23 Aralık 2011 Cuma

AYVA REÇELİ

Muhterem'le Afiyetle
Reçel tariflerime ayva reçelini eklemenin tam zamanı.
Bugünler ayvanın en bol ve güzel olduğu günler.
Ayva reçelini çocukluğumda annem yapardı, ben ise hayatımda ilk defa ayva reçeli yaptım.
Reçel pişerken çıkan koku beni taaa çocukluğuma kadar götürdü.



Ayve reçeli yaparken en çok rengini tutturmak için uğraşılır.
Bazı sitelerde rengini elde etmek için düdüklü tencere kullanılması tavsiye edilmiş.
Ben reçeli pişirirken düdüklü kullanmadım, çelik tencerede kısık ateşte kapağını hafif kapatarak pişirdim.
Çekirdeklerini bir tülbent parçasının içinde (çekirdeklerden bazısını keserek) tencereye ekledim.
Reçel piştikten sonra çekirdek bohçasını çıkarmak, çekirdekleri tek tek toplamaktan daha kolay oldu.
"Afiyetle Kalın"

AYVA REÇELİ;
Malzemeler;
2 kilo ayva,
4 su bardağı su,
7 su bardağı toz şeker,
1 çubuk tarçın,
Yarım limon.

AYVA REÇELİ TARİFİ;
Ayvaları iyice yıkayın, kabuklarını soyup, küp küp doğrayın.
Not; İsterseniz ayvaları rendeleyerek reçel yapabilirsiniz.
Tencereye su ile ayvaları ekleyin, çekirdeklerin bazısını kesin, diğer çekirdekler ile birlikte bir tülbent parçasına bağlayıp, bohça yapın tencereye ekleyin.
Ayvaların diriliği gidinceye kadar biraz pişirin.
Daha sonra şekeri ve tarçını ilave edin.
Kaynamaya başlayınca ocağı kısın, suyunu çekmesini ve şekerinin koyulaşmasını bekleyin.
Kaynadıkça reçeliniz kıvamını bulmaya başlayacaktır.
Sık sık karştırmayı ihmal etmeyin.
Reçel koyulaşmaya başlayınca 3-4 damla limon suyu sıkın 5-10 dakika daha kaynatıp, ocağı kapatın.
Eğer hafif sulu gibi duruyorsa endişelenmeyin, ayvanın jöleli yapısı sayesinde reçel soğuyunca tam kıvamını bulmuş oluyor.
Hazırladığınız reçelin içinden çekirdek bohçasını ve çubuk tarçını çıkarın.
Reçeli temiz ve kuru kavanozlara yerleştirip, ılındıktan sonra kapağını kapatın.
"Afiyet Olsun"

*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Sonbahar gezilerimizin sonuncusunu Çamlıca Tepesi'ne yaptık.
Bakınız; Muhterem'le Geziye-Çamlıca Tepesi-Sonbahar

14 yorum:

  1. Ellerinize sağlık:))

    Dediğiniz gibi rengi tutturmak problem reçellerde ama sizin ki muhteşem gözüküyor.

    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  2. rengine bayıldım ayva nasıl bu kadar güzel renk vermiş marifetli ellerine sağlık iyi günlerde yemek nasip olsun canım

    YanıtlaSil
  3. çok severim bende yapmayı planlıyordum ellerine sağlık.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. kendi başıma yaptığım ilk reçel ayva reçeliydi. en sevdiğim kış reçeli. taze kaymakla hele mımm..

    ellerine emeklerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. Muhterem'ciğim bu anneler iyi mi yapıyorlar kötümü ben bilmiyorum yani:))
    Yaz başında annem başlıyor hangi meyve çıkarsa;karadut,çilek,kiraz:))
    sohbahar mevsimine kadar reçel hazırlıyor,bende bilmiyorum işte reçel yapmayı:))
    yanlış bilmiyorsam annem akşam doğrayıp bırakıyordu ayvaları şeker eklemeden sabah işlem yapıyordu,rengini böyle buluyordu.En çok ayva mermalatını severim:)bak kokusu buraya geldi reçelinin,senin ölçülerinle bir denemeliyim :)benim reçel elime ulaşıncaya kadar değilmi canım:)
    öperim seni,mutlu hafta sonları dilerim...

    YanıtlaSil
  6. Sevmemiş olmayı tercih ettiğim bir lezzet.Ne güzle de kıvamında olmuş!
    Şöyle kaymakla yenicek siz benim yerime yiyin:-)
    ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Hep yapacağım ama bir ertelemedir gidiyor en yakın zamanda bende zencefil ile kek yapmalıyım bu güzel görüntü sonrası.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Daha yapmadım ben de vakit geçmeden yapmalıyım. Ellerine sağlık canmm...

    YanıtlaSil
  9. çok seviyorum ayva reçelini, özellikle ayvası tam pişmemiş sert halini :) ellerine sağlık Muhteremmm.

    Leyla'nın Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık, ne güzel olmuş rengi. Benimki daha koyu oldu bu sene. Seneye sizin tarifinizle deneyeceğim.
    Sevgilerimle... (Yemek Sevdam)

    YanıtlaSil
  11. super gorunuyor kesınlıkle rengınede bayıldımm

    YanıtlaSil
  12. Canım ellerine sağlık, güzel bir tarif,afiyet şeker olsun.öptüm...

    YanıtlaSil
  13. Ayva reçelini ben de çok severim
    senin reçelin görüntüsü bir harika ellerine sağlık Muhteremcim afiyetler olsun.
    Bu yıl henüz yapmadım daha ama artık yapsam iyi olacak :))
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Ayva reçelinin o muhteşem rengine, ve jöleli yapısına bayılıyorum. Ellerinize sağlık sımsıcak sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...