
    cevizli yapmıştım ellerin dert gör
    mesin çok öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. buda enfes olmuş,az önce anneme gelecek ani misafirler için,sizin pişmaniyeli milföyünüzü yaptım,çok güzel oldu,bunuda mutlaka deneyeceğim.sevgiler

    YanıtlaSil
  3. canım ellerine sağlık harika olmuş
    afiyet bal olsun

    YanıtlaSil
  4. ben de bayıldım şimdi bak ekran karşısında:))) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten çok güzel ve leziz görünüyor.Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  6. merhabalar

    çok güzel bir tarife benziyor elinize sağlık.Elmalısını denemiştim ama şeftelili hiç aklıma gelmemişti.Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. pek güzel görünüyor.ben elmalı tercih ediyorum.şeftali yiyememde:)ellerine saglık canım..sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Görüntü çok güzel tadı da mutlaka öyledir. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Canim ellerine saglik nefis de olmus .Afiyet olsun .

    YanıtlaSil
  10. Yine döktürmüşsün,ellerine sağlık,çok hoş olmuş,denemek isterim.Sevgi ile öpüyorum....

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize sağlık hem basit,hem çok güzel bir tarif...

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canım süper gözüküyorda ben bunun elmalısını kızımın doğumgününde yapmayı düşünüyorum bilgi verirseniz sevinirim normalde milföy böreği belli bir saattten sonr kuruyor ya bunu elmalı olanını yapıp üzerini pudra şekeri ile süslesem akşama kadar kururmu aynı gün yapıcam

    YanıtlaSil
  13. Afra Nur'caya;
    Bence aynı gün yaparsanız hiç sorun çıkmaz.
    Milföyde bekleyince kuruluktan daha çok yumuşama sorunu oluyor.
    Milföyleri pişirdikten sonra yumuşama olmaması için üzerini kapatmamak gerekiyor.
    Ben elmalı olarakta hazırlıyorum.
    Bakınız; Elmalı Örgü Milföy
    Aynı gün içinde tüketildikten sonra bir sorun olmuyor.
    Kolay gelsin, kızınızın doğum günü şimdiden kutlu olsun.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...