18 Mayıs 2010 Salı

ENDİVYEN SALATASI

Endivyen'i bilir misiniz?
İlk önce yemek dergilerinde gördüğüm endivyenin ince uzun kıvır kıvır hali çok hoşuma gitmişti.
Semt pazarıma gelince de hemen 1 demet almıştım.
Tabii fiyatı normal kıvırcığa göre daha pahalı.
Endivyen ile salata da yapabilirsiniz, yemeklerinizi, garnitürlerinizi ve salatalarınızı süslemede de kullanabilirsiniz.
Bakınız; Ekmek Kasesinde Salata
"Afiyetle Kalın"

*Bu tarifim de Tuz Biber dergisinin Mart sayısında yayınlandı.

ENDİVYEN SALATASI;
Malzemeler;

1 adet endivyen (kıvırcığın ince uzun yaprakları olan bir cinsi)
1 kase pancar turşusu,
1 kavanoz bebek mısır,
1 kase çiçek şeklinde cips,
10 adet cherry domates,
Taze nane ve reyhan yaprakları,
Sosu için;
Yarım çay bardağı zeytinyağ
Yarım çay bardağı elma sirkesi,
Tuz.

Tarifi;
Endivyenin yapraklarını ayırın, yıkayın.
Sirkeli suda 10 dakika bekletip, iyice süzün.
Salata kasesine suyu süzülen endivyenleri yerleştirin.
Üzerine küp küp doğradığınız pancar turşusunu yerleştirin.
Reyhan yada nane yapraklarını kasenin kenarına dizin,
üzerine ikiye bölünmüş bebek mısırlarını yerleştirin.
Cipsleri salatanın üzerine serpiştirin.
Cherry domatesleri de ikiye bölerek kenarlarına yerleştiri.
Sos malzemelerini karıştırın.
Salatayı servis yapmadan hemen önce sosunu dökerek servis yapın.
"Afiyet Olsun"

*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Lale mevsiminde çekilmiş resimlerini görmek için, bakınız;
Muhterem'le Geziye-Yedikule Soğanlı Bitkiler Parkı


12 yorum:

  1. Pazarda görürdüm ama hiç almadım. Ellerinize sağlık. Çok güzel hazırlamışsınız...

    YanıtlaSil
  2. Hobidünyam woman forum tarafından düzenlenen yemek etkinliklerinin 4. sü PASTALAR VE KEKLER etkinliğine ben yani PAPATYA68 ev sahibeliği yapacağım 15 MAYIS İLE 15 HAZİRAN arasında yapılacak olan etkinliğimize katılmak için pastanızı veya kekinizi yapıp resmiyle birlikte tarifinizi sahrayolu@gmail.com adresime göndermeniz ve bloglarınızda yayınlamanız yeterli olacak bloğu olmayan arkadaşlar da mail atarak isimlerini de belirterek katılabilirler hepinizi bekliyoruz:)


    Ayrıca her ay için yeni bir konu ile etkinliklerimiz devam edecektir TEMMUZ VE AĞUSTOS ayları tatil nedeniyle etkinlik olmayacak diğer aylarda devam edecektir eğer sizde bu etkinliklere ev sahibeliği yapmak isterseniz sahrayolu@gmail.com a mail atmanız yeterli sırasıyla değerlendirip sizlere hangi ay ev sahibesi olacağınızı ve etkinlik konusunu bildireceğiz başvurularınızı da bekliyoruz
    hobidünyam woman forum adına papaty68.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. harika bir görüntü nefisbir salata olmuş.ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Canım ilk defa duydum desem:))Ama
    salatan görsel bir şölen olmuş elle
    rine sağlık kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  5. Canım ödül için teşekkürlerr.Salata çok hoş,ellerine sağlık,sevgi ile öpüyorummmmmmmmmm....

    YanıtlaSil
  6. tadını biliyorum çok güzel bence ellerine sağlık sunumda çok hoş
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  7. AY O DA NE İLKKEZ DUYDUM .

    TEMİZLEMEK ZAHMETLİDİR. SİRKELİ SUDA BEKLETİN DEMİŞSİN ALLAHTAN:)))
    GÖRÜNTÜ SÜPER AMA BAYILDIM ELLERİNE SAĞLIK..
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  8. Nefis rengarenk saglikli bir salata Afiyetler olsun canim.

    YanıtlaSil
  9. Muhteremcim
    salatan tablo gibi olmuş yine harikalar yaratmışsın
    çok zevklisin vesselam :))
    endivyen sanki radikaya benziyor bilmiyorum belki bizim radika dediğim mi acaba ....
    Ellerine sağlık........

    YanıtlaSil
  10. Adını buradan daha yeni öğrendim. Geçen sene tipini beğenip almıştım pazardan tadı aynı marul gibi fakat biraz daha acımtrak. Salata güzel görünüyor. elinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Adsız14:24

    Osmanlıda çok tanınan ve Hindibağ olarak bilinen bu bitkiyi bilmemenizi yadorgamadım. Hindibağ deyince köylülükj, Endivyen deyince sosyetiklik oluyor sanırım. Ne diyeyim, afiyet olsungan başka..
    sEvgiyle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Şunu baştan söyleyeyim ben sosyetik laflar etme heveslisi değilim.
      Endivyeni hep endivyen olarak bildim ve tanıdım.
      Sizin yorumunuzda hindiba yazdığınızı görünce birde o isimle internette aradım, bir ismininde kıvırcık hindiba olduğunu şimdi öğrendim.
      Yorumunuzda endivyenin bir adınında hindiba olduğunu kınayarak değil, bilgi vererek yazabilirdiniz.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...