8 Şubat 2012 Çarşamba

PORTAKAL KABUĞU REÇELİ

Muhterem'le Afiyetle
Portakal reçeli yapmak için pek çok tarif var.
Bazısında portakalın hepsi kullanılır, bazısında etli kısmı, bazısında ise sadece kabuğu kullanılır.
Kabuğu kullanılarak yapılan 2 farklı tarif var, birisi bugün tarifini verdiğim portakalın beyaz kısımları şerit şeklinde kesilerek, bir diğeri ise portakalın kabuklarını yuvarlayarak ipe dizilip, pişirilmesi ile hazırlanıyor.
Bugünkü tarif anneciğimin tarifi, ben yıllarca annemin yöntemi ile portakal reçeli pişirdim.
Bu yöntemde portakal kabuğunun turuncu kısmı soyulduğu için acılık olmuyor.
Ayrıca kabuğu önden haşlamak zorunda kalmıyorsunuz.
Kabuğu soyulmadan, yuvarlanarak gül şekli verilip ipe dizilen ve acısının gitmesi için ön pişirme yapılan, farklı Portakal Kabuğu Reçeli tarifi 👉BURADA
Birde "ben portakalın sadece kabuğunu değil, kendisinide yemek istiyorum" derseniz portakalın hepsi kullanılarak yapılan Portakal Reçeli tarifi 👉BURADA


Bugün tarifini verdiğim portakal reçelini çocukluğumda annem pişirirdi.
Kışın ayva ve portakal, baharda muhteşem çilek reçelleri yapardı.
Sağolsun şimdi de reçel yaptığı zaman hepimize dağıtıyor.
Özellikle bahar aylarında mutlaka çilek reçeli yapar.
Evlendikten sonra en çok bu reçeli sevdiğim için ben hep portakal reçeli pişirdim.
Mis gibi kokusu ile halen en sevdiğim reçellerin başında portakal reçeli gelir.
"Afiyetle Kalın"

PORTAKAL KABUĞU REÇELİ;
Malzemeler;
2 kilo portakalın kabukları,
5 su bardağı toz şeker,
3 adet portakalın suyu,
2 su bardağı su,
1 paket vanilya,
Yarım limonun suyu.

PORTAKAL KABUĞU REÇELİ TARİFİ;
2 kilo portakalı yıkayın ve kabuklarını dilim şeklinde soyun.
Portakalın etli kısımlarını meyve sıkacağında sıkıp, taze portakal suyu elde edebilirsiniz.
Yada 1 hafta önceden evde portakal yendikçe kabuklarını bir poşete biriktirip, buzdolabında yeterli çoğunluğa ulaşıncaya kadar bekletebilirsiniz.

Dilim şeklinde ki kabukların turuncu kısmını bıçakla soyup, beyaz kısmını ortaya çıkarın.
Not;
Turuncu kısımları rondodan geçirip, şekerle karıştırıp, ağzı kapalı kavanozda buzdolabında saklayabilir, kurabiye ve keklerinizde kullanabilirsiniz.

acısız portakal kabuğu reçeli
Turuncu kısımlarını soyduğunuz kabukları şerit şeklinde kesin.

Şerit şerit doğradığınız kabukları tencereye yerleştirin.
Üzerine su, portakal suyu, vanilya ve şekeri ilave edin.
(Bu reçelde kullanılan kabuklar meyve gibi sulu olmadığı için su ilave ederek pişiriyoruz)
Arada sırada karıştırarak kısık ateşte kaynatmaya başlayın.
Suyunu biraz çekmesini ve şekerinin koyulaşmasını bekleyin.
Kaynadıkça reçeliniz kıvamını bulmaya başlayacaktır.
Sık sık karıştırmayı ihmal etmeyin.
Reçel koyulaşmaya başlayınca 3-4 damla limon suyu sıkın 5-10 dakika daha kaynatıp, ocağı kapatın.

"Afiyet Olsun"

20 yorum:

  1. Bu sekıl de hiç denememişdim..
    Ellerıne sağlık bereketı bol olsun.

    YanıtlaSil
  2. Bizde eşim soyar ben yaparım.
    Ellerine sağlık
    Tadıyla kokusuyla harika
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. mis gibi portakal kokusu ve tadı ile eminim çok lezzetli olmuştur.elinize saglık.

    YanıtlaSil
  4. hımm.)
    ablacım o dilimi ben yemek istiyorum:)
    ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Canım bende yaptım sıra gelmedi ya
    yınlamaya çok severim ellerine sağ
    lık sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. mmm..
    miss miss..
    :))
    bende bu portakal kokuları hangi mutfaktan geliyor diyorum..
    ellerine sağlık ablacım..
    muhabbetle..
    :)

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık ne kadar güzel ince ayrıntılarına kadar anlatmışın yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Ablacım senin reçellerinin hastasıyım. Yine harika bi reçel yapmışsın. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Canım ben geldim.
    :)
    Mmmmm mis ellerine sağlık
    :)
    Vitamin deposu
    :)
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  10. Kışın reçeli portakal ve ayva.. Ben de bi arkadaşda dilim dilim gördüm çok hoşuma gitti,ilk sefere öyle yapıcam kısmetse.

    Ellerine emeklerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  11. misss gibi olmus canim cok severim ellerine saglik bende birkac kavanoz yapiyorum pasta suslemelerinde keklerde kullaniyorum.oromasi muthis guzel...

    YanıtlaSil
  12. Dış kabuklarını kerliyorum ama beyazından hiç yapmadım.
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Ben de portakallar güzelken bu reçelden yapayım diyorum. Ellerine sağlık Muhterem.

    YanıtlaSil
  14. Adsız19:52

    Ben hep portakalı bütün bütün haşlayıp birkaç su bekletip döküp,hem kabuğu,hem içi ile yani ayırmadan doğrayıp hiç su eklemeden şekerleyip pişiririm...bence portakalın içi de güzel,neden sadece kabuğunu kullanalım ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız, bencede reçele potakalın içi girmeli.
      En son yaptığım reçelin içine küçük küçük doğradığım meyvesini de ekledim, çok beğendik.
      Hatta en son yayınladığım kahvaltı masasında ki reçel portakalın içi ve dışını birlikte pişirdiğim portakal reçeli.

      Sil
    2. Adsız16:03

      A evet fotoğrafta görünuyor içi de ama önce kabuğunu agırıp sonra içini doğramanıza gerek yok..portakalı sadece turuncu olan el dış kısmını soyun ama beyaz kabuğu kalsın öylece bütün halde biraz haşlayın.4-5 sefer suyunu bekletip değiştirerek acısını alın sonra bütün halde doğrayın.Hiç su eklemeyin.sadece şekerde beklesin sonra pişirin.ocağı kapamaha yakın yarım limon suyu ve bir çay kaşığı tereyağ ekleyin...annemin çok sevilen portakal reçeli bu :) tavsiye ederim.

      Sil
    3. Öneriniz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  15. Adsız00:55

    Papatya Şef-Aynur
    Selam Muhterem'ciğim
    İnsanın vefalı arkadaşlarının olması çok sevindirici birşey Allah razı olsun merak etmişsin beni Türkiye ye gitmiştim bazı işler için döndüm arkadaşım artık buralardayım inşaallah
    Ellerine sağlık ben uğramayalı yine harikalar çıkarmışsın maşaallah
    Portakal kabuğu reçeline bayılırım nefis görünüyor afiyetler olsun
    kal sağlıcakla yine beklerim:)

    YanıtlaSil
  16. Adsız00:56

    Narcicegirengi
    Selamlar,
    Uzun zamandır ziyarete gelememiştim.İlk fırsatta ziyaretlerime sizinle başladım. Harika tarifler eklemişsiniz yine ellerinize sağlık. Portakal reçeli benim kış mevsiminde vazgeçilmezim diyebilirim. Rulo şeklinde olan bir tarif var bende ancak bu da çok güzel olmuş ellerinize sağlık.
    Sevgi ve muhabbetlerimle.

    YanıtlaSil
  17. Adsız00:57

    Baharcicegi
    Rengiyle görüntüsüyle nefis bir recel olmus.
    bizim evde cok sevilir recelin her cesidi bende yapmak istiyorum ama tek cekindigim nokta portakalin kabugundaki kimyasal ilaclar acaba kaynayinca ilaclarin etkisi gidiyormu .pasta veya keklerin icine portakal limon kabugu rendesi yaparken bile acaba pisince ilac etkisi gidiyormu diye düsünmeden edemiyorum malum simdiki sebzeler meyveler asiri ilac katiyorlar
    ellerine saglik

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...