21 Ekim 2012 Pazar

ERİK KOMPOSTOSU

Muhterem'le Afiyetle
Bu yaz köye gittiğimizde erik mevsimiydi.
Meyve olarak, komposto olarak sık sık tükettik.
İstanbul'a dönerken bol bol toplayıp, komşularımıza ve akrabalarımıza dağıttık.
İstanbul'a gelince de kışlık reçelimin bir kısmını erikle hazırladım.
Bu kompostoyu kahvaltıya gelen misafirlerime hazırlamıştım, kahvaltı resimleri BURADA
"Afiyetle Kalın"


 
ERİK KOMPOSTOSU;
Malzemeler;
1 kilo erik,
1 su bardağı toz şeker,
2 litre su.
ERİK KOMPOSTOSU TARİFİ;
Erikleri yıkayın, su ve şeker ile birlikte 15 dakika kaynatın.
Soğuduktan sonra servis yapın.
Not;
Eriklerin kaynarken dağılmaması için şeker ve suyu önce kaynatıp, daha sonra erikleri ilave edebilirsiniz.
Şeker ölçüsünü kendi ağız tadınıza göre azaltıp, çoğaltabilirsiniz.
Ocağı kapattıktan sonra soğumasını bekleyip, daha sonra buzdolabına yerleştirin.
İyice soğuduktan sonra buz ekleyerek, isterseniz kasede isterseniz bardakta soğuk olarak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

erik ağacı
Erik ile hazırladığım diğer tariflerimi görmek için, bakınız;

Mürdüm Erikli, Bademli Tart

Mürdüm Eriği Reçeli 

Mürdüm Erikli, Labneli Tatlı

Anjelik Erik Reçeli

Kırmızı Erikli Kek

Sarı Erik Kompostosu

Sarı Erik Reçeli


Erik resimlerinin devamını gezi sayfamda görebilirsiniz. 


*Muhterem'le Geziye güncellendi.
İsmail köyünden doğa resimleri ve bol bol meyve resimleri görmek için, bakınız;

5 yorum:

  1. Canım ablacım, nasıl gözden kaçırmışım bilmiyorum,çok mahçup oldum hemen ekledim seni listeme.
    Sen benim blogger olmazdan evvel tariflerinden faydalandığım, iki blogcudan birisin.
    Senin yerin bende çok başka.
    Komposto,manzaralar ve yeşillikler yine mest etti beni:)
    Ellerine,emeğine sağlık..
    Seni daha görmeden bile çoook seviyorum..
    Baki muhabbetle..

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı akşamlar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Resimler muhteşem çıkmış sarıkızda ne güzel poz vermiş.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. Ben reçeli yapmadım ama kış için bol bol kompostosunu yaptım..
    Ellerine sağlık canım..
    Çok güzel görünüyor,hele o dalındaki fotoğrafa bittim..:))

    YanıtlaSil
  4. Maaşallah siz de Cahide abla gibi hızlı tarif yayınlıyorsunuz. Tariflerinizi okumaya, denemeye yetişemiyorum : )

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...